økning av melkeproduksjon

Minnie

Betatt av forumet
Hei,


Slet en del med amming på starten fordi jeg hadde ikke nok melk. Ammet ofte men hun gråt hele tiden, ettee 3 døgn veide de henne og hun hadde gått nes mer enn 10% og jeg ble bedt om å gi morsmelkserstatning så jeg gjorde det for en dag, dagen etter på vekt kontroll hadde hun gått opp fra 3,060 til 3,238, dette var kjempe bra og ble rådet til å amme hyppig for å få igang produksjon.(stoppe med morsmelkserstatning)


ammet henne ofte og pumpet melk itillegg ,gav henne kun melk rett fra brystet, på vektkontroll igjen ( 7 dager etter fødsel) veide hun 3,360. Jeg fortsatte å pumpe to-tre ganger om dagen.


Det er nå 9 dager siden hun ble født og jeg lekker melk, skal jeg slutte å pumpe melk da jeg har så mye at jeg lekker? Eller burde jeg fortsette å pumpe? Når burde jeg pumpe hvor ofte og hvor lenge?


Hun våkner ofte om natten og ønsker å bli ammet veldig ofte ca hver time, gir henne et bryst av gangen og bytter på til hvert måltid, er det riktig av meg?


Er veldig redd for å miste melken.
 
Jeg syns du gjør en kjempejobb :) tror ikke du mister melken. Jeg har ei tulle på 8uker nå og de første ukene ammet jeg hele tiden, ofte en gang i timen om natta, men det gikk seg til etter hvert. Har du hatt besøk av helsesøster? Jeg syns du kan ringe og spørre på hs, de kan sikkert gi deg gode råd. Du kan jo kanskje veie en gang for å sjekke hvordan babyen din legger på seg??

Lykke til ;)


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
du gjør alt korrekt. følg mammastemmen din, den forteller deg alt du trenger å vite.

og melken vil ikke forsvinne over natten.
bare slapp helt av.
 
Om du pumper og hun ikke trenger den ekstra melken så kan du jo fryse ned til senere bruk, eller du kan donere til sykehuset om de tar imot.
 
Fryd ned melk :) veldig kjekt å ha i fryseren :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Høres ut som du gjør en fenomenal innsats :D

Fortsett sånn :)

Bare pass på å ikke spise peppermynte, det hemmer melkeproduksjonen ;)

Samme med flere matvarer, skal finne linken til ammehjelpen for deg ;)
 
Back
Topp