økning av melkeproduksjon

Minnie

Betatt av forumet
Hei,


Slet en del med amming på starten fordi jeg hadde ikke nok melk. Ammet ofte men hun gråt hele tiden, ettee 3 døgn veide de henne og hun hadde gått nes mer enn 10% og jeg ble bedt om å gi morsmelkserstatning så jeg gjorde det for en dag, dagen etter på vekt kontroll hadde hun gått opp fra 3,060 til 3,238, dette var kjempe bra og ble rådet til å amme hyppig for å få igang produksjon.(stoppe med morsmelkserstatning)


ammet henne ofte og pumpet melk itillegg ,gav henne kun melk rett fra brystet, på vektkontroll igjen ( 7 dager etter fødsel) veide hun 3,360. Jeg fortsatte å pumpe to-tre ganger om dagen.


Det er nå 9 dager siden hun ble født og jeg lekker melk, skal jeg slutte å pumpe melk da jeg har så mye at jeg lekker? Eller burde jeg fortsette å pumpe? Når burde jeg pumpe hvor ofte og hvor lenge?


Hun våkner ofte om natten og ønsker å bli ammet veldig ofte ca hver time, gir henne et bryst av gangen og bytter på til hvert måltid, er det riktig av meg?


Er veldig redd for å miste melken.
 
Fortsett å pumpe, kjekt å ha i fryseren :) Min spiste hver time de første 5-6 ukene, det går over :D
 
Det er ikke sikkert du lekker for at du har for mye melk. De aller fleste lekker i starten for musklene i brystvorten har ikke lært å holde tett.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp