økt/minsket sexlyst?

Chaotic

Flørter med forumet
Leser de fleste steder at sexlysten øker ved graviditet, stemmer det eller er det bare det som står på trykk?

Merker selv at lysten er der, men eg klarer bare ikke. Til min sambo sin fortvilelse. Hva som gjør at det stopper helt opp hos meg vet eg ikke. Om det er selve graviditeten, eller om det er vektøkningen som gjør det. Eg har alltid vært opptatt av å klare å se noenlunne ut, men pga xu i vår gikk eg opp 10 kg bare då, og på et halvt år før det igjen gikk eg opp 10 kg pga trøstespising pga eg bodde på andre siden av landet. Å se vekten stå på rundt 90 for tiden gjør at eg stopper helt opp.
Kjenner eg kan grine av fortvilelse om kveldene nå fordi at eg føler det er så feil ovenfor han =(
 
Høres igrunn mer ut som om det er dine tanker om deg selv som hindrer deg mer enn graviditeten.. Selvfølelse og sexlyst henger jo som regel godt sammen. Får du pratet med mannen din om disse tankene?
Selv gikk jeg opp over 30 kg under forrige graviditet, men merket ikke noe til kiloene før etter fødsel.. Fersk og sliten mamma med 15 kg mer på kroppen enn noen gang før tok på, og jeg hadde store problemer med å akseptere meg selv, følte meg rett og slett ekkel og grusom. Heldigvis har jeg en god mann som var flink til å vise meg at han ikke så det monsteret som jeg så, og det ble gradvis lettere. Kiloene bærer jeg fortsatt, men med langt mindre skam enn tidligere. 
Snakk med mannen din om det, og prøv å ikke plage deg selv med hvor mye du veier og hvordan du gjerne skulle ha sett ut. Vet det ikke er lett, men jeg er sikker på at mannen din ser deg som den vakre jenta du er, så hvorfor skal du ødelegge for deg selv med å tenke noe annet? :)

Og for å svare direkte på spørsmålet ditt helt til slutt, så ja, jeg merker godt økning i sexlyst under begge mine svangerskap.. ;P
 
Jeg og mannen snakket om dette igårkveld..

Vi har erfart at jeg har mistet sexlysten begge gangene. Det har mest med vektøkningen å gjøre. Føler meg rett og slett veldig lite atraktiv! + synes ikke det er noe særlig godt når jeg er gravid.. Rart, men sant!

Så er det forferdelig med den store magen! usj..!

Men av og til må jeg bare tenke på mannen, og legge vekk de tåpelige tankene mine :)
 
Jeg tenker på det av og til, men sexlysten er gått betraktelig ned. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann, så jeg slepper i allefall den dårlige samvittigheten :)
I tillegg har jeg jo fått totalforbud fra sykehuset å ha det pga livmorhalsen ikke så helt god ut sist sjekk.
Det var ca 1-2 cm åpning, men han sa den lukket og åpnet seg hele tiden så jeg slapp å bli innlagt i allefall :)
Men selv om ikke jeg får lov til å ha noe form for stimulering så kan jeg kose litt med sambo så han ikke tilter ;)
 
Her er sexlysten på null. Men kos med meg selv har økt.
Jeg har aldri klart/tørt å få orgasme foran min mann (vi har ikke prøvd så hardt på det heller), så nå har jeg nådd et punkt hvor jeg synes sex er ufattelig kjedelig og unyttig for min del, så lenge jeg aldri får noe supert ut av det. Jeg ligger der bare som en sekk og hater det :P
 
Back
Topp