æsj kvalm!

*Carine*

Elsker forumet
har jo merket fint lite så langt i graviditeten, men idag er jeg hjemme fra jobb spysyk og svimmel. krysser fingrene for at det er omgangssyken, for orker ikke mange dager sånn her.

Så til alle dere som har det sånn hver dag...tapre mennesker...god bedring! Og håper det gir seg snart, for dere... og for meg[:'(]

Du blir lett svimmel når du mister næring (=lavt blodsukker). Anbefaler å holde senga!!!
Det å være svimmel er sååå ubehagelig! Har det sånn selv innimellom...

Masse god bedring i dag! Ta vare på deg selv!!!

takk for varme ord. føler seg jo sååå på bunn når man er så dårlig.

som maanestråle sier...
jeg sover gjerne et par timer lengre de dagene kvalmen er værst..
kvalmen kommer av at kroppen er utslitt og behøver hvile.

men maanestråle er ikke HELT enig i den svimmelhetsteorien.
Jeg har som sakt lav HB og jeg er då inne i et risikosvangerskap pga Hben...

jeg blir veldig lett svimmel om jeg har glemt å ta jernet som jeg MÅ ta.
jeg skal derfor ta flere blodprøver for å rett og slett sjekke at jern nivået holder seg stabilt gjennom graviditeten.
Og når jeg skal på føden så må de ha blod/jern i bakhodet for om jeg mister en del jern under fødslen så kan dette være veldig alvorlig for min tilstand.

Hva betyr HB?[8|]

Og til *Carine*, masse god bedring - håper du slipper unna med noen få dager[:)]

tror det er omgangssyken...virker som det roer seg litt nå. er vel tomt...

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Hva betyr HB?[8|]

Og til *Carine*, masse god bedring - håper du slipper unna med noen få dager[:)]

r som sakt lav HB og jeg er då inne i et risikosvangerskap pga Hben...
ORIGINAL: turteldue

som maanestråle sier...

jeg skal derfor ta flere blodprøver for å rett og slett sjekke at jern nivået holder seg stabilt gjennom graviditeten.
Og når jeg skal på føden så må de ha blod/jern i bakhodet for om jeg mister en del jern under fødslen så kan dette være veldig alvorlig for min tilstand.

Vi er nok veldig forskjellige, tenkte bare fordi jeg reagerer når blodsukkeret faller, da blir jeg så svimmel [&:]
Men uansett så er nok hvile en felles løsning tror jeg [;)]

ORIGINAL: Juvel

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Hva betyr HB?[8|]

HB betyr hemoglobin. Det er de rødblodlegene som då er telt opp.
om disse er lave så vil også oksygen tilførselen til organene og musklene være nedsatt.

Hemoglobin= blodprosenten.

ved de siste målingene jeg hadde før jeg ble gravid så hadde de endelig sneket seg over 10 noe som fremdeles er lavt.
pleier å sjekke hver 3 mnd, Men kommer mest sansynlig til å bli sjekket hyppigere no som jeg er blitt gravid.

for en kvinne skal blodprosenten (HB-en) være over 11,3
målinger under 8 skal egentlig innlegges og jern IV skal ordineres. men det betyr et ligge døgn på sykehus og det gidder ikke jeg.
IV (intravenøst)
den laveste målingen jeg hadde var på 7,6. Hadde svimt ekstremt mye av. i den perioden.
jeg hater å ligge på sykehus, i og med at sist jeg var innlakt på sykehus så var jeg 9 og måtte ligge på rom med en dame på 82.
ikke det at jeg har noe mot å ligge med andre på samme rom. MEN det sier seg selv at en 9 åring ikke bør ligge på rom med en dame på 82.

ORIGINAL: Maanestråle

r som sakt lav HB og jeg er då inne i et risikosvangerskap pga Hben...
ORIGINAL: turteldue

som maanestråle sier...

Vi er nok veldig forskjellige, tenkte bare fordi jeg reagerer når blodsukkeret faller, da blir jeg så svimmel [&:]
Men uansett så er nok hvile en felles løsning tror jeg [;)]

Jepp... hvile, hvile og atter hvile...
sikker på at jeg sover nesten 15 timer i døgnet..

God bedring sister

God bedring[:)]

Back
Topp