årets første uke er godt i gang..

Trillemor82

Forumet er livet
og det syns jeg fortjener en egen tråd...

jeg har ikke vært her inne så mye i det siste.. sliter litt med psyken og en del slike gravidting.. og da blir det til at jeg distanserer meg litt.. men i morgen skal jeg inn på ahus for samtale rundt sist ks med kirurg.. så får vi se hva de råder meg til.. :)

nå er mannen på vei hjem fra trening.. og jeg har benyttet kvelden til å bake brød... deilig med ferskt brød med brunost.. nam nam nam.. så det ble dagens kveldsmat gitt... dog litt sent.. men godt!

har dere noe nyttårsforsett da jenter??

her har jeg aldri hatt det.. men i år skal jeg faktisk ha det.. og dte går på økonomi... det går på budsjett etc.. skal ha strengt budsjett.. og ikke bruke noe utenom planlagt.. jeg må bli flinkere til det.. er helt håpløs når et kommer til det økonomiske.. og dte hjelper ikke at jeg har en mann som lar meg gå på selvstyr heller.. såååå nå skal det taes tak.. og han skal være streng... i tillegg skal jeg ned 15 kg. men det får spenst og personlig trener ta seg av når vi kommer til april.. kostholdet skal inn nå... treningen tar vi når hele dette svangerskapet er over... og viljen er der denne gangen.... jeg er supermotivert.. og gleder meg til å trene igjen... så dette blir bra..
blir spennende å se om jeg klarer å holde det når jeg for første gang skal ha noen forsetter.. :)
 
Nytt år og nye muligheter.
Vi avsluttet og startet år på sjusjøen i år. Vår siste ferie bare oss 3. Gutta storkoste seg i snøen. K trente til birken og chr testet også skiene sinne med å ake i slalombaken som ikke var i bruk var kjempe gøy.
Nå er det bare å vente på at Sigurd skal komme, han har tullet med mammaen sin siden lillejulaften nå. Har hatt kraftige kynnere og mensmuring med tak i ryggen som har kommet og gått. De siste dagene har det blitt mer regelmessig. Så håper jeg slipper å gå slik ut jan.Merker jeg er rimelig lei dette svangerskapet i morgen er det ny kontroll hos jm , tirsdag hos legen og torsdag er det ahus igjen. Gleder meg til bare  kose meg hjemme med Sigurd og håper energi og formen kommer tilbake.
 
Heisann alle sammen.
 
Fornuftig du Trillemor82. Jeg også har noen nyttårsforsetter. Eller ønske om man kan kalle det det. Skal fortsette å spise slik jeg gjør nå. Har en energi som er høyere enn taket. Startet med dette da Malin var et par mnd gammel og har aldri angret.
 
ajasto: kan jeg spørre om hva slags mat du spiser?? jeg føler kanskje eg trenger litt tips.. :)
 
Jeg spiser lavkarbo. Eller har spist LCHF men hovedsaklig lavkarbo og stortrives.

Lavkarbo har jo fått så masse pes i media men det er faktisk ikke sånn som media fremstiller det. Jeg sitter ikke og slafser fett. Jeg holder meg til sunne oljer og rene produkt. Jeg var så avhengig av brød tidligere. Så jeg var fast bestemt på at det ikke kom til å gå å kutte det ut. Men tenkte jeg skulle forsøke. Og det gikk jo kjempe fint det. Jeg har en helt anna energi og kan spise maaasse mat uten å legge på meg.
 
aha.. du har testet ut det ja.. :)

Media hetser nok mest denne karbotrenden fordi det selger.. bra du har fått mer energi av det. mannen her i huset var også på lavkarbobølgen en periode, og han opplevde akkurat det samme som deg.. spiste ikke mye fett han heller.. bare kuttet ned en del på karboene.... kjenner flere med samme opplevelse... jeg tror ikke jeg kunne gått på den.. men skal se til sommeren.. :) jeg er bare liksom ikke så glad i kjøtt etc.. mest glad i tilbehøret.. :P sååå dersom jeg skal kutte ut tilbehøret så er det liksom ikke så mye ighjen jeg spiser. :P
 
Puh, fredag kveld, og det nye året er nesten en uke gammelt.

Har vært en travel uke med jobbing, og nå sykdom... bare meg som er syk altså, og det er ikke noe alvorlig, jeg mistenker det er et virus eller noe.

I kveld har jeg og ungene hatt kino i loftstua, nå er august lagt og johanna sitter og ser siste tegnefilm før leggetid. Så blir det sen middag på g og meg, og tidlig kveld etter det igjen tror jeg

Nyttårsforsett? Jeg har ambisjoner om å være flinkere med trim og mat, og å være mer sosial i 2012
 
Back
Topp