økt motstand i navlestreng

MorIHuset

Flørter med forumet
hei jenter :)
var på UL kontroll forrige torsdag for å sjekke plasseringen av morkake. den hadde flyttet seg fint oppover men så dukket det opp noe nytt...
babyen hadde 12% negativt vekstavvik og de sa jeg hadde økt motstand i navlestrengen. skal på kontroll igjen på fredag...
har prøvd å søke litt på dette men finner lite informasjon..
noen som har erfaringer?
eneste jeg vet er at hvis babyen ikke får nok næring vil den på et visst tidspunkt ha det bedre på utsiden enn på innsiden. hvor går grensen!?

håper noen vet noe om dette for jeg føler meg temmelig uvitende om dette....
 
Huff da, hørtes ikke noe særlig ut... Men kan desverre ikke hjelpe deg. Krysser fingrene for at babyen har det best inni magen din fortsatt noen uker!
 


Anitata skrev:
Huff da, hørtes ikke noe særlig ut... Men kan desverre ikke hjelpe deg. Krysser fingrene for at babyen har det best inni magen din fortsatt noen uker!


sign! aner ikke dessverre :(
 
jeg tenker at hadde det vært veldig alvorlig så hadde de ikke sendt meg hjem igjen :) Dette kommer nok sikkert til å gå helt fint men skulle ønske jeg visste mer om dette. hadde ikke forventet dette så fikk egentlig ikke spurt om noen ting på kontrollen...
jobber selv på sykehuset så er litt skuffet siden vi ikke fikk noen informasjon.
jeg skal iallefall fylle opp hjernen min på fredag!=)
eller... siden jeg er halveis dement for tiden skal jeg fylle opp samboern sin hjerne :p
 
Det har jeg aldri hørt om, så kan ikke hjelpe der dessverre.
Er det ikke teit at de sier sånne ting også ikke noe mer? Men du ville jo uansett ha fått tettere oppfølging i forholdt til vekstavvik, det har jeg jo hørt om før men ikke at det skyldes økt motstand i navlestrengen.
Det er klart at om babyen ikke får den næringen den skal ha inne i magen så vil de muligens framskynde fødsel, men samtidig så vil de også at barnet skal være i mors liv så tett opptil termin som mulig, så foreløpig vil jeg tror at du bare får tettere oppfølging en tid framover.
 
hadde dette sist gang, det ble oppdaget på UL i uke 24, fikk da vekstestimering på sykehuset en gang i mnd...veksten til snuppa var alltid fin , og de målte henne til å være gjennomsnittlig...men det stemte nok ikke helt, hun ble født i uke 38, 2,6 kg...du vil nok få tettere oppfølging før å følge med på at babyen legger på seg og ikke setter mer på vekstkurven, hvis det skjer tyder det på at babyen får for lite næring!!
 
Back
Topp