ånei.. ang bil og bilsete

fertila

Elsker forumet
[&o] etter masse krangling og diskusjoner klarte jeg å få med mannen på å prøve bakovervendt bilsete til minsten.
pga mannens lengde var eneste mulighet å sette henne i midten bak. (egentlig mente han at det ikke gikk i midten heller, men be safe er så høyt at da gikk det)
nå har barnesetet laget hull i skinnet på fremsetet med ryggen som har vært inntil setene forran.
Han er så sint på meg at han ikke klarer å snakke til meg, vi har en ny bil som snart skulle vært solgt.
huff hvordan kan dette fikses uten at det blir synlig og mange mange tusen i tap?
han er så sint nå og vil kaste setet til h.....!

kan ikke sete stå på andre siden bak passasjer??

klarer vel ikke og skjule hullet uten og kjøpe nytt skinntrekk vel?

nei, for da må kun jeg kjøre.
har en lang mann som ikke får plass bak et slik sete.
og vi har 3 barneseter i bilen.
åååå nå sitter han helt fra seg i bilen, nekter å komme ut.
jeg er så lei meg

ORIGINAL: MammaTilEmilie

klarer vel ikke og skjule hullet uten og kjøpe nytt skinntrekk vel?

fader de er virkelig drit dyre de setene og trekkene

Unnskyld meg, men er det din feil da?[8|] Du vil det beste for barnet ditt, og kjøper det tryggeste!
Syntes han var barnslig som ble sur..

[&o] huff det der kan jo ikke være noe lett. her gruer jeg meg til å få inn bilstol nr 2[&:]

håper det ordner seg på ett vis[;)]

ORIGINAL: LallePalle

Er han sint på deg fordi du vil at ungen skal sikres så godt som overhodet mulig? [>:]
For en dust! Og det er vil ikke din skyld at setet har laga hull der vel?

er vel mest setet han er sint på.
men er sint på meg for at bilen har gått i stykker.
er vel en naturlig reaksjon man får først
det som bekymrer meg er at han kommer til å nekte å ha setet der nå.
og bilen kjøpte vi heeelt ny og skulle selge nå.

skjønner han godt jeg...
Hadde klikka sjøl..

Ring til sånne bilfolk å hør med dem.
antagerligvis må dere kjøpe nytt trekk

ORIGINAL: FrøkenLøken

Unnskyld meg, men er det din feil da?[8|] Du vil det beste for barnet ditt, og kjøper det tryggeste!
Syntes han var barnslig som ble sur..

jeg er også sur så skjønner han godt.
men han må bare få lov å være irritert på meg en stund for at jeg skulle ha det der for en hver pris og at han fikk rett ang at bilen ble ødelagt.
f... dritt seter, hvorfor kan de ikke finne på noen som kan fungere for alle uansett hvor lang mann man har?
jeg er utrolig lei meg for at setet er ødelagt nå, (Ja og SUR)

Men ingen som vet hvordan jeg kan ordne dette?
Om jeg fortsetter å bruke bakovervendte som jeg akkurat kjøpte helt nytt så vil det gnage hullet større, og også lage hull i det andre setet.
Hva gjør jeg???

ORIGINAL: fertila

Om jeg fortsetter å bruke bakovervendte som jeg akkurat kjøpte helt nytt så vil det gnage hullet større, og også lage hull i det andre setet.
Hva gjør jeg???

ikke ha sete så langt bak at de lener seg på barnesetet.. er bare snakk om 1 cm lengre fram..

er forresten ikke bare bilen som har blitt ødelagt i dag, men vaskemaskinen og.
3 unger i bhg og skole, og så får jeg ikke vakset klær[&o]
stemningen i huset er ikke så høy nå. sorry klaging

ORIGINAL: mokkenikke88

ORIGINAL: fertila

Hva gjør jeg???

ikke ha sete så langt bak at de lener seg på barnesetet.. er bare snakk om 1 cm lengre fram..

mannen min sitter allerede med krøllede ben han er veldig lang, så det går ikke.
å pleace si det finns en løsning

Hvordan dere kan fikse hullet aner jeg ikke, må vel snakke med forhandler til det bilmerke da kansje?

Men når det gjelder setet så finnes det jo ting en kan bruke for at det ikke skal slite så på setene.
Vi har Akta graco cosmic comfort, og der fulgte det med noe teipgreier med en myk side som en festet over skruer og bolter. Ikke merket noe på våre seter, og veslas sete står i midten bak [:)]

Men fytti grisen for en barnslig mann du har, skjønner det er irriterende når ting blir ødelagt, men han kunne gjort forhåndsregler! Og barn i bil kan føre til slitasjer, så da burde han vel tenkt over hva han la i bil da!

Barnets sikkerhet er da vel viktigere en bilen vel!

Hvis du legger noe mellom setet og barnesetet kan du i hvertfall forhindre at hullet blir større.....

Du kan vertfall ikke bruke setet fremovervendt, det kommer veldig dårlig ut i tester fremovervendt.

Så da er alternativene:

- Drit i bilen og la setet stå som det gjør. Heng noe forann der hullet er slik slitasjen ikke kommer direkte på.
Kjøp nytt trekk når dere skal selge.

Eller:
Selg barnesetet og kjøp et nytt som er rent fremovervendt.

dere må nesten snakke med noen som har peiling..
åssen bil er det?
er det ekte skinn eller alcantara skinn?

Gje meg so mye info du kan så ska eg spørre sambo når han komme heim..
han e mekaniker

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Hvordan dere kan fikse hullet aner jeg ikke, må vel snakke med forhandler til det bilmerke da kansje?

Men når det gjelder setet så finnes det jo ting en kan bruke for at det ikke skal slite så på setene.
Vi har Akta graco cosmic comfort, og der fulgte det med noe teipgreier med en myk side som en festet over skruer og bolter. Ikke merket noe på våre seter, og veslas sete står i midten bak [:)]

Men fytti grisen for en barnslig mann du har, skjønner det er irriterende når ting blir ødelagt, men han kunne gjort forhåndsregler! Og barn i bil kan føre til slitasjer, så da burde han vel tenkt over hva han la i bil da!

Barnets sikkerhet er da vel viktigere en bilen vel!

altså jeg synes ikke han er barnslig, han er skikkelig lei seg og frustrert.
vi ville beskytte bilen, så kjøpte sparketrekk, og det er ingen skruer ol som har laget hullet, men disse dingsene som er på siden som man fester setet i om man bruker det forovervendt.
De er så store at de kan ikke tapes over.
vi kjøpte oss en ny bil for å få plass til alle barna da vi hadde hatt både passat og audi som ble for små kjøpte vi en touran.
Mannen har kommet inn nå, gjemt seg bak avisen for å få fred.
vi driter ikke penger så er ikke alltid bare å kjøpe nytt

ORIGINAL: MammaTilEmilie

dere må nesten snakke med noen som har peiling..
åssen bil er det?
er det ekte skinn eller alcantara skinn?

Gje meg so mye info du kan så ska eg spørre sambo når han komme heim..
han e mekaniker

er en ny bil Touran 09 modell, er ekte skinn, orginal til Touran

Back
Topp