årrrhhh

*moonpie*

Glad i forumet
merker jeg er skikkelig irritert på legen min. Jeg var hos han p.g.a bekkenløsning og han gav meg rekvisjon til fysio. Så spør jeg om han vet om noen som er flinke med gravide eller om han har noen nummer jeg kan ringe, men det hadde han ikke??? Han har blitt så rar, skjønner ingenting. Hver gang jeg er der virker det som han bare vil skyndte seg å bli ferdig.... Har en jobb der jeg sitter/står i telefonen hele dagen men etter en dag på jobb klarer jeg ikke fungere bra hjemme. Har jo en liten en på 2 år som også skal ha sitt og sambo har ei jente på 4. Har ikke lyst at det skal bli slik at jeg går på jobb så må jeg ligge rett ut resten av dagen mens han må fikse allt. Er sykemeldt nå frem til 29, 100% men ser ikke at jeg orker og komme tilbake, permisjon starter jo heldigvis i mai så er jo ikke så lenge å være hjemme. Har ringt litt rundt i dag men fysioterapauter er visst optatte mennesker, fikk lagt igjen en beskjed hos ei så får håpe hun ringer opp igjen. Er så lei av helsevesen som ikke stiller opp slik de burde, her må man tydeligvis fikse allt selv. Virker ikke som legen helt forstår at jeg har en sønn som må løftes på og løpes etter heller når han sier jeg må bare bevege meg og ikke sitte med bena i kryss ikke gå i trapper ol. De enseste rådene jeg har fått fra han. Så lurer jeg på hva dere andre med bekkenløsning har fått beskjed om og hvordan er deres leger?

Er ikke greit det der nei... Begynner å merke det selv nå. Var sykmeldt ett år pga vedvarende bekkenplager etter forrige svangerskap. Så jeg er positivt overrasket over at jeg har holdt så lenge. Men det jeg har lært av det året, er at NAV og de fleste offentlige kontorer ikke tar hensyn til privatlivet. De tenker bare på at man skal stå i jobb fordi sykefraværet skal ned. Arbeidsplassen skal tilrettelegge sånn at man klarer jobben. Hvordan det går på hjemmebane har ikke de ansvar for. Jeg vet det høres forferdelig ut, men sånn er det. Hadde møte med frisk hms her over jul, og de er klare på at fremover så blir det enda strengere med sykmeldinger, og man skal være på jobb 100% selv om man er noe sykmeldt. Man har alltid en restarbeidsevne, og arbeidsplassen skal tilrettelegge sånn at man da bare skal jobbe de % man er friskmeldt, men "hvile" de % man er sykmeldt. Jeg synes dette høres helt hårreisende ut, og jeg tviler på at dette er en løsning som vil få folk raskere tilbake på arbeid. Dessuten krever det da at man har en vikar som er villig til å jobbe noen få timer om dagen fordelt på flere økter. Det vil jo ikke fungere det der. Men jeg kan tenke meg at mange leger har hørt om dette, og kanskje vil stramme inn på sykmeldinger. Jeg tror ikke dette vil løse fraværsstatistikken heller, men de får nå bare prøve... Lykke til med bekkenet ditt!

Jeg har ikke bekkenløsning..Men, har trøbbel med korsryggen..Mulig jeg har en låsning kanskje..Uansett, det er veldig opp og ned hva som blir gjort og ikke på arbeidsplasser i alle fall. Jordmor og sjefen min har vært klar på fra første stund at så lenge det er svangerskapet som har skyld i at jeg ikke klarer å jobbe fullt, så skal det søkes på svangerskapspenger. Jeg fikk innvilget søknaden om det med en gang..Jobber nå 60% istedet for 100.Legen derimot, mente det bare var tull...!!

Kan du ikke snakke med jordmor istedet og få ho til å hjelpe deg? Jeg jobber i hj.spl og har MYE kontakt med de fleste fastleger i kommunen her..Noen er helt løk, mens andre tar sine pasienter på alvor..Veldig opp og ned dessverre:( Håper det ordner seg for deg...Jeg hadde rett og slett blitt irritert og tødd opp litt mot legen..De har godt av å bli snakka til, det er ALT FOR FÅ som tør å gjøre det! Huff, dette ble langt..Merket jeg ble litt engasjert,hehe:) Lykke til!!

Back
Topp