øm hud, vondt .. dagens frustrasjon...

susy123

Betatt av forumet
Alle disse rare tingene som skjer med kroppen under en graviditet altså..
Jeg begynner å bli veldig lei :p

I det siste så har området rundt navlen vært veldig ømt og ubehagelig..
Og noen dager så er det ubehagelig å stå oppreist eller sitte veldig rett, men det er jo umulig å sitte fremoverlent.. og da er eneste alternativet å ligge, men da blir jeg så øm og støl i sidene mine til kvelden :D
For å ikke snakke om den ømme ubehagelige følelsen jeg har hatt rundt omkring høyre ribbeinsbue i en god stund som kan verke ekstra når jeg legger meg og ikke eventuelt holder høyre hånd bak ryggen...

Bekkenløsningen kan gå å legge seg, jeg klarer ikke snu meg eller bevege meg noe særlig.. :p

Og dette var bare det fysiske, halleluja, dette er SISTE gang jeg er gravid!! Jeg er IKKE lagd for dette

Håper ikke jeg er den eneste som trenger å få ut litt frustrasjon.. :p
 
Ååå haha, dette er som å lese om seg selv! <3 Har det helt likt. Høyre arnen opp for vonde ribbein, øm rundt navlen, går med krykker pga den j.. bekkenløsningen, liggesår snart:goodnight Hjalp ikke at jeg våknet i dag med diaré og feber heller. Håper du er som meg; sykemeldt <3 Helt enig, kan ikke se for meg å være gravid igjen noensinne! :D
 
Kjenner igjen mye av plagene ja. For ikke snakke om humøret.. stort sett i dårlig humør, sur, og irritert for alt. Nå er jo dette barn nr.6 så er siste uansett, men hadde det vært nr.1 trur jeg det hadde vært siste så og. Absolutt det tyngste svangerskapet.
 
Jepp, føler med deg, vi er flere som har det sånn! Jeg har vært sykemeldt en stund pga hypertensjon og div innleggelser på sykehuset, men jeg er sliten ass! Har itillegg en 4 åring som krever sitt. Merker stor forskjell på første og andre svangerskap, med første kunne jeg legge meg ned, sove og bare tenke på meg selv. Var hardt nok å gå gravid da. Fødte i uke 33 sist, så nå når jeg er 36 uker på vei så føler jeg meg enda tyngre. Enda lillefrøken er veldig liten, såvidt over 2 kg, magen min er liten og. Skjønner ikke de som går overtid med stor baby altså! :eek: Men, enden på det hele er ganske nær for min del, neste torsdag er jeg ferdig og lillemor kommer ut via keisersnitt. Gleder meg! Definitivt siste barnet her også, men så er jeg 40 år også... :p
 
Åå har også begynt å få øm hud på og rundt navlen! Enormt ubehagelig.. og halsbrannen.. yuk.
 
Er "godt" å se det er flere som sliter litt nå mot slutten. Får liksom inntrykk av at alle har så greie svangerskap, og bare stuller og steller og fungerer som normalt. Jeg er så TRØTT, så da må jeg sove mye mer enn vanlig, evt ligge på sofaen mer enn vanlig. Så har så vondt i skuldrene nå. De er ikke vant å bli belastet slik. Pluss bekkenløsning og selvsagt halsbrannen som melder seg. Nei, dette altså! Krysser fingrene for at kroppen kommer seg fort etter fødsel.
 
Jeg kjenner ribbeina mine hele veien rundt, og om jeg ligger så sovner huden av på høyre bein for 8-9mnd... Og jeg klarer nesten ikke å snu meg om natta :( jeg er sykemeldt pga økning i blodtrykk også.. sikker på at svigers klarte å øke det ytterligere i helga :p
 
Jepp, føler med deg, vi er flere som har det sånn! Jeg har vært sykemeldt en stund pga hypertensjon og div innleggelser på sykehuset, men jeg er sliten ass! Har itillegg en 4 åring som krever sitt. Merker stor forskjell på første og andre svangerskap, med første kunne jeg legge meg ned, sove og bare tenke på meg selv. Var hardt nok å gå gravid da. Fødte i uke 33 sist, så nå når jeg er 36 uker på vei så føler jeg meg enda tyngre. Enda lillefrøken er veldig liten, såvidt over 2 kg, magen min er liten og. Skjønner ikke de som går overtid med stor baby altså! :eek: Men, enden på det hele er ganske nær for min del, neste torsdag er jeg ferdig og lillemor kommer ut via keisersnitt. Gleder meg! Definitivt siste barnet her også, men så er jeg 40 år også... :p
har du hatt keisersnitt før?
Jeg skal ha mitt første 2uken i november.
 
