øke sjansen på å bli gravid

teddy

Flørter med forumet
fertilitets krem hvilken er best å bruke og er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansen for å bli gravid igjen?

El testing og temping, legge aksjer innenfor vinduet.
Har dere prøvd en stund, fertilitetssjekk (kort ventetid privat)

El testing og temping, legge aksjer innenfor vinduet.
Har dere prøvd en stund, fertilitetssjekk (kort ventetid privat)
vi har prøvd over et år. vi har vært både hos offentlig og privat gynekolog for utredning, dem fant ingen ting galt hos noen av oss men jeg syns dem var litt for på med ivf noe jeg en gang ikke kan prøve siden jeg har for høy bmi noe jeg syns er veldig rart når jeg har sett mange andre prøver mye annet før det er snakk om ivf noe vi alderi ble tilbudt
vi har fått henvisisng til utredning på sykehuset nå siden jeg har mista 3 ganger men vi ikke hvor lang tid det kan ta å få time

vi har prøvd over et år. vi har vært både hos offentlig og privat gynekolog for utredning, dem fant ingen ting galt hos noen av oss men jeg syns dem var litt for på med ivf noe jeg en gang ikke kan prøve siden jeg har for høy bmi noe jeg syns er veldig rart når jeg har sett mange andre prøver mye annet før det er snakk om ivf noe vi alderi ble tilbudt
vi har fått henvisisng til utredning på sykehuset nå siden jeg har mista 3 ganger men vi ikke hvor lang tid det kan ta å få time
Jeg sverger til tilskudd av Omega 3 og multivitaminer, har nettopp begynt med Q10 også som @Kine 95 nevner.

Er det bare dem som går på ivf som kan få støtte medisin ?
Nei, absolutt ikke. Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta kontakt med en gang jeg er gravid lengre enn uke 5 eller dersom jeg mister en gang til tidlig av legen min. Da skal vi ta en gjennomgang og se om jeg kan prøve noe støttemedisiner.

Har ikke noe problem med å bli gravid selv, men det ender i kjemisk hver måned eller abort. Går inn i 8. måned med prøving nå snart.

Er det bare dem som går på ivf som kan få støtte medisin ?
Neida, men det er jo på resept, så du må jo ha noe indikasjon for å få medisin gjerne.
Gå til privat gynekolog, og få litt undersøkelser, så kan du jo evt kanskje få medisiner å prøve.

Neida, men det er jo på resept, så du må jo ha noe indikasjon for å få medisin gjerne.
Gå til privat gynekolog, og få litt undersøkelser, så kan du jo evt kanskje få medisiner å prøve.
Har vært hos privat gynekolog å fikk ikke det, dem snakket ikke noe om støtte medisin i det hele tatt bare ivf
Jeg tenkte jeg skal spørre legen om det

Omega3 multivitaminer, Q10, magnesium og prefert glidemiddel for å gi svømmerne næring. Salvie-te for å forkorte folikkelfasen og grapefruktkjerneekstrakt-dråper i et glass saft daglig fra CD7 eller CD8 for å få mer el-slim+ Solvispect slimløsende hostesaft.

går til privat gynekolog: Fikk letrozol for å booste eggløsning(har dog eggløsning av meg selv). Og kan få progesteron, men har lang lutealfase av meg selv.

Jeg er overbevist om at Q10 tilskudd hjelper
Jeg sverger til tilskudd av Omega 3 og multivitaminer, har nettopp begynt med Q10 også som @Kine 95 nevner.
Jeg starter med det også. Har håp.
Omega3 multivitaminer, Q10, magnesium og prefert glidemiddel for å gi svømmerne næring. Salvie-te for å forkorte folikkelfasen og grapefruktkjerneekstrakt-dråper i et glass saft daglig fra CD7 eller CD8 for å få mer el-slim+ Solvispect slimløsende hostesaft.

går til privat gynekolog: Fikk letrozol for å booste eggløsning(har dog eggløsning av meg selv). Og kan få progesteron, men har lang lutealfase av meg selv.
Hvor kjøper dere Q10? Og hvilket merke?

Hvor kjøper dere Q10? Og hvilket merke?

