Oliver har slitt med det siden fødselen, og det blir ikke bedre :( Så lenge de ikke er rød inne på det hvite i øyet er det ingen fare og ingenting de gjør med det. Da er det nok "bare" litt tette tårekanaler fikk vi beskjed om. Hjelper å dryppe litt morsmelk eller saltvannsoppløsning og tørke det forsiktig bort.
Vi har også vært plaget med det. Eller, vi er det enda. Drypper morsmelk oppi øyet etter hver amming, og lar det jobbe litt. Da kommer det ganske gul melk ut. Morsmelk er den beste medisinen sa de på barselpoliklinikken;)
Fikk faktisk beskjed om IKKE å bruke morsmelk selv om mer eller mindre alle kilder på nettet sier man skal bruke det. Ludvig hadde masse gult verk som kom ut av øyet rett etter vi kom hjem frs sykehuset. Når jeg ammet han masserte jeg innerst i øyekroken ved nesa og etter er par dager var det borte. Har ikke kommet tilbake heller. De på sykehuset sa at det sannsynligvis var det som hadde hjulpet.
malene ahr hatt det siden fødsel,dryppet hemme med mm i 3 uker uten at det har hjulpet,gikk da til legen fikk fusitalmic,har dryppet med det i 1 uke....og det har heller ikke hjulpet[:-]
så måtte ringe legen til mandag om det ikke var badere ,må da tilbake til legen for ny baktus prøve.....
hmmmm[8|]
TIPS![:)]
eg var på apoteket på lørdag og kjøpte drop-it (saltvann) fikk beskjed om å dryppe øyet 3 gager til dagen i 4 dager. ble det ikke bedre burde jeg kontakte legen.
Og alt nå idag synes jeg det er mye bedre. kommer enda litt slim ut, men det er langt ifra så gult som det hun hadde før. så håper det er et tegn på at betennelsen forsvinner..[;)]