økonomi og administrasjon

x1xBitzyh

Forumet er livet
noen som har gått dette?

Lurer litt på hvor tøft det er og hvor mange timer man bør bruke i uka/dagen på å gjøre lekser?

ORIGINAL: Bymusa

på videregående eller høyskole?
høyskole (er bachlor nå i år)

kom på det nå, herremin jeg er så treg i dag.

Det kommer an på hvor skoleflink du er på forhånd, men må nok regne med å jobbe litt med stoffet. Det er ikke en studieretning man kan sove seg igjennom. (de fleste kan ikke det i allefall)

har snitt på ca 4 fra vgs... da jeg egentlig var drittlei og gjorde alle lekser på skolen og aldri hjemme[X(] Jeg regner ikke med at det blir det samme som der[8D][8D]. sjeldent folk kan sove seg igjennom høyskolen[8D]

ORIGINAL: blomsten min

Det kommer an på hvor skoleflink du er på forhånd, men må nok regne med å jobbe litt med stoffet. Det er ikke en studieretning man kan sove seg igjennom. (de fleste kan ikke det i allefall)

har snitt på ca 4 fra vgs... da jeg egentlig var drittlei og gjorde alle lekser på skolen og aldri hjemme[X(] Jeg regner ikke med at det blir det samme som der[8D][8D]. sjeldent folk kan sove seg igjennom høyskolen[8D]

tror nok du skal klare det greit da, med litt innsats[:D] du gikk almenn på vgs?
nei[&o] gikk tegning...[&o] [&o]

tror nok du skal klare det greit da, med litt innsats[:D] du gikk almenn på vgs?
nei[&o] gikk tegning...[&o] [&o]

da kan matten bli litt tøff, men så lenge du ligger over middels og synes matte er et ok fag så klarer du det nok for det om [8D]
har fått 5 i 1mx eller hva det heter, og liker matte og (er det mye høyere nivå enn det?).. Eneste jeg gruer meg til med den linja er lovene.. sånt sitter ikke altid[8D]

jeg gikk der et semester før jeg fødte og med forelesning og selvstudie snakker vi en fulltidsjobb (for meg iallefall).

de fleste bachelorstudier beregner full "arbeidsuke" - dvs 8 timer om dagen, 5 dager i uka til forelesninger og selvstudier.. i tillegg bør du lese om kvelder og i helger...

iallefall det som står i papirene til sykepleierstudiene - og det er bachelorstudier..

har gått på BI - uten barn - leste ikke så veldig mye noe som resulterte i litt for mange stryk, men hadde klart meg fint hvis jeg bare hadde lest litt mer enn jeg gjorde [:)]
Fikk en B i juridiske emner da - ikke så mye pugging der egentlig da vi fint kunne ha med lovsamlingen vår, men mer på forståelse av de ulike lovene - og så måtte vi kunne slå opp i lovboka da, ellers kom vi til å bruke hele eksamenstiden på å slå opp [8D]

ORIGINAL: Habib Galbi

matten her tilsvarer 3mx... litt vanskelig.. men det bare var på første semestret!

iiik det er jo ikke bra![8D] hadde du hatt 3mx før? og får man noe hjelp om man ikke har hatt det?

ORIGINAL: Dollface™

de fleste bachelorstudier beregner full "arbeidsuke" - dvs 8 timer om dagen, 5 dager i uka til forelesninger og selvstudier.. i tillegg bør du lese om kvelder og i helger...

iallefall det som står i papirene til sykepleierstudiene - og det er bachelorstudier..

har gått på BI - uten barn - leste ikke så veldig mye noe som resulterte i litt for mange stryk, men hadde klart meg fint hvis jeg bare hadde lest litt mer enn jeg gjorde [:)]
Fikk en B i juridiske emner da - ikke så mye pugging der egentlig da vi fint kunne ha med lovsamlingen vår, men mer på forståelse av de ulike lovene - og så måtte vi kunne slå opp i lovboka da, ellers kom vi til å bruke hele eksamenstiden på å slå opp [8D]
betryggende å høre! *lysehåpiøya* men da vet jeg hvertfal at det ikke blir noe jobbing på meg neste årene da... [8|] kommer til å bruke halve livet mitt på å tilbakebetale studielånet vårt[8D]

ORIGINAL: ¤Trollmor¤

Jeg størk på matte på videregående. Og jeg klaret matten på høyskolen kjempe fint.
Det er bare et semester, så er det over.

Klarte jeg det, så klarer du det!

Forresten så er det et kjempe spennende studium.
Jeg hadde valgt det samme igjen om jeg skulle ha gjort det.

har prøvd meg på litt av hvert og synes det er kjempespennende å jobbe på kontor i forhold til mye annet.. og siden jeg har lyst på høyere utdanning har jeg søkt på dette.. er enormt spent på åssen ting foregår og hva vi lærer! Tenker på å kanskje jobbe som regnskapsfører[8|]

Min mattekarakter kan jeg takke læreren for, en utrooolig flink mann! Var så flink at jeg satte og lærte matta videre til venninnene.[8D]

Jeg størk på matte på videregående. Og jeg klaret matten på høyskolen kjempe fint.
Det er bare et semester, så er det over.

Klarte jeg det, så klarer du det!

Forresten så er det et kjempe spennende studium.
Jeg hadde valgt det samme igjen om jeg skulle ha gjort det.

har prøvd meg på litt av hvert og synes det er kjempespennende å jobbe på kontor i forhold til mye annet.. og siden jeg har lyst på høyere utdanning har jeg søkt på dette.. er enormt spent på åssen ting foregår og hva vi lærer! Tenker på å kanskje jobbe som regnskapsfører[8|]

Min mattekarakter kan jeg takke læreren for, en utrooolig flink mann! Var så flink at jeg satte og lærte matta videre til venninnene.[8D]

Jeg jobber nå på økonomi kontor, og syns det er kjempe spennende.
Jeg kan takke min egen latskap for min dårlig karakter i matte.
Kanskje de tilbyer et sommer kurs, før høsten. Der hvor du kan lære litt matte. Før selve semerteret. Jeg gikk på det. Og det var gull verdt.

Jeg syns du skal statse jeg.
Lykke til
dette skal jeg sjekke ut! er jo 2 år siden jeg sist brukte hue på matte[8D]

jeg tok øk/ad da det var høgskolestudie (ja jeg er gammel skjønner jeg) og da var det 2 år. Hvor mye innsats du legger ned i det kommer helt an på hvilke karakterer du har som mål og hvor lett du tilegner deg stoffet. Noen surfer igjennom mens andre sliter for å komme seg igjennom med ståkarakterer.

Jeg hadde høye krav til karakterer for min egen del (for å komme inn på siv.øk 2.avd videre) og jeg jobbet en del. Lærer relativt kjapt, men det er de som lærer raskere også. I begynnelsen av semesteret og midten av semesteret bruker iallefall jeg mye mindre tid enn i eksamenslesing.

Back
Topp