åpent

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei.
Har vært hos jordmor i dag for å begynne med modningsakupunktur. Før vi skulle starte ville hun sjekke "ståa" inni oppi der. Hun kjente etter og kunne konstatere 4 cm åpning. Fikk altså da ikke modningsakupunktur pga det var mer enn nok modent. I tillegg informerte hun meg om blod oppi der (tegning) Nå når jeg kom hjem har jeg blødd pittelitt mer og kjenner det er litt tak i magen, meen ikke mye.

Så lurer jeg da på om noen av dere kloke damer vet hvor lenge en kan gå rundt med så "mye" åpning før ting starter? Synes selv å huske at 4 cm åpning tilsa at en var i aktiv fødsel..da må en jo også selvsagt ha rier :/ forstår ikke helt dette.. Termin er i midten av mai.

Tusen takk for svar :)

Jeg var 2-3 på onsdag. Og fikk litt blod sammen med propoen gikk på torsdag. Den gikk delvis fra torsdag- lør. Ikke noe fødsel enda her. Men er jo plaget med mye vondt og ubehag. Så når riene først begynner så går det nokk fort ;-)

Jeg har også lest at fødselen er i gang fra 4 cm, men tror en må ha rier først...
Jeg har masse kynner osv i ca 5-6 uker med 2-3 cm åpning i ca 1-2 uker, har hat dette en stund og det ser ikke ut som om det har blitt noen endring :( skal til jm i morgen så får se om det har skjedd noe...

Sent from my iPhone using BV Forum

Etter slik jeg har forstått det så kan en gå en stund med åpning, men kanskje at fødselen går raskere når riene først kommer? Har selv noen cm med åpning og moden, har gått slik siden uke 33 uten noe action :-/ Så det kan varierer fra person til person, men åpning og modning er jo et godt tegn uansett :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Leste et sted at når slimproppen går så pleier fødselen å være i gang innen en uke. 4 cm er i hvert fall en god snart, og det er nok ikke lenge til du har babissen din i armene ❤️

Oj, 4 cm! Da må jo fødselen snart være i gang!

Veit ikkje om det gir tidli fødsel, men du slepp nokk nåken tima av fødselen vil eg tru;) Og du slepp usikkerheta med å vente heime også, kjem vell rett inn på føda når det starter;)

wow 4 cm, det trodde jeg var aktiv fødsel jeg? Rart du ikke har rier da?Men de kommer nok snart vil jeg tro,tvi tvi og lykke til:)

Leste et sted at når slimproppen går så pleier fødselen å være i gang innen en uke. 4 cm er i hvert fall en god snart, og det er nok ikke lenge til du har babissen din i armene ❤️

Dette stemmer ikke, slimproppen kan også gå flere ganger/i deler. Jeg har slimet den slimproppen på og av siden uke 33 og jeg sitter like høygravid enda :p

Hei.
Har vært hos jordmor i dag for å begynne med modningsakupunktur. Før vi skulle starte ville hun sjekke "ståa" inni oppi der. Hun kjente etter og kunne konstatere 4 cm åpning. Fikk altså da ikke modningsakupunktur pga det var mer enn nok modent. I tillegg informerte hun meg om blod oppi der (tegning) Nå når jeg kom hjem har jeg blødd pittelitt mer og kjenner det er litt tak i magen, meen ikke mye.

Så lurer jeg da på om noen av dere kloke damer vet hvor lenge en kan gå rundt med så "mye" åpning før ting starter? Synes selv å huske at 4 cm åpning tilsa at en var i aktiv fødsel..da må en jo også selvsagt ha rier :/ forstår ikke helt dette.. Termin er i midten av mai.

Tusen takk for svar :)
Jeg hadde 4 cm åpning ved forrige fødsel uten å ha kjent noe særlig til åpningsrier, og hadde 3 cm i mange dager uten at det skjedde noe.. Så de første cm er ikke alltid man kjenner.. Kan ta litt tid før der settes i gang enda, men uansett starter du jo på 4 da, og ikke 0!!

Dette stemmer ikke, slimproppen kan også gå flere ganger/i deler. Jeg har slimet den slimproppen på og av siden uke 33 og jeg sitter like høygravid enda :p

Kjipt! Var en JMside det stod på og.
Håper lillegull kommer snart :-)

Er jo greit at det er 4cm allerede når riene starter. Da er du jo allerede godt i gang :) Skal nok ikke så mye til for at du går i fødsel snart heller., du får be mannen om å hjelpe til :P

Back
Topp