•barnerom•

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Noen som vil dele tips og ideer?♥️ jeg har ikke begynt enda, rommet var malt blått fra før, men har vært så trøtt og sliten, så har ikke kommet lenger
 
Spørs hva du tenker på da.. Her har vi allerede gjort rommet klart. En vegg med blå, også er resten grått. Har kjøpt nattbord og oppbevaringskiste og hus. Har også kjøpt en del dyr til å pynte med + en sykkel.
 
Eldste blir 2 nå snart, og rommet er fortsatt ikke klart ;-) tenker at vi gjør rommet ferdig i løpet av høsten når hun skal over i «stor-jente» seng :) har ingen hast med lillebror sitt rom heller med andre ord :p

Hun har jo sprinkelsenga og klesskapet sitt og en lenestol på rommet altså, men det er ikke «ferdig» i den forstand. Blir å gjøre en del endringer når vi skal lage stor jente rom uansett :)
 
Jeg tror, med forbehold om at jeg orker, at jeg skal prøve å få malt en av veggene i stripete grønntoner eller evt bare grønt, med bambusgreier og pandaer, men må se litt etterhvert.

Sjekket ut Pinterest etter at jeg begynte og tenke at det hadde vært så kult med pandaer eller noe slikt, og det finnes virkelig masse idéer der for barnerom, anbefaler deg og sjekke ut der! Er nok lettere hvis du har en tanke om noe du liker før du begynner og søke opp, tror man ellers kan risikere og drukne litt i alle resultatene. :hilarious:
 
Vi har malt den ene veggen gråblå og bestilt bilder fra Desenio. Det er så langt vi har kommet på barnerommet :)
 
Kommer ikke til p gjøre noe spesielt før barnet flytter inn dit, regner med at hun blir værende på rommet vårt i alle fall et halvt år. Vi har linblå og skal beholde det på jenterommet. Har lyst på sprinkelseng, hvit/beige sengehimmel og kanskje noen wallstickers i rosa blomster. Ellers kommer det en kommode.
 
Kommer ikke til p gjøre noe spesielt før barnet flytter inn dit, regner med at hun blir værende på rommet vårt i alle fall et halvt år. Vi har linblå og skal beholde det på jenterommet. Har lyst på sprinkelseng, hvit/beige sengehimmel og kanskje noen wallstickers i rosa blomster. Ellers kommer det en kommode.
(Regner med du vet dette, men noen som leser vet det kanskje ikke) Det anbefales jo at barnet sover på rom med foreldrene minimum de første 6 månedene for å forebygge krybbedød :) så det er absolutt ingen hast med at barnerommet må stå klart :)
 
Jeg lurer litt på hvordan folk organiserer babyklærne.. Noen som vil vise bilder?
 
Hehe. Hvordan holder du orden på alle de ulike størrelsene da? :p

Har jo ikke alle størrelsene fremme :p dessuten handler jeg jo etterhvert som han vokser. Har i hovedsak 56-62 i kommoden nå. Et par bodyer i 50 hvis han skulle være lik søstra si i størrelse. Ellers er det veldig viktig å huske at butikkene er åpne i sommer også :p
 
Jeg lurer litt på hvordan folk organiserer babyklærne.. Noen som vil vise bilder?

Vi arver jo mye. Får det ikke over fjellet før til påske, men tenker å legge 50 og 56 i kommode/skap (har ikke kjøpt enda, så vet ikke). Kanskje 62 også i kommode/skap fra start. Resten av klærne legger jeg i blanke oppbevaringsbokser etter størrelse og oppbevarer i boden. Tenker å rydde ned for små klær på samme måte. :)
 
Har jo ikke alle størrelsene fremme :p dessuten handler jeg jo etterhvert som han vokser. Har i hovedsak 56-62 i kommoden nå. Et par bodyer i 50 hvis han skulle være lik søstra si i størrelse. Ellers er det veldig viktig å huske at butikkene er åpne i sommer også :p

