ålesund

kailin

Glad i forumet
Noen her inne som bor i ålesunds området? ..

Tenkte på dette med jordmor. Hvem eller hvor får man tak i jordmor? er det legen som ordner det? eller må man ordne dette selv? ... har iiiingen peiling, og har ikke vært til lege enda, så vet svært lite.

Jeg hører ikke til i Ålesund da men..Her ringte jeg bare tlf til jordmor som står på kommunens sider på nett! Det finnes jo privatpraktiserende også, vil tro Ålesund kanskje har fler enn her jeg bor. Men man starter jo oftest hos legen 1. kontroll og da kan du jo bare høre om han har tlf til jordmor eller om han har andre å anbefale?
handler jo litt om kjemi også :)

Amnion skrev:
Jeg hører ikke til i Ålesund da men..Her ringte jeg bare tlf til jordmor som står på kommunens sider på nett! Det finnes jo privatpraktiserende også, vil tro Ålesund kanskje har fler enn her jeg bor. Men man starter jo oftest hos legen 1. kontroll og da kan du jo bare høre om han har tlf til jordmor eller om han har andre å anbefale?
handler jo litt om kjemi også :)

aha,. ja det var det jeg tenkte på. Men kanskje jeg skal snakke med fastlegen min, når jeg har fått time der. 
Meeen så var det den helsikes telefonen til legekontoret da. De tar alllllldri telefonene der. Sist gang jeg ringte dit, pga problemer med vannlating etter en operasjon, så begynte jeg å ringe kl 8 om morgenen for å få hastetime, og ringte til klokken var 14, når de endelig tok den sa de: Ring i morgen kl 8 du, så får du time. Jeg svarte at jeg hadde ringt siden kl 8 i dag, men når dere ikke tar telefonen hva skal jeg gjøre da? så da svarte hun det samme at jeg skulle ringe dagen etterpå kl 8. Jeg la på og kontaktet privat! Møkka legekontor!!!! er glad jeg ikke var hormonell på det tidspunktet!:P he he..

Her jeg bor er det samme greia..men de har heldigvis fått et nytt system så om en ikke trenger time på dagen så sender jeg enten melding via nettsiden deres eller sender en tekstmelding :) jeg synes det er genialt og jeg slipper kø! 

ah.. ja sann skulle det vært her med. men dette legekontoret er helt kokko!!! Nå ringte jeg og snakket med de uforskammet helsesekretærene i skranken, og de kunne ikke gi meg time før i august, og da er jeg jo 18 uker på veg.. det er LITT veldig seint spør du meg. så da fikk jeg beskjed om å ringe jordmor i kommunen jeg bor i.. Så etter en stund med leting og styr på nett så fant jeg endelig telefon nummeret til helsestasjon og de va kjeeempe hyggelige, og jeg fikk time i uke 11/12 ! Har til og med sjekket hvem jordmoren er på facebook. hahaha!!! nysgjerrige meg. jaja. spennende tid fremover!! weee

Flott at du fikk time;) 
Er noe spesielt med den aller første timen! 

Ps: Husk urin :P 

Flykua skrev:
Flott at du fikk time;) 
Er noe spesielt med den aller første timen! 

Ps: Husk urin :P 

ja, etter om og men! hehe.. hater når ting ikke går smertefritt:P Liker ikke å ringe og mase om alt mulig. fikk jo også time med fast legen min i uke 18 uansett jeg. men ikke noe klokkeslett. haha! det glemte hun og jeg. så da må jeg ringe igjeeen å spør. får vente til det nærmer seg, hvert fall:) 

aha, takk for tips!:D hadde komt til  å glemt det jeg:P

Jeg glemte det på min aller første time!
Ingen som sa noe til meg om det! 
Ring å få klokkeslett på timen din nå, så vet du iallefall når du skal til legen ;) 

Flykua skrev:
Ring å få klokkeslett på timen din nå, så vet du iallefall når du skal til legen ;) 

lett å glemme! nei, regnet nesten med å få beskjed om ting når jeg ringte kontoret, for det er vel vanlig? hehe. men hun sa så lite:P virket veldig usikker på alt! haha. jaja.. jeg har hvert fall fått time og det er jeg glad for!Håper jeg fortsatt bærer på et friskt lite foster når den tid kommer!:)

Flykua skrev:

lett å glemme! nei, regnet nesten med å få beskjed om ting når jeg ringte kontoret, for det er vel vanlig? hehe. men hun sa så lite:P virket veldig usikker på alt! haha. jaja.. jeg har hvert fall fått time og det er jeg glad for!Håper jeg fortsatt bærer på et friskt lite foster når den tid kommer!:)

Back
Topp