økonomisk støtte

*solstråle i august*

Elsker forumet
fra permisjonen er slutt til man skal studere... min permisjon går ut 3 april 2009, og jeg skal begynne å studere høsten 2009...jeg har ingen jobb å gå tilbake til etter permisjonen, så derforlurer jeg på om det fins noen støtte økonomisk man kan få fra jeg går ut i perm til jeg begynner å studere`?

jeg har en leilighet å betale, osv, så må nesten ha noen penger..

noen som vet noe om dette??

Tror ikke det er så mye annet enn kontantstøtte (om barnet ikke er i barnehage) og barnetrygd.

Tror dessverre det er veldig lite...
Har selv prøvd å få økonimisk støtte en gang i tiden, ved studier og småbarnmor.
Men eneste vi levde på var barnetrygden. Og da måtte vi slutte studier, for å begynne å jobbe.

Ikke lett å være unge foreldre idag nei. Spesielt hvis man er student, uten jobb.

Lykke til iallfall, håper det ordner seg! [:)]

takk for svar..

nei, jeg er ikke alene om omsorgen..

mamsemor: takk for det :) ordner seg alltid tilslutt..

ORIGINAL: lene78

arbedsledighetstrygd

Dagpenger fordrer at du er reel arbeidssøker (og har hatt inntekt tidligere)

Å være reel arbeidssøker krever at du 1) har barnepass 2) søker jobber og 3) tar den jobben du får.
Med andre ord: Da kan hun likegjerne skaffe seg en jobb. Gir nok mer utbetalt det.

du får jo stipend de månedene du har permisjon da.
boligstøtte, sosialkontoret?

jeg lever forrsten på overgansstønad og penger jeg har spart opp de månedene jeg fikk stipend.

Det er nok desverre lite.....Men om du er alen kan det jo være du får litt bostøtte o.l men eneste mulighet må jo være å melde seg arb.ledig

Back
Topp