ånei? :/

Rosapanter

Glad i forumet
jeg lagde hjemmelaga pizza ista, så hadde jeg på skinke og pepperoni.. Etter jeg hadde spist så kom jeg på at pepperoni er jo spekemat:/ tenke ikke en tanke på at det var det jeg.. Håper ikke det blir noe galt med lille fordiom[&:] huff...

Ikke noe farlig [;)] Den ble jo stekt når du hadde den i ovnen..... Jeg EEEELSKER ostesmørbrød for at jeg da kan spise salami! mmmmmmm....... [;)] *sikkle*

tenke på det jeg også, men jeg spurte legen min om jeg kunne spise ostesmørbrød med salami, men hun sa jeg skulle holde meg unna.. Men det er vell mange forskjellige meninger om dette.. Uansett så er det ikke noe å gjøre med nå, spist er spist..

Han trodde sikkert ikke at du skulle steke det i ovnen [:)]

Det er slik jeg også har forstått det helt ufarlig å spise når man har stekt det ! ..Jeg har iallefall gjort det MANGE ganger... [;)]

jeg stooorkoser meg med salami vertfall:) 

Man kan spise det visst det er varmet opp til 72 grader (tror jeg det er et eller annet sted mellom 70 og 75 grader er det i alle fall). Og det er det jo når du hadde det på pizzaen:)

Det er mat som ikke er varmebehandlet det kan være listeria i - og salami er jo bare fryst ned. Listeriabakterien tåler å bli fryst ned, men ikke bli stekt - så det har ikke gjort noen skade:)

ORIGINAL: Klarforbaby

Man kan spise det visst det er varmet opp til 72 grader (tror jeg det er et eller annet sted mellom 70 og 75 grader er det i alle fall). Og det er det jo når du hadde det på pizzaen:)

Det er mat som ikke er varmebehandlet det kan være listeria i - og salami er jo bare fryst ned. Listeriabakterien tåler å bli fryst ned, men ikke bli stekt - så det har ikke gjort noen skade:)

Sign :) om det er stekt så kan du nok spise den med god samvittighet :)

Jeg har fått beskjed om at det ikke er noen problem med å spise salami jeg...uansett om man har hatt det i stekeovnen eller ikke...roastbeef derimot har jeg blitt frarådet å spise[:(] Jeg har såååå lyst på roastbeef!!!

Back
Topp