øyekatarr voksen

Iskaffe

Forelsket i forumet
Hvordan oppstår egentlig øyekatarr?? Lurer litt på om det er det jeg har.. men saken er den at jeg ikke har vært mye utendørs i det siste, så skjønner ikke helt hvor smitten kommer fra...!? Har vært forkjølet i lengre tid, med bihulebetennelse! Har puss på øyet om morgenen og er litt rødt og renner. Er redd for å smitte mini som jeg har hjemme, men mini har ikke noe symptomer på noenting da...

hjeeeeelp!!![8|]

dytt..

Fikk beskjed av legen at vi kan få øyekatar om vi får snue i øyene.

ORIGINAL: Iskaffe

Hvordan oppstår egentlig øyekatarr?? Lurer litt på om det er det jeg har.. men saken er den at jeg ikke har vært mye utendørs i det siste, så skjønner ikke helt hvor smitten kommer fra...!? Har vært forkjølet i lengre tid, med bihulebetennelse! Har puss på øyet om morgenen og er litt rødt og renner. Er redd for å smitte mini som jeg har hjemme, men mini har ikke noe symptomer på noenting da...

hjeeeeelp!!![8|]

DER har du årsaken.. Forkjølelse KAN gi øyekatarr [:)]

Ååååja.. så det kan komme av min egen snørr altså.. hehe [:'(] Jaja.. Renser øynene med sterilt vann nå da og spriter hendene, så krysse fingrene på at mini ikke blir smittet!!!

Syll øyet/øynene med saltvann 3-4 ganger om dagen i 3 dager. Er det ikke tegn til bedring trenger du nok øyedråper og øyesalve. 

ORIGINAL: Vestlandstaus

Syll øyet/øynene med saltvann 3-4 ganger om dagen i 3 dager. Er det ikke tegn til bedring trenger du nok øyedråper og øyesalve. 

Kan jeg bruke de saltvanns engangsampullene som jeg bruker i nesa til mini ved forkjølelse?? Eller er det en annen type? Er det bedre en kokt vann??

Kan jeg bruke de saltvanns engangsampullene som jeg bruker i nesa til mini ved forkjølelse?? Eller er det en annen type? Er det bedre en kokt vann??

Det er bedre for øynene med saltvann enn kokt vann uten salt. Så lenge det ikke er noe annet enn saltvann i de ampullene kan du nok bruke de. Det skal iallfall stå 0,9% NaCl på de.

Du kan lage det selv også. Men jeg husker ikke forholdene. Tror det var 1 ss vanlig salt uten Jod til 1 liter vann. Men er ikke sikker.

Hvis det er ille må du til legen for å få resept på sterke øyedråper.
Gutten min var veldig plaget med det en stund..

Øyekatarr er veldig smittsomt.
Vask hendene ofte, skift putetrekk hver dag i den perioden og ikke pill deg i øynene :)

Det er bedre for øynene med saltvann enn kokt vann uten salt. Så lenge det ikke er noe annet enn saltvann i de ampullene kan du nok bruke de. Det skal iallfall stå 0,9% NaCl på de.

Du kan lage det selv også. Men jeg husker ikke forholdene. Tror det var 1 ss vanlig salt uten Jod til 1 liter vann. Men er ikke sikker.

Takk!!!! Da skal jeg hive meg over saltvannet til mini [:D] Noe skikkelig drit den øyekatarren altså!!!

Samme dritten har vi slitt med her i over ei uke... måtte tilslutt av gårde og få øyedråper og salve til hele bunten.... 1000!!!!kr for medisin til 4 stk :@ Helt sinnsykt...

Trange tårekanaler kan også gi øyekatarr, så de som har det får det jo oftere. Og ja, er lettere å få når man er forkjølet.

Øyekatarr er ikke farlig, men om du ikke vil at mini skal smittes så må du passe på hygienen. Ikke bruke samme håndkle, vaske hendene godt osv.

ORIGINAL: giggsy

Øyekatarr er ikke farlig, men om du ikke vil at mini skal smittes så må du passe på hygienen. Ikke bruke samme håndkle, vaske hendene godt osv.

hehe NEIII!!! vil absolutt ikke at mini skal få det der.. menmen.. kan være gjort allerede, men er litt hysterisk med håndvasken idag!!

Back
Topp