øyekatarr?

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
lurer på om jenta mi begynner få litt øyekatarr.. [8|]
liksom fuktig langs øyevippene og inni øyekroken men ikke noe verre ennå..

er vel kanskje vanlig?
hvordan behandler en dette?

om de får øyekatarr så er det vel grønt. Snuppa hadde det for noen uker siden, måtte til legen for å få øyedråper

ok..
hmm.. kanskje bare litt trekk på øyet da kommet etter vi har vært ute.. hmmm..
får vel bare se det an...

ORIGINAL: badeanda

morsmelk er gull:)

Enok Tobias har hatt litt sånn øye betennelse helt siden han ble født og har det enda. I det ene øyet. Det er en blank væske som gjør øyet litt hovent og vøska legger seg som et slør på øyet. Væska stivner til sånt gult gørr i øye kroken. Legen sa at man bare måtte dryppe med morsmelk...
Du kan jo prøve litt morsmelk kanskje? det skader i hvertfall ikke.. Hvis ikke så er jo alltid helsestasjonen behjelpelig[:)]

takk jenter [:)]

skal prøve med litt morsmelk nå først jeg da og se om det gir bedring.

nevner det uansett også på 6ukers kontrollen nå kommende fredag. hehe.. litt småhysterisk mamma med masse spørsmål  [8D]

Snuppa her hadde også det, men jeg fikk beskjed om å ta en varm fuktig klut og vaske ytterst til innert på øyet, hvis du skjønner.. at du ender opp i øyekroken.. Dårlig forklart, men du kjønner sikker!! =) Det var borte dagen etter.. jeg vasket hver gang det var masse "dritt" der.. prøvde morsmelk også, men jeg synes kluten hjalp best!

Henrik har vært gul i øyet i mange uker nå. Har prøvd med både morsmelk og dråper nå, men han er fortsatt like gul...[:'(]. Synes det virker best med en varm klut å bare tørke vekk. Får høre på nytt på 6 ukerskontrollen.

Michael har har det for andre gang nå. Bruker sterilt saltvann (drop it) for å gjøre rent med, og så drypper jeg morsmelk etterpå. Funker som bare det! Blir fort bedre og sist ble han bra etter 2 dager.

Back
Topp