øm å vondt i magen.

litjejenta

Forelsket i forumet
Først, advarsel om noen ekkle detaljer.
Jeg har i noen dager hatt vondt i magen. Den kjennes øm ut, og jeg bli ekstra sliten på slike dager også.
Jeg har en tarmsykdom som kan kjennes noe lignende ut, med tanke på at jeg blir øm i magesekken og i tarmene av denne. Men det jeg lurer på, er om det er kanskje bare livmora som strekker seg, eller om det kan være slik at jeg må begynne på medisiner for magen igjenn "noe som jeg absolutt ikke har lyst til".
For jeg har også hatt diare noen ganger om dagen nå i over ei uka, å det er typisk sykdommen.

Så er det fler der ute som er øm å har vondt i magen?
 

Jeg ville kontaktet legen, helst så fort som mulig.

Har selv plager med tarmen, og blir fulgt nøye iforhold til medisinering/ikke medisinering i forhold til dette.

Utifra symptomene så er det ikke sannsynlig at vi har det samme, desverre, ellers ville jeg anbefalt medisinen jeg går på nå, papaverin, den går ikke over i fosteret, og er tilnærmet umulig å overdosere.

 
Det er påvist ulcerøs kolitt hos meg. Har ikke hatt sånn kamera opp en viss plass, men med avføring er nivået av betennelse såpass høyt at legen sier det sikker. Ble gravid noen mnd etter dette, så har ikke hatt noe videre utredning.
Har det også i familien, å det er delvis arvelig.
Medisinen jeg har gått på, har legen sagt jeg trygt kan ta under graviditet, men venter lengst mulig med å ta den uansett.
 
Har noenganger øm mage ja, på kveldene særlig, og særlig når jeg har vært litt hard i magen. Har ingen sykdommer. Ville ringt lege om jeg var deg. Bedre å være på den sikkre siden.
 
Har og svært øm mage for tiden. Spesielt etter store måltider og feks en del brus med kullsyre. Går somregel over etter en tur på toelettet eller at jeg slipper ut litt luft.
 
Back
Topp