Ååå haha, dette er som å lese om seg selv! <3 Har det helt likt. Høyre arnen opp for vonde ribbein, øm rundt navlen, går med krykker pga den j.. bekkenløsningen, liggesår snart:goodnight Hjalp ikke at jeg våknet i dag med diaré og feber heller. Håper du er som meg; sykemeldt <3 Helt enig, kan ikke se for meg å være gravid igjen noensinne! :D
noe skikkelig dritt !! fytti!
Nei eller ja, jeg er gått fra 50% sykemeldt til 70% sykemeldt nå, også tror jeg at jeg bare har 2uker igjen før det enten går i permisjon eller 100% sykemelding.
Men på sett og vis er det godt å treffe normale mennesker på jobb, hadde det ikke vært for at jobben krever 100% innsats med 70% sykemelding..
 
Kjenner igjen mye av plagene ja. For ikke snakke om humøret.. stort sett i dårlig humør, sur, og irritert for alt. Nå er jo dette barn nr.6 så er siste uansett, men hadde det vært nr.1 trur jeg det hadde vært siste så og. Absolutt det tyngste svangerskapet.
Unnskyld om jeg virker overrasket.. MEN, barn NUMMER 6?? åh all ære til deg som har gjort dette 6ganger og har 5 hjemme..
 
Å
Er "godt" å se det er flere som sliter litt nå mot slutten. Får liksom inntrykk av at alle har så greie svangerskap, og bare stuller og steller og fungerer som normalt. Jeg er så TRØTT, så da må jeg sove mye mer enn vanlig, evt ligge på sofaen mer enn vanlig. Så har så vondt i skuldrene nå. De er ikke vant å bli belastet slik. Pluss bekkenløsning og selvsagt halsbrannen som melder seg. Nei, dette altså! Krysser fingrene for at kroppen kommer seg fort etter fødsel.
Åh nei jeg har så langt derifra hatt et glansbildet av en graviditet.. Verken veien dit eller mens det står på.. Kroppen min skriker etter å bli ferdig. både det fysiske og det psykiske
 
Jeg kjenner ribbeina mine hele veien rundt, og om jeg ligger så sovner huden av på høyre bein for 8-9mnd... Og jeg klarer nesten ikke å snu meg om natta :( jeg er sykemeldt pga økning i blodtrykk også.. sikker på at svigers klarte å øke det ytterligere i helga :p
hehe svigers er alltid herlig :) Blir sikkert "bedre" når h*n kommer ut :p
 
Jeg har ikke egentlig lyst å si at jeg er lei på en måte, for jeg vet at jeg kommer til å savne denne epoken også, og det å kjenne spark, forventninger osv.. Men kjenner at det tar veldig på ja! Mye vondter og plager, ofte ingen ting som er behagelig.. Må jobbe mye for å holde ‘surskapen og irritasjon’ inni meg :p Er generelt i veldig dårlig form nå, og må likevel bare ta meg sammen store deler av dagen, i og med at vi har en på 3 år som krever sitt også.. Han har selvfølgelig begynt med den verste trassen og svingende humør akkurat nå, så tålmodigheten får iallfall prøvd seg :p haha..
 
har du hatt keisersnitt før?
Jeg skal ha mitt første 2uken i november.

