”Å, ble det gutt denne gangen også? Får håpe det blir jente neste gang da”.

jeg hadde gutt fra før, og fikk jente som nr2.
og da fikk jeg høre: "nå er dere fornøyd vel? nå som dere har en av hver."
 
Jeg får gutt nr to mens gubben får gutt nr fire- her var det også "alle" i familien på begge sider som ønsket seg jente..det gjorde jeg og gubben også men viktig var det ikke for oss!
På min side var det heller ikke såå viktig men på gubbens side!! Fikk høre "håpe det blir jente nå da" men den verste kommentaren jeg fikk og som har gjort at jeg har for godt satt vedkommende i "skuffen for de sløve knivene" var gubbens tante som spurte om vi visste hva det ble- gutt sa vi- så sier hun uten et smil "får håpe vi får jente da" (hun skal bli bestemor igjen) "det er jo bare gutter"..
Men da jeg hørte de også skulle ha gutt så må jeg innrømme jeg smålo inni meg..Tenker herreg..må da gå an å tenke litt på hva du sier!! Er ikke guttene bra nok for deg? tenk på alle som ikke får friske barn eller ikke får barn i det hele tatt- At det kommer jente er heller ikke tvetydig med at en får lage fletter og kjøpe kjoler- slett ikke alle jenter som liker sånt!
Heldigvis så får jeg bedre kommentarer av venner og bekjente- de ler og synes det er gøy!
 
Mange i familien håpet nok litt på at dette blir ei jente! Jeg veit at gutt nr 3 ligger i magen min og det er stoooor stas!! Er så stolt! Tenk at jeg skal få enda en gutt!!! Hurra!!!! :)
 
Her er dte omvendt. Har to jenter fra før og venter gutt nå. De fleste kommer med mommentarer som "Åh ja da ble vel far glad..." Ja, selvfølgelig ble han det, men ikke noe mer enn han ble da vi ventet jentene. O,o Eller "Endelig kom gutten ja." Umm.... vet ikke helt hva jeg skal svare på slikt.

Tror ikke folk tenker seg helt om før de åpner munnen sin :p
 
Vi ønsket oss BARN vi, ikke et spesielt kjønn.
Fikk høre det flere ganger da jeg gikk gravid andre gang at "nå får vi håpe jenta kommer".Og jammen gjorde hun det.
Men jeg hadde jo ikke vært skuffa om jeg hadde fått gutt nummer to! Jeg elsker å være guttemamma - og jentemamma :)
 
Her er det bare jentebabyer, og da vi fikk beskjeden "Det er ei jente!", så sa svigerfar:

"Da har a nok vært utro! Vi produserer ikke jenter i vår slekt, så nå har a funni seg en annen!"

Ikke noe "gratulerer med jente" eller "så koselig". Nå er han jo veldig glad i snuppa, men den første kommentaren kunne han spart seg. Og ja, det sårer når han sier "dere får vel gutt neste gang?".. Jeg blir glad UANSETT, men kommentarene kan man spare seg for.

Tror både jentemammaer og guttemammaer får høre slike kommentarer om motsatt kjønn.
 
Back
Topp