– Epidural er bra smertelindring

Jeg hadde epidural under første fødsel. Den ble ikke satt riktig så hsdde ikke noe effekt først. Men når de trakk den litt ut ble jeg nærmest lam i bena og mistet pressetrang og rier. Så jeg er ikke positiv til å få det ved neste fødsel akkurat. ..
 
Jeg fikk epidural sist, da var jeg veldig i mot det, men etter veldig liten fremgang var det urolig bra med epidural. Jeg sovnet i tre kvarter etter to døgn uten søvn og åpningen gikk fra 4-7/8 cm på en time, veldig positiv erfaring og denne gangen er jeg ikke skeptisk, selv om jeg i utgangspunktet ønsker fødsel i badekar uten smertestillende.. ;)
 
Det var så riltig av meg å velge det på min første fødsel. Var i en evigvarende rie og den var ikke vond å sette i ryggen what so ever. Nå det begynte å funke klarte jeg å puste bedre og få med meg litt av prosessen. så denne gangen vil jeg ha muligheten, og ta epedural, heller det enn den grusomme lystgassen. :p men dette er så forskjellig fra person til person
 
Fikk det sist, og selv om den bare satt på høyre side så hjalp det voldsomt på fremgangen på fødselen. Blir nok det denne gang også ;)
 
Fikk det første gang og elsket det!! Kjempe god effekt på meg. Fikk fremgang og fikk slappet av mellom riene. Og jeg klarte fint og presse. Vil helt klart ha det igjen :) kjente ikke at den ble satt en gang!
 
Håper virkelig jeg ikke trenger det. Hadde ikke sist og er overbevist om at det hadde blitt mer komplikasjoner dersom jeg hadde tatt epidural den gangen.
 
blodprøver - ingen problem! De kan tappe så mye at jeg knapt kan stå, men når de truer med å sprøyte ting inn i meg, -da faller verden i grus.. og ryggraden er ekstra skummel..

Jeg har ingen problemer med blodprøver og vaksiner. Sånne "vanlige" ting.

Men når det kommer til å sette noe inn i ryggen min eller vi snakker om operasjon... usj... så lenge det er mulig vil jeg unngå det :p
 
Jeg har aldri vært redd sprøyter, men bestemte meg tidlig for at epudural er uaktuelt! Har kanskje hørt litt mange skrekk historier, men det er ikke bare derfor. I tillegg er samboeren min helt i mot! Jeg tenker nå at når så mange har greid uten før skal jeg også klare det! Tror og håper at jeg takler smertene på min egen måte.. De sier man må lide for skjønnheten, jeg vil heller lide for å få en komplett lykke
 
Back
Topp