økte matpenger i bhg

mamma_møø

Glad i forumet
Barnehagen til snupp har bestemt at de skal øke matpengene fra august - til 750 kr/ mnd ... Det er ganske mye penger, spør du meg! Og en ganske stor økning - over 50 % øker det med.

De får brød til frokost, varmmat til lunsj tre dager i uka, brød de to siste dagene, og brødskiver + frukt i to-tida. De har ansatt egen kokk. Men likevel - jeg synes det er litt mye å betale.

De får mye mat da. Vi har vel rundt 300 kr i mnd for ett brødmåltid om dagen. Også baker de litt nå og da osv

oi, det syns jeg hørtes mye ut... jobba i bhg før, husker ikke hvor mye de betalte i matpenger, men det var LANGT ifra så mye...

Vi hadde forresten samme maltidene som du beskriver, utenom at vi hadde varmmat bare 2 dager i uka. Vi lagde jo billig varmmat som supper, fisk med grønnsaker, fullkornspasta med hjemmelaget tomatsaus osv, fulgte med på hva som var i sesong for å få det billigst mulig og lagde så mye som mulig fra bunn. 

Det er jo mye mat de får for de pengene da.

Hos oss får de brød en gang om dagen, og en dag i uka er det varm mat. Pluss at de får noen fruktbiter i halv tre tida. Må ha med egen matpakke til fruktmåltidet og til evt frokost. Hos oss koster det ca 300.

Jeg synes IKKE det var for mye for det som dere fikk for det...:)
Dere får jo faktisk tre fulle måltider pr dag for det...:)

Og egen kokk er luksus!!:) Skulle ønske vi hadde det i barnehagen jeg jobber:)

Vi betaler 240 i måneden, det er da frokost (havregrøt to dager i uka, brød resten), lunsj (varmlunsj 1-2 ganger i uka) og frukt/knekkebrød (Biola med korn 2 ganger i uken med fruktmåltidet). Jeg syns 750 kr hørtes mye ut....

vi betalte 300 kr i mnd, for et bedre tilbud i den gamle bhg til t..
egen kokk
hjemmebakt brød
varm middag 5 dager i uka

de fikk da frokost hvis de ville, varm lunsjmiddag, ettermiddagsmåltid med brød og frukt og for de som var der til stengetid (etter kl 17) så fikk de litt brødmat igjen i 1630tiden..

Deet hørtes mye ut syns jeg.
Vi betaler 250,- da får de lunch og frukt hver dag. Varmmat 1-2 ganger i uka. Pluss kos rett som det er
Frokost har vi med selv.
Dere fikk jo mer mat enn vi gjør, men 750,- i mnd. hørtes fremdeles mye ut...

Det er vel det barnehagen må ha inn for å gi dere et sånt tilbud. Syns der hørtes kjempe flott ut. Hadde gjerne betalt mer for bedre mat tilbud. Og med egen kokk trenger det ikke gå utover barna at de på avdelingen må bruke tid på å lage mat.

Kan de bare øke matpengene?
I bhg jeg jobber (privat andelsbarnehage) betaler de 350,- i matpenger. Da er det hjemmebakte rundstykker mandag, varmlunsj tirsd, onsd og fred, torsd har de med seg turmat. Barna får knekkebrød og frukt hver dag, og vi har egen kokk:-) synes 750,- høres mye ut

Det høres veldig mye ut!!

Vi betaler 250 kr og da får barna all mat i barnehagen. Frokost, lunch, frukt, mellommåltid og ett varmt måltid i uka. I tilegg til det så får de varm mat innimellom. Dersom de har et spesielt tema får de mat som passer til det temaet.. For eksempel fiske, india etc...
De får også bursdagsmaten sin der. Har en meny og velge fra, og de baker en del. De har egne folk på kjøkkenet, men usikker på om det er en kokk... Aldri tenkt over..
Syns uansett at 700 kr var mye å betale.. Det er dyrt nok med barnehage fra før.. Har man flere barn i barnehage blir det fort veeeldig dyrt!

Dette hørtes jo helt vilt ut. Det hadde jeg aldri akseptert! Tror vi betaler 300 og vi får det samme som dere bortsett fra at vi har to varme måltider og ingen kokk. Men her er barna med på å bake rød og lage mat. Barna lærer utrolig mye av dette, og det er ikke bare sånn billig mat.

Oj det var dyrt!
I mini sin barnehagen betaler vi 150 kr...
brød eller grøt til frokost, brød til lunsj + rå grønnsaker, varmlunsj 1 gang i uken + siste fredagen i hver mnd....brød og frukt i 14.30 tiden.
Der eg jobber har vi egen kokk. Betaler 300 kr. Brød frokost og lunsj, varmlunsj 1 gang i uken og frukt hver dag.
Stor forskjell fra barnehage til barnehage

Wow, det syns jeg var mye! Vi betaler 200 kr i måneden, og dette med matpenger har de nylig innført da. For de 200 dekkes alt, de baker brød der selv og de får pålegg, yoghurt, frukt, knekkebrød, turmat, melk, og spesielle ting som pepperkakebaking osv, pluss varm mat på fredager til lunsj. 

Dere for jo utrolig mye mat og i tilleg har dere varm mat
Vi betaler 300kr for lunsj og kun frukt ved 14.30 tiden

Hvis ungene ska ha frokost må vi ha det med og hvis de ska ha mat ved 14.30 må de også ha med mat til da

WOW!
Aldri hørt om noen som må betale så mye.
Vi betaler 250kr i mnd. Får brød til frokost, brød til lunsj (varmmat ca 2 ganger i uken) Og frukt/youghurt kl 14.

750 høres mye ut, her betaler vi 400 og da er alle måltider/frukt og varmat inkludert.de har og egen kokk......
Du kan jo ta det opp med FAU (er det det det heter?)

Syns det var en voldsomt stor sum ja! Har de bare satt den opp uten å ha snakket med dere foreldre (FAU)?

Back
Topp