Ja, hadde keisersnitt med førstemann også. Måtte ha keisersnitt pga tidligere operasjon i livmor og da blir livmorveggen tynnere og tåler ikke rier så godt. Skulle ha keisersnitt i uke 39 av svangerskapet med førstemann også, men ble i uke 33 fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning. Denne gangen får jeg lov til å gå til uke 37, men ikke lenger enn det, pga høyt blodtrykk og liten fostervekst. Men heldigvis blir det ikke ansett som prematur denne gangen. Synes keisersnittet sist var en fin opplevelse (nå har jeg ikke vanlig fødsel å sammenligne med da), men jeg fikk den fødselsopplevelsen som jeg ønsket meg, det var stort å høre det første skriket! Kom meg veldig raskt etterpå også, var forberedt på at det skulle være mye vondere etterpå enn det faktisk var. Nå ble jo førstemann flyttet med en gang på nyfødtintensiven, så det ble litt annerledes enn det jeg hadde trodd først. Blir sikkert enda bedre denne gangen. Gleder meg sånn til å møte lille jenta mi! Litt over en uke igjen!

Masse lykke til med din fødsel, håper du får en like fin opplevelse som det jeg hadde første gangen!
 
Unnskyld om jeg virker overrasket.. MEN, barn NUMMER 6?? åh all ære til deg som har gjort dette 6ganger og har 5 hjemme..
Nr 6 ja :rolleyes: Nå er de to eldste ganske store da (18 og 20 år). Så er fullt hus her til en hver tid. I tillegg et barnebarn på 2,5år som er her med jevne mellomrom.
 
Innimellom eller faktisk ganske ofte så kjenner jeg at jeg er litt glad jeg har sluppet unna så mange måneder av graviditeten som dere har gått gjennom. Har gått 7 uker nå, og har fryktelig lyst å bli ferdig å gå å bekymre meg hele tiden! Det å bli to stykker som kan passe på han 24/7 høres ut som verdens største lettelse. Har ikke helt sluppet unna alle vondter og slikt da. Har endel kramper i bena og sliter litt med sure oppstøt. Har også sv diabetes så må ha gubben til å stikke meg morgen og kveld med insulin i tillegg til at jeg må måle blodsukkeret så mange ganger at jeg knapt får ut blod til tider. Men vet jo at jeg ikke bør klage, himmel så heldig jeg faktisk er som får gå rundt med snipp i magen! Kjenne at han danser når jeg synger til han, og høre hjertet hans slå med dopleren. Blir nok å savne denne tiden, selv om den er så skummel at jeg holder på å dø!
 
Nr 6 ja :rolleyes: Nå er de to eldste ganske store da (18 og 20 år). Så er fullt hus her til en hver tid. I tillegg et barnebarn på 2,5år som er her med jevne mellomrom.

Stor fordel med mødre som har så mange barn! en tante av sambo har 7 stykker, og ett barnebarn. Må si sånn damer er fulle av verdifull erfaring og for ikke å snakke om en ro jeg misunner til de grader.
Jeg har gått og vært usikker uten å tenke direkte på det, hvordan tiden rett etter fødsel kommer til å være. Men etter noen timer med lett prat i helgen så er jeg mye mer optimistisk til barsel. ❤
 
Ja, hadde keisersnitt med førstemann også. Måtte ha keisersnitt pga tidligere operasjon i livmor og da blir livmorveggen tynnere og tåler ikke rier så godt. Skulle ha keisersnitt i uke 39 av svangerskapet med førstemann også, men ble i uke 33 fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning. Denne gangen får jeg lov til å gå til uke 37, men ikke lenger enn det, pga høyt blodtrykk og liten fostervekst. Men heldigvis blir det ikke ansett som prematur denne gangen. Synes keisersnittet sist var en fin opplevelse (nå har jeg ikke vanlig fødsel å sammenligne med da), men jeg fikk den fødselsopplevelsen som jeg ønsket meg, det var stort å høre det første skriket! Kom meg veldig raskt etterpå også, var forberedt på at det skulle være mye vondere etterpå enn det faktisk var. Nå ble jo førstemann flyttet med en gang på nyfødtintensiven, så det ble litt annerledes enn det jeg hadde trodd først. Blir sikkert enda bedre denne gangen. Gleder meg sånn til å møte lille jenta mi! Litt over en uke igjen!

Masse lykke til med din fødsel, håper du får en like fin opplevelse som det jeg hadde første gangen!
så koselig å høre :) håper du vil oppdatere meg med en GOD historie:D
LYKKE TIL (oss begge) :D
 
Back
Topp