ørebetennelse...

SnuppaogLillebror

Forumet er livet
hvordan kjennes det ut?

har av og til vondt i øret, nå kjennes det ut som jeg har dott i øret som jeg ikke får bort...

er dette ørebetennelse eller noe annet?[&:]

Tro meg, hadde du hatt betennelse hadde du kjent det. Det er ILLE...

Du kan brygge på en betennelse da siden du har en dott i øret som da vil si trykket i mellomøret ditt ikke er helt optimalt. (sånt blir det betennelse av)
Ta nesedråper, forsøk å svelge tre ganger mens du holder igjen nesa, blås ut skikkelig og slapp av.

God bedring!

ORIGINAL: Senator Malin

Du kan brygge på en betennelse da siden du har en dott i øret som da vil si trykket i mellomøret ditt ikke er helt optimalt. (sånt blir det betennelse av)
Ta nesedråper, forsøk å svelge tre ganger mens du holder igjen nesa, blås ut skikkelig og slapp av.

God bedring!

vet ikke om jeg tørr... sambo gjorde det for 1 år siden og da sprengte trommehinna... da lå han 1 uke på soffan for det var så vondt[&:]

takk[:)]

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

God bedring!

vet ikke om jeg tørr... sambo gjorde det for 1 år siden og da sprengte trommehinna... da lå han 1 uke på soffan for det var så vondt[&:]

Det var nok ikke blåsinga som utgjorde det gitt [:)]

God bedring!

Det er veldig sjeldent, så ville ikke vært redd for det. Det jeg skreiv om svelg tre ganger kan jeg garantere deg at det ikke blir vondt.

du hadde LETT kjent det om det var ørebet. men du kan prøve å ta nesespray (i nesa seff) noen dager.. det kan lette på trykke i øra[:)]

hvordan kjennes det ut?

har av og til vondt i øret, nå kjennes det ut som jeg har dott i øret som jeg ikke får bort...

På begynnelse av ørebetennelse kalles det du har.. Å ALDRI ALDRI! blås ut dotten.. Da lager du et helvete for deg selv å du sprenger trommehinna.. Å det er MYE verre! Men, bruk nesesprayen flittig å blås ut i papir når du kjenner noe løsner i nesa..[:)]

Jeg er ørebarn. Så VET hva det vil si å ha vondt i øret å sprengt trommehinne [;)]

ORIGINAL: Frøken navnløs

hvordan kjennes det ut?

På begynnelse av ørebetennelse kalles det du har.. Å ALDRI ALDRI! blås ut dotten.. Da lager du et helvete for deg selv å du sprenger trommehinna.. Å det er MYE verre! Men, bruk nesesprayen flittig å blås ut i papir når du kjenner noe løsner i nesa..[:)]

Jeg er ørebarn. Så VET hva det vil si å ha vondt i øret å sprengt trommehinne [;)]

sign! er ørebarn jeg og.. har sprengt trommhinna mange ganger og har nedsatt hørsel pga av det..

Jeg hadde dott uten smerte vel i en uke før det begynte å gjøre vondt. Trodde jeg skulle klikke. Tilslutt sprakk et lite hull i trommehinnen og veske rant ut. Det var faktisk en befrielse. Ble mye bedre, men hørte jo ingenting.

Fikk i ettertid beskjed av både lege og ørelege å gjøre gapeøvelser (som når man får dott på flyet) og bruke nesespray for å få væsken til å renne der den naturlig skulle, siden jeg ble ikke kvitt dotten helt selv om det ble hull. På meg hjalp det å helle på hodet i tillegg, slik at det kunne renne tilbake, mens jeg gjorde gapeøvelser. Tygget også litt tyggis som hjalp endel.

ORIGINAL: Frøken navnløs

hvordan kjennes det ut?

var akkurat det sambo gjorde, og tror aldri han har hatt så vondt før[&:] kan si det sånn at han angra veldig etterpå... jeg sitter her og er livredd for å gjøre noe for å prøve å få det bort[8D]

da blir det butikken etterpå og kjøpe nesespray og tyggis[:)] så håper jeg det går over...

ORIGINAL: Vilnus

Jeg hadde dott uten smerte vel i en uke før det begynte å gjøre vondt. Trodde jeg skulle klikke. Tilslutt sprakk et lite hull i trommehinnen og veske rant ut. Det var faktisk en befrielse. Ble mye bedre, men hørte jo ingenting.

Fikk i ettertid beskjed av både lege og ørelege å gjøre gapeøvelser (som når man får dott på flyet) og bruke nesespray for å få væsken til å renne der den naturlig skulle, siden jeg ble ikke kvitt dotten helt selv om det ble hull. På meg hjalp det å helle på hodet i tillegg, slik at det kunne renne tilbake, mens jeg gjorde gapeøvelser. Tygget også litt tyggis som hjalp endel.

uff... passer dårlig om jeg skal få ørebetennelse om 1 uke...
har ikke vondt nå, men kjennes ut som en svær dott som ikke vil bort[8D][&:]
prøver å riste på hodet sånn som jeg gjør når jeg har vann i ørene etter å ha bada, hjelper ikke det heller[8D]

Back
Topp