Hei gjengen!
På onsdag knakk jeg. I mitt forrige svangerskap ruinerte jeg nesten meg selv fordi jeg var førstegangs og konstant usikker på om det ble noe av de to strekene på testen. Nå er jeg gravid igjen, og føler jeg har litt mer is i magen. Klarer i hvertfall å vente til seks-syv uker med privat UL… Neida. Har kjent på ubehagelige menssmerte-lignende kramper der nede, og det var alt jeg trengte for å bestille time… og jeg er bare fem uker…
Hva ER det jeg driver med. Kommer jo ikke til å se noe foster eller plommesekk, og i hvertfall ikke noe bankende hjerte enda?? Huff. Jaja.
Jeg kommer inn til jordmoren.. legger meg ned, og hun scanner innvendig først. Joda, det er en gestasjonssekk der.. men den er jo tom. Som forventet. Hun prøver deretter utvendig, og der ser hun… TO gestasjonssekker??! Med noe som kan tolkes som en plommesekk i den ene. Er litt for tidlig å si noe enda. Den andre er foreløpig tom.
Og det er jeg også nå. Tom for ord i hvertfall.
Hjelpes meg. Jeg går RETT på Google, og Google mener selvfølgelig at dette er uten tvil tvillinger, men det er tydeligvis ikke uvanlig at en sekk utvikler seg, mens det ikke blir noe av den andre. Må jeg da gå igjennom en spontanabort…? Med den ene tvillingen? Jeg er forvirret, stressa, og sjokkert. Litt glad og såklart.
Men mest stressa. Mannen mener at hvis dette blir tvillinger, så «er vi jo ferdige å få barn!»… jeg vil gjerne ha flere..
og hva med fødsel? Blir det keisersnitt igjen? Får jeg aldri føde vaginalt nå? Må jeg følges opp konstant?? Er jeg crazy for å ikke ha utelukkende positive følelser rundt dette??? 

(Jeg mistet ultralydbildene jeg tok, men legger til et tilnærmet likt bilde jeg fikk, funnet på Google)
De som ønsker, kan gjerne også bruke denne tråden til å annonsere sine tvilling-svangerskap, hvis det kommer flere i denne termingruppa.
På onsdag knakk jeg. I mitt forrige svangerskap ruinerte jeg nesten meg selv fordi jeg var førstegangs og konstant usikker på om det ble noe av de to strekene på testen. Nå er jeg gravid igjen, og føler jeg har litt mer is i magen. Klarer i hvertfall å vente til seks-syv uker med privat UL… Neida. Har kjent på ubehagelige menssmerte-lignende kramper der nede, og det var alt jeg trengte for å bestille time… og jeg er bare fem uker…
Hva ER det jeg driver med. Kommer jo ikke til å se noe foster eller plommesekk, og i hvertfall ikke noe bankende hjerte enda?? Huff. Jaja.Jeg kommer inn til jordmoren.. legger meg ned, og hun scanner innvendig først. Joda, det er en gestasjonssekk der.. men den er jo tom. Som forventet. Hun prøver deretter utvendig, og der ser hun… TO gestasjonssekker??! Med noe som kan tolkes som en plommesekk i den ene. Er litt for tidlig å si noe enda. Den andre er foreløpig tom.
Og det er jeg også nå. Tom for ord i hvertfall.
Men mest stressa. Mannen mener at hvis dette blir tvillinger, så «er vi jo ferdige å få barn!»… jeg vil gjerne ha flere..
og hva med fødsel? Blir det keisersnitt igjen? Får jeg aldri føde vaginalt nå? Må jeg følges opp konstant?? Er jeg crazy for å ikke ha utelukkende positive følelser rundt dette??? 
(Jeg mistet ultralydbildene jeg tok, men legger til et tilnærmet likt bilde jeg fikk, funnet på Google)
De som ønsker, kan gjerne også bruke denne tråden til å annonsere sine tvilling-svangerskap, hvis det kommer flere i denne termingruppa.

skal til UL i uke 8. Men tror kun det er en liten baby inni der. Har nesten ingen symptomer denne gangen. Begge de to andre gangene spydde jeg som bare det
har ingen erfaring,men utvikler ikke den ene seg så bare forsvinner den, ikke sikkert du blør eller noe så tidlig.blir veldig spennnende på neste ul! Hadde satt pris på 2 her å, men tror kroppen min har nok med å gro frem 1.