Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har alltid elsket Willow, men det er ikke «norsk» nok til at jeg føler det er riktig å bruke det for oss. Liker også godt Mynte og LiljeSå gøy! Tenkte på ein slik tråd eg og i går kveld
Når me starta å tenke at det kanskje kom ein baby til så falt navnet Magnolia ned i hodet mitt, og siden då har eg vært veldig opptatt av blomsterføle det er eit lite blomsterbarn, og siden me liker sjeldne navn så blir det sjeldne blomsternavn. Er åpen for det meste, så tar gjerne imot tips!
Til nå på lista er:
Magnolia
Lavendel
Mynte
Willow
Lilje
Dersom det blir gutt blir det nok ikkje blomster, då blir det nok eit bibelsk navn, som Ebrahim, Isaiah etc.
Fra før har me Ayra Elí, Heyli, Romeo og Octavia, samt Neriah og Håp som døde for tidlig![]()

Nei, eg e litt usikker fordi ein må sei det på engelsk. Men så kjenne eg ein familie der halvparten har navn som uttales på engelsk (fordi faren er Skottsk), og det e "vanlige navn", som Rose og Joshua, så kan jo fint seiast på norsk også. Willow not so much, men dei vise jo at det går heilt fint med engelsk uttalselse då, alle seie det på engelsk til dei. Men me får sjå!Jeg har alltid elsket Willow, men det er ikke «norsk» nok til at jeg føler det er riktig å bruke det for oss. Liker også godt Mynte og Lilje![]()
Her har vi egentlig ingen navnNei, eg e litt usikker fordi ein må sei det på engelsk. Men så kjenne eg ein familie der halvparten har navn som uttales på engelsk (fordi faren er Skottsk), og det e "vanlige navn", som Rose og Joshua, så kan jo fint seiast på norsk også. Willow not so much, men dei vise jo at det går heilt fint med engelsk uttalselse då, alle seie det på engelsk til dei. Men me får sjå!
Ka navn snuse du/dokk på?
Sleit skikkelig med å finne navn til andre barnet, så hvordan i allverden skal vi finne ett til?!
Elsker Malte på gutt, men det utgår av ulike årsaker.Syns du nederlanske navn funke bra i Norge? Klare knapt uttala halvparten av dei nederlandske navna eg har hørtI slekten min har man en tradisjon hvor første fødte jente skal starte på «A» og har en symbol ring som går i arv.
Jeg driver å lager en liste med ulike gutte og jente navn, og ser at jeg har for det meste prioritert nederlandske/franske navn ettersom at dette er navn som funker bra både i Norge og utlandet.
ka navn har du då? 
Jeg synes det funker fintSyns du nederlanske navn funke bra i Norge? Klare knapt uttala halvparten av dei nederlandske navna eg har hørtka navn har du då?
![]()
Ja det var sånn typiske vest-europeiske navn som funke fint i Norge og, mange fineJeg synes det funker fintDet er gjerne navn man bruker i Norge, som bare ikke er like mye utbredt her til lands som jeg har gått etter:
Eks.
Agatha, Melissa, Alice, Patricia, Angelica, Embla, Evelin, Felicia, Kiki
Ferdinand, Cornelius, Bastian, Benedict, Jonathan, Lennart, Levi, Louis, Marcel,

Det er så koselig å kunne kalle opp barnet etter kjære familiemedlemmerFra sist så er det Andrea(vi har begge en avdød bestemor som heter det). Ellers har vi ikke snakket om navn enda. Vi får se etter siste ul om man man kan se kjønn tenker jeg.

Leander er veldig fintHer tror jeg vi kjører samme bokstav som minstemann, så sitter og vurderer Leander hvis det blir gutt, usikker på jentenavn
Her begynner begge barna på samme forbokstav. Men usikker på hvordan det blir med lillesøster/lillebrorSa lista mi til mannen og han berre, Lilje likte eg, det likte eg veldig godt! Så spørs at om det er jente at påskelilja mi blir LiljeSå gøy! Tenkte på ein slik tråd eg og i går kveld
Når me starta å tenke at det kanskje kom ein baby til så falt navnet Magnolia ned i hodet mitt, og siden då har eg vært veldig opptatt av blomsterføle det er eit lite blomsterbarn, og siden me liker sjeldne navn så blir det sjeldne blomsternavn. Er åpen for det meste, så tar gjerne imot tips!
Til nå på lista er:
Magnolia
Lavendel
Mynte
Willow
Lilje
Dersom det blir gutt blir det nok ikkje blomster, då blir det nok eit bibelsk navn, som Ebrahim, Isaiah etc.
Fra før har me Ayra Elí, Heyli, Romeo og Octavia, samt Neriah og Håp som døde for tidlig![]()
)Mannen har ei i slektstreet (død for lenge siden) som heite Marthea, alltid syns det var så fint navn, men blir litt hardt føle eg for min del. Samme med Magnolia. Fine, men njææ.Kanskje noen er gode og kreative på navn og vil komme med forslag til meg? Både jentenavn og guttenavn
Liker navn som «ikke alle har», altså navn som ikke er på navnetoppen (i Norge) i disse tider. Navnene må gjerne inneholde en eller flere av disse bokstavene: L, V/W, M, N![]()

Stemmer for Hassel!!Mannen har ei i slektstreet (død for lenge siden) som heite Marthea, alltid syns det var så fint navn, men blir litt hardt føle eg for min del. Samme med Magnolia. Fine, men njææ.
Wendel var på lista mi sist fant eg ut, samen med Hassel og Eliana
Enok, Nelio og Olve syns eg e fine og sjeldne navn![]()