øyekontakt med babyen

sol angelica

Glad i forumet
E d noen andre som ikkje får god øyekontakt med babyen? Ofte når me holde hu på fanget eller bare holde hu så ser hu oss ikkje i øynene. Ser bare vekk på en måte. Men hvis hu e i vippe stolen eller stellebordet så ser hu mer på oss. HS sa hu va litt bekymra. Ska tebage i februar. Eg lure veldig på ka som kan ver galt. Hu e 8 og en halv mnd.

Siden hun er 8 mnd. så skulle det ikke være vanskelig å få øyekontakt. Men om dere prøver for "hardt" kan hun bli overstimulert og hennes eneste måte for å "slippe unna" er å se bort, vri seg. Mangel på øyekontakt KAN være et tegn på autisme.

Bra dere får oppfølging av HS! [:)]

Veit desverre ikkje ka som kan være gale.
Jenta vår er 3 mnd, vi har veldig god blikkontakt med ho. Når ho ligger på golvet følger ho med på det som skjer rundt, og elsker at noen ligger seg ned og "prater" med ho.

Kan være alt fra dårlig syn til autisme/asbergers til absolutt ingenting.

Hu e 8 og en halv mnd.

Gutten min var litt sånn det første året, hadde egentlig sjeldent øyekontakt med han lenge..
men nå er det helt normalt, nå kan han se på meg når jeg snakker til han osv.. snur seg seff vekk visst han er lei![:)]

Får håpa d ikkje e någe alvorligt.

Håper alt er fint med jenta di.. [:)]

..vakkert navn, forresten! Mi har det og! Hihi! [:)]

ORIGINAL: Kal-El

Kan være alt fra dårlig syn til autisme/asbergers til absolutt ingenting.

Sier det samme som Kal-El. Bra du får oppfølging med henne da, håper det er ingenting[;)]

Utfra bildet i signaturen din å dømme, så ville jeg aldri verden tenkt at hun er autist. Syns hun har veldig god blikkontakt der. Når barn i den alderen sitter i fanget har jeg inntrykk av at det er mer spennennde å se seg rundt enn å kikke så veldig på de man sitter på fanget til.
Jeg vil tro det er et godt tegn at ho har mer øyekontakt med dere på stellebord og andre steder hvor ho ikke har annen konstant fysisk kontakt med dere.

Nydelig jente, forresten!

For å si det slikt, skulle hun ha hatt autisme skulle du ha lagt merke til andre ting også! Så det tviler jeg sterkt på!
Ikke alle barn er lik, men ville nokk kanskje fått sjekket synet hennes ja[:)]

Vakkert bilde av henne du har i signaturen, ut i fra ser hun jo helt frisk og sunn ut på alle måter!

ORIGINAL: rodstilk

Har du og lest Sagaen om Isfolket?[:D]

Vi har en på 6 mnd, og der er øyekontakt ikkeno problem, han oppsøker ofte kontakt via blikk, og viker ikke blikket fra øya våre. Syns vi oppnådde dette veldig rask, ved 2 mnd var dette på plass. Men kjempe fint at HS tar dette på alvor, for trenger ikke være store greia heller[:)]

ORIGINAL: 1storog1imagen

For å si det slikt, skulle hun ha hatt autisme skulle du ha lagt merke til andre ting også! Så det tviler jeg sterkt på!
Ikke alle barn er lik, men ville nokk kanskje fått sjekket synet hennes ja[:)]

Vakkert bilde av henne du har i signaturen, ut i fra ser hun jo helt frisk og sunn ut på alle måter!

Ja, hva hun damen over meg sa. Legg til at autister har ofte en skadet og dermed overdreven ordenssans (samme hjerneskade som ofte gir folk tvangstanker), som du antageligvis ville lagt merke til ved 8 mnd. Skal jeg gjette vilt er det ennå litt dårlig syn på nært hold kombinert med en litt engstelig subjektiv oppfattelse fra din side som igjen jordmor/helsesøster baserer seg på og, gir bekymret tilbakemelding på som igjen gjør deg mer engstelig.

ORIGINAL: copyright

Hvis de snur seg bort betyr det oftest at de ikke vil/klarer mer stimuli.

ORIGINAL: sol angelica

ORIGINAL: rodstilk

Har du og lest Sagaen om Isfolket?[:D]

Nope, men har fått maaange spørsmål om jeg har gjort det. [8D]

Back
Topp