Vi arver jo mye. Får det ikke over fjellet før til påske, men tenker å legge 50 og 56 i kommode/skap (har ikke kjøpt enda, så vet ikke). Kanskje 62 også i kommode/skap fra start. Resten av klærne legger jeg i blanke oppbevaringsbokser etter størrelse og oppbevarer i boden. Tenker å rydde ned for små klær på samme måte. :)

Ok. Vi har arvet klær, så har prøvd å lage et oversiktlig system. Vi har et innebygd skap på soverommet, så til nå har jeg laget til en hylle pr størrelse. Men når det etterhvert fylles på med klær vil det jo bli uoversiktlig inni hyllene. Jeg liker system :hilarious:
 
Ok. Vi har arvet klær, så har prøvd å lage et oversiktlig system. Vi har et innebygd skap på soverommet, så til nå har jeg laget til en hylle pr størrelse. Men når det etterhvert fylles på med klær vil det jo bli uoversiktlig inni hyllene. Jeg liker system :hilarious:

Ah skjønner :) vi har jo noen kjønnsnøytrale klær fra storesøster, men det legges bare i esker med merkelapper på og så tar vi det fram når han vokser seg inn i de ulike størrelsene :p
Prøvde å ha et system i kommoden til storesøster da ho var baby, men det varte ikke lenge :hilarious:
 
Ok. Vi har arvet klær, så har prøvd å lage et oversiktlig system. Vi har et innebygd skap på soverommet, så til nå har jeg laget til en hylle pr størrelse. Men når det etterhvert fylles på med klær vil det jo bli uoversiktlig inni hyllene. Jeg liker system :hilarious:


Elsker system selv! Tenker man må prøve å være flink å rydde ut like ofte som man legger inn. De vokser jo ut av klærne så fort, og da er det ingen vits å ha det i skapa lenger. Sikkert lettere sagt enn gjort, men jeg vil i hvert fall forsøke å ha hver størrelse som ikke er i bruk (for lite eller for stort) i blanke oppbevaringsbokser med tydelig merking utenpå. Legge ned rene og tørre klær når det er for smått, så det er lett å finne frem igjen til nestemann, eller gi videre om noen skal arve. :)
 
Elsker system selv! Tenker man må prøve å være flink å rydde ut like ofte som man legger inn. De vokser jo ut av klærne så fort, og da er det ingen vits å ha det i skapa lenger. Sikkert lettere sagt enn gjort, men jeg vil i hvert fall forsøke å ha hver størrelse som ikke er i bruk (for lite eller for stort) i blanke oppbevaringsbokser med tydelig merking utenpå. Legge ned rene og tørre klær når det er for smått, så det er lett å finne frem igjen til nestemann, eller gi videre om noen skal arve. :)

Smart! Takk for tipset! Det vil jo spare meg for all sorteringsjobben neste gang!

Ah skjønner :) vi har jo noen kjønnsnøytrale klær fra storesøster, men det legges bare i esker med merkelapper på og så tar vi det fram når han vokser seg inn i de ulike størrelsene :p
Prøvde å ha et system i kommoden til storesøster da ho var baby, men det varte ikke lenge :hilarious:

Haha, ja ser for meg at system fort kan skli ut i en travel hverdag!
 
Smart! Takk for tipset! Det vil jo spare meg for all sorteringsjobben neste gang!



Haha, ja ser for meg at system fort kan skli ut i en travel hverdag!

Jepp, og ikke minst når de blir større og må ha mer skift. Da blir det fort fult i skuffene og kaos :hilarious:
 
Jeg lurer litt på hvordan folk organiserer babyklærne.. Noen som vil vise bilder?
Vil nok som sist ha en del bodyer og bukser i bokser i stellebordet for enkel tilgang. Skjedde mer enn en gang at storesøster var byttet og klar med nye klær, så hadde hun en megagulp og alt måtte byttes igjen :p resten av klærne blir i egne skuffer i felles klesskap med storesøster.
 
Back
Topp