økonomi

vevina

Forumet er livet
får litt hetta her,
jeg er fortsatt i permisjon med gullet, ut februar. ingen jobb å gå tilbake til.
fikk nå vite at vi ikke får barnehage plass føre august, mannen reiser mye i jobben så kvelds eller helge jobbing fungerer ikke.

altså jeg får ikke tjent meg opp rett til foreldre penger.
hvordan blir pappans permisjon da?

noen som er i samme situasjon, hvordan gjør dere det?
tips og råd?

Hvis du søker dagpenger når permisjonen din går ut så får du rett på permisjon. Men du må finne en dagmamma etterhvert hvis du ikke får barnehage, så du har barnepass om du får jobb. Og så må du søke jobb. Omså bare for å blir sykemeldt hvis du ikke er i form for å jobbe. Men du får ihvertfall permisjon da. Dagpenger er ikke så mye, men hvis du får deg en jobb før du går ut i ny permisjon så vil du få permisjon ut fra lønna i jobben du får og ikke fra dagpengene.

Har du sjekket med kommunen om noen av barnehagene har ledig plass? Det måtte jeg gjøre selv nemlig. Var ikke sånn av vi automatisk fikk vite om det var ledig i en barnehage vi ikke hadde søkt i. Så da jeg fikk vite at to av barnehagene i kommunen hadde noen plasser, så sendte jeg mail til hun som har med barnehage å gjøre i kommunen og sa jeg ville ompriorieter søknaden så disse kom øverst. Stod på venteliste i tilfelle det skulle bli plass etterhvert. Fikk svar etter kort tid om at jeg fikk plass i en av de barnehagene som hadde ledig.

det er ikke alle barnehagene som er aktuelle med tanke på jobb, levering og henting.
dagmamma er absolutt et alternativ, leste også at man kan ta ut permisjon opp til 12 uker føre termin.termin er 25. september, og permisjonen min går ut 27. februar

Back
Topp