økte matpenger i bhg

Det er flere barnehager som i år øker til 750 i kostpenger, det er det reele utgifter for mat med kjøkkenhjelp koster. Jeg betaler gjerne 750 kr i måneden for et bedre matilbud enn mange andre barnehager har.

BlackBeauty skrev:
750 høres mye ut, her betaler vi 400 og da er alle måltider/frukt og varmat inkludert.de har og egen kokk......
Du kan jo ta det opp med FAU (er det det det heter?)

Er SU som vedtar slike ting, så kanskje ta det opp der.

priser på mat har gått noe enormt opp de siste årene, så det stemmer nok med utgiftene det. og i tillegg har de kokk. i bhg til sønnen min betaler jeg 300kr, det er for smørelunsj 4 ganger i uka og frukt (uten brød) 5 dager i uka. ikke frokost. varmmat ca en gang i mnd (eller sjeldnere).

Der jeg jobber koster det 250kr mnd for smørelunsj 4 dager i uka og varmmat 1 dag i uka + frukt hver dag. ikke kokk og ikke frokost.

Vi betaler 250,- for brødmåltid hver dag og et varmt måltid i uka + melk. Hadde gledelig betalt 750,- for å slippe å ha med frukt, matpakke til frokost og ettermiddagsmat og turmat hver dag/uke.

Syns det hørtes i overkant mye ut - og at de bare skal kunne øke prisen slik uten videre burde ikke vært lov selv om dere får et godt tilbud.

Her betaler vi 350,- ekstra - dette dekker mat, frukt og turer. De har frokost hver dag om de vil, lunch tre dager, frukt og knekkebrød hver dag og en dag i uka tror jeg de får varmmat. Uansett er vi godt fornøyd med tilbudet.

Synes det var dyrt, jeg. Betaler 250 kr i min sønns bhg og det inkluderer smørelunsj hver dag (brødskiver og div pålegg samt melk) og frukt til ettermiddagsmaten. Ikke varmmat som normalen, men det hender jo de får det. Må ha med ettermiddagsmat og frokost selv, om man ønsker at barnet skal spise det i bhg.

hmh.. det var mye penger ja, men de får jo en god del mat også? 
vi betaler 230 kr i mnd og da får de brødmåltid til lunch og frukt to ganger for dag. Varmmat får de kun til bursdager, og skal de spise frokost der må de ha med selv. Joghurt må man også ha med selv. Kunne virkelig ønske de hadde litt bredere mattilbud, selv om jeg synes 750 kr var dyrt.. tenk om man har 3 barn i bhg, det blir jo 2250 kr i mnd!! hjelpes meg.. Det er jo en eksta bhg-plass det! ;P

vi betaler 350 kr mnd for et brødmåltid og et frukt måltid om dagen... en til to ganger i uka får de varm mat istedet for brødmåltidet... Så syns ihvertfall det er dyt nok....

Men syns vel kanskje 750 kr mnd var litt drøyt. Da blir det billigere å levere med egen mat!

Synes ikke det var så mye. Når de har egen kokk får de nok god og variert mat. I tillegg har de ansatte på avdelingen mer tid til barna siden de slipper å lage mat. Går barnet ditt fullt i barnehagen blir det mindre en 40 kr dagen, det er ikke mye for så mye mat.

mamma_møø skrev:
Barnehagen til snupp har bestemt at de skal øke matpengene fra august - til 750 kr/ mnd ... Det er ganske mye penger, spør du meg! Og en ganske stor økning - over 50 % øker det med.

De får brød til frokost, varmmat til lunsj tre dager i uka, brød de to siste dagene, og brødskiver + frukt i to-tida. De har ansatt egen kokk. Men likevel - jeg synes det er litt mye å betale.

oj, det var mye. nesten like mye som jeg bruker på meg selv i mnd jo, i mat...

Back
Topp