øyebetennelse og tom for dråper...

CandyMam

Elsker forumet
Eldste fikk øyebetennelse på fredag og fikk det som var igjen av dråper og salve av ei venninne så vi slapp å dra til legen. Han er myye bedre, men vi er blitt tom for dråper. Er det da nok å smøre han med salve med jevne mellomrom på dagtid? For e rigjen mye salve. Står jo at salve skal taes på om kvelden...men vil nå tro at det virker med kun salve å....? [8|][:D]

Ingen som vet om det nok å smøre med kloramfenikolsalve på dagtid, eller om jeg må til legen for å få mer kloramfenikol dråper?

En skal ikke byttet mellom personer slik i fare for å spre bakterier... Derfor ska en alltid ha nye dråper eller salve når en starter en kur.
Det skal også tas prøve av øyet.
For å få kloranfeinicol så må man ha resept og da må man til legen.
De har kloranfenicol på apoteket eller på legekontoret.

ORIGINAL: lene78

Må spørr hvorfor du drypper??? iallefall med noe legen ikke har gitt deg...

De fleste leger gir ikke noe for øyebetennelse lenger da det IKKE er farlig.

Det er ikke sant...

ORIGINAL: Kattekvinnen

Det er ikke sant...

Hva er ikke sant???
I kristiansand kan barna gå i bhg uten å bli dryppa - dette kommer fra fylkeslegen! Min lege gir ikke dråper ved øyebetennelse...

Øyebetennelse kan oppstå av forskjellige årsaker, bl.a. stafylokokker og streptokokker.
Dette er en baktriell infeksjon som krever behandling med antibiotika.

Derfor mener jeg at det kan være greit å ta barnet med til lege for å få sjekket hvilket type betennelse det er snakk om.

Dessuten står det på flere nettsider, bl.a. NettDoktor, at barn med øyebetennelse burde holdes hjemme fra skole og barnehage fordi det er meget smittsomt.

Jeg jobber i barnehage, og vi ser helst at barn med øyebetennelse blir hjemme pga av smittefaren.

Det er ikke sant...

Hva er ikke sant???
I kristiansand kan barna gå i bhg uten å bli dryppa - dette kommer fra fylkeslegen! Min lege gir ikke dråper ved øyebetennelse...

Øyebetennelse kan oppstå av forskjellige årsaker, bl.a. stafylokokker og streptokokker.
Dette er en baktriell infeksjon som krever behandling med antibiotika.

Derfor mener jeg at det kan være greit å ta barnet med til lege for å få sjekket hvilket type betennelse det er snakk om.

Rart.. Her i Troms har fylkeslegen sagt at foreldre ikkje kan/har lov t å pålegge personell i b.hage/sfo,medisinereing av barn..p.g.a fare for feilmedisinering.. Æ krangla med rektor om det da eldsta gikk i 2.klasse. Har ALDRI hørt at øyebetennelse ikkje treng antibiotika..

Back
Topp