– Konkluderer med at Breivik er utilregnelig



Frk. Tvert I. Mot skrev:
Det kan jeg forsåvidt godt forstå, det er jo rimelig tydelig at ting ikke er på plass i topplokket der!


Det kan du trygt si!
 
så da kan han ikke få fengselsstraff, men behandling?
 
WHAT?? Når han sitter og planlegger noe sånt over flere år, så vet han godt hva han holder på med. Ja, han er psykisk syk som i det hele tatt planlegger noe sånt og gjenomfører det, MEN han har jo vært klar over hva han har holdt på med! En eller annen gang MÅ det jo ha slått ham at han faktisk var på vei til å drepe noen!

Jeg som håpet på forvaring livet ut!
 
Ikke noe rart i grunn, slik han fremstod både i avhørene, den telefonsamtalen som lakk ut i VG for noen dager siden (fra Utøya) og i sine krav til fengselspersonell, politiet, retten osv, så tyder det på at han er HELT utilregnelig.
 
han kan vel da være til psykisk behandling resten av sitt liv, vil jeg tro? usj, som denne mannen koster penger for den norske stat.
 
Å bli regnet som utilregnelig er vel det Breivik frykter mest. Solid karakterbrist for han.
Jeg ble både overrasket og ikke overrasket. Dette er jo noe han har planlagt i lang tid, så han må jo ha vært psykotisk lenge, og fortsatt er det.
 
Raporten kommer nok til å bli lagt vekk....
Jeg tror psykologene ikke har klart å gjenomskue han, de er for blåøyde....

Breivik er ikke utilregnelig, han har sitti og planlagt dette i mange mange år, han har gjort det med så overlegg som det er teknisk mulig og gjøre noe....
Denne kommer til å bli lagt vekk, og det kommer en til....
 
Han blir nok sittende inne resten av livet uansett, men da på et psykiatrisk sykehus...
 
Så lenge han ikke får gå fritt i dette landet noensinne, er det egentlig det samme for meg om det kalles soning eller behandling!

Tydelig at ting er langt fra som det skal være med han, men en liten del av meg kan ikke hjelpe for å synes at han kommer litt lett unna det med denne konklusjonen. Han var psykotisk og kan derfor ikke straffes for det, liksom...Nei, jeg vet ikke...
 
Om denne mannen kun blir dømt til behandlig, kommer vi til å bli latterliggjort i hele verden etterpå....
 


blessa skrev:
WHAT?? Når han sitter og planlegger noe sånt over flere år, så vet han godt hva han holder på med. Ja, han er psykisk syk som i det hele tatt planlegger noe sånt og gjenomfører det, MEN han har jo vært klar over hva han har holdt på med! En eller annen gang MÅ det jo ha slått ham at han faktisk var på vei til å drepe noen!

Jeg som håpet på forvaring livet ut!

Signerer denne!
 


Seemless skrev:
Ikke noe rart i grunn, slik han fremstod både i avhørene, den telefonsamtalen som lakk ut i VG for noen dager siden (fra Utøya) og i sine krav til fengselspersonell, politiet, retten osv, så tyder det på at han er HELT utilregnelig.






Det har jeg ikke fått med meg? Fortell!
 


blessa skrev:
WHAT?? Når han sitter og planlegger noe sånt over flere år, så vet han godt hva han holder på med. Ja, han er psykisk syk som i det hele tatt planlegger noe sånt og gjenomfører det, MEN han har jo vært klar over hva han har holdt på med! En eller annen gang MÅ det jo ha slått ham at han faktisk var på vei til å drepe noen!

Jeg som håpet på forvaring livet ut!

Signerer denne...
Han burde absolutt ikke komme ut i frihet igjen noensinne

 
Fra Dagbladet:
"Med psykotisk menes noen som har et «alvorlig tap av evne til realistisk tenkning». Det kan for eksempel være at vedkommende ser eller hører ting som ikke er der eller andre alvorlige vrangforestillinger".
Det stemmer jo ganske bra med inntrykket man har fått av han gjennom media.. Han har jo en helt spesiell virkelighetsoppfatning.
 
Ja, er han ikke strafferettslig tilregnelig er han ikke det. Tror nok de som har noe med han å gjøre vet dette og kan sakene sine. 
Vi får trøste oss med at dette er det verste som kunne skje, ifølge han selv. For han vil ikke være den "gale mannen"..
 
Jeg hadde egentlig ikke forventet noe annet.
Fyren er jo alt annet enn frist og tilregnelig vil jeg vi.

Om han er innesperret på en institusjon eller fengsel er likegyldig for meg, så lenge han er innesperret.
 
Bra det!! Da blir han dømt til psykiatrisk behandling resten av livet. Forhåpentligvis ihvertfall!!
Samme for meg hvor han sitter. Han koster samfunnet latterlige summer uansett.
 
Back
Topp