Kjøper denne, nå sist på sunkost:
Screenshot_20250907_143930_Gallery.jpg

fertilitets krem hvilken er best å bruke og er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansen for å bli gravid igjen?
Nok søvn, spis råvarer (ikke UP mat), kutt ned på sukker, dropp alkohol. Reduser gjerne karbohydrater, spis egg og kjøtt av god kvalitet, gå turer i naturen. Dropp parfyme og andre hormonforstyrrende ting. :Heartred

Enig med AnnAnn over her! Det beste man kan gjøre for å bli gravid er å ha fokus på å leve sunt. Spise ordentlig mat (råvarebasert) og være i litt aktivitet hver dag. Det gjør godt for både egg- og spermkvalitet.

Jeg har lite tro på at det har så mye å si da hadde jo usa død ut for lenge siden
Jeg gar også 5 søsken pluss moren min som motbeviser det, dem ble gravid med en gang selv med usunt mat, alkohol i store mengder, snus/ røyk plus illegale midler. Jeg har også flere venner som lever kun på junk food men likevel klarert flere av dem å bli gravide selv med prevensjon.
Mens vi har snart prøvd i 2 år spiser stort sett sunn hjemme laget mat. Ingen av drikker, snuser/ røyker å værtfall ikke illegale midler, får nok søvn og trener

Jeg har lite tro på at det har så mye å si da hadde jo usa død ut for lenge siden
Jeg gar også 5 søsken pluss moren min som motbeviser det, dem ble gravid med en gang selv med usunt mat, alkohol i store mengder, snus/ røyk plus illegale midler. Jeg har også flere venner som lever kun på junk food men likevel klarert flere av dem å bli gravide selv med prevensjon.
Mens vi har snart prøvd i 2 år spiser stort sett sunn hjemme laget mat. Ingen av drikker, snuser/ røyker å værtfall ikke illegale midler, får nok søvn og trener
Alle har forskjellig utgangspunkt for å bli gravide, noen lettere enn andre til tross for dårlig livsstil. Men alle har godt av det jeg nevnte over. Når man får barn er det også viktig hva slags livsstil man gir videre til barna. Snever tankegang du har. Om du sjekker litt opp i fertilitetsstatistikken så ser du at den stuper. Og ikke minst påvirker det man spiser den fremtidige helsen til barnet, så selv om noen klarer å bli gravide med dårlig livsstil så har det konsekvenser

Alle har forskjellig utgangspunkt for å bli gravide, noen lettere enn andre til tross for dårlig livsstil. Men alle har godt av det jeg nevnte over. Når man får barn er det også viktig hva slags livsstil man gir videre til barna. Snever tankegang du har. Om du sjekker litt opp i fertilitetsstatistikken så ser du at den stuper. Og ikke minst påvirker det man spiser den fremtidige helsen til barnet, så selv om noen klarer å bli gravide med dårlig livsstil så har det konsekvenser
Ja alle har godt av å være sunn men etter min erfaring har det ingen ting å si om man lykkes eller ikke å bli gravid

Inositol og macarot, trippel dose av begge. Jeg kjøper på sunkost og life, noen ganger iherb. Dette er for å støtte og oppmuntre kroppen til god eggløsning (og eggløsning i det hele tatt om den skulle mangle av en eller annen grunn).

Veldig hyppig samleie i hele den fertile perioden. Minst annenhver dag, gjerne hver dag.

IKKE ta paracet mellom eggløsning og helt til 20 dpo, det er stoffer i paracet som gjør at egget kanskje ikke får festet seg. Det er en veldig skjør periode. Etter det og generelt i graviditeten er paracet trygt å ta om det er behov for det.

Stopp nikotinbruk, store mengder koffein og alkohol. Dette kan ødelegge mer enn man tror, uansett fertilitetsutgangspunkt. Det gjelder mannen også, for dette gjør spermen dårlig.

Om en av dere eller begge mangler vitaminer eller mineraler kan det også gjøre sjansene for graviditet lavere. Kan være lurt å sjekke begge sine verdier om du føler dere har prøvd lenge uten resultater.

Back
Topp