å ta hull i ørene som voksen, hvor gjøre det?

maltesers

Forumet er livet
frisøren eller piercingstuio? teit spm kanskje, siden svaret sikkert er det siste =P  men jeg har egentlig hull, men de har grodd igjen, og det er ikke sjans å stikke de opp igjen. og blir de hulla du tar i piercingstudio veldig store?

Jeg har alltid tatt hull i ørene hos frisøren! Det er jo akkurat det samme hvor du tar egentlig. Men jeg tror at det er billigere hos frisør? Så er det jo opp til deg hva du foretrekker, å bli piercet med pistol eller kanyle?

Nå får du sikkert en hel haug med svar og kritikk mot frisører som skyter.

Jeg tok to hull i ene øret nå (et var grodd igjen + et nytt), hos frisør. Hun ba meg rense med pyrisept, men jeg vet bedre enn det da :)

Kjenner i tillegg piercere som sier at i øreflippen er det ikke SÅ ille om man skyter. Aldri ideelt, men det er ikke katastrofe.

Rens med saltvannsoppløsning. Fåes på apotek bl.a. Det bruker helsevesenet når de skyller og renser sår. Pyrisept forsinker helningen ved å holde såret åpent lengre.

Piercingstudio!!!
De tar oftest vanlige øreflipphull med diameter på 1,2 mm, men det kan man jo høre med dem :-)

Jeg vil ha vanlig hull, ikke sånne store! :P

maltesers skrev:
Jeg vil ha vanlig hull, ikke sånne store! :P

Ta hos piercingstudio... Mindre vondt og mer hygienisk.

Det kommer helt an på. Vil du ødelegge øreflippene dine eller vil du ha det gjort skikkelig? :)

Frisører, gullsmed, osv... Som skyter hull med pistol ødelegger nerver i flippen som aldri gror fint igjen (jada, hullet kan gro fint og se bra ut, men INNI flippen er det mye rart du ikke vet om) Dessuten så har ikke jeg sett en eneste frisør som steriliserer, vasker hendene, eller gjør noe som helst annet enn å pakke ut dobben fra en steril pakke. Så hvor hygienisk det er kan diskuteres.

Piercere (godkjente piercere med erfaring og godkjent studio) har erfaring, har dette som yrke, vet hva de driver med, kjenner til de mange mange nervene kroppen din har. Dessuten så er kanyle (nål) mye mer vennlig når den gjennomborer nervene i forhold til en pistol. Kanlyen er formet slik at nervene ikke revnes men på en måte blir delt fint slik at de kan gro som de skal etterpå.

Og ang størrelsen på hullene.. Si du vil ha 1,2mm, det er det minste. Og helt normalt. Du går med en ring eller barbel i 1,2mm i rundt 4-6 uker, så kan du bytte til slike helt vanlige du kjøper hos gullsmed osvosv... De er rundt 1mm så det er ikke store forskjellen. Du kommer ikke til å merke det i det hele tatt..

Kort oppsummert. Hvor går du for å klippe deg?
Frisøren eller et piercing studio?
Du går til frisøren, selv om piercing studioet har en saks og kan klippe.

Konklusjon. Gå til piercing studio for å ta piercing, og gå til frisøren for frisering.

Bra konkludering ;)

eg tok hos frisøren for 2 år siden.
har hatt hull mange ganger, men gror kvar gang, til og med med øredobber i...

denne frisøren eg tok hos var kjempe flinke og dei skøyt ikkje..
ho vasket seg og tok på hansker og steriliserte øret mitt. så tegnet ho på og lurte på om eg ville ha det sånn. ja sa eg og plutselig var det gjort. ikkje vondt en plass (og eg er ei stor nålepingle)

lykkelita* skrev:
Jeg har alltid tatt hull i ørene hos frisøren! Det er jo akkurat det samme hvor du tar egentlig. Men jeg tror at det er billigere hos frisør? Så er det jo opp til deg hva du foretrekker, å bli piercet med pistol eller kanyle?

Jeg har tydeligvis et mer avslappet forhold enn de fleste til hullene i ørene mine, for jeg bare stakk opp selv jeg da det ene grodde igjen. Det er ikke akkurat verdens mest avanserte jobb, regner med at både frisøren og piercingstudioet klarer det helt fint. Jeg kjøpte bare en kanyle på apoteket, der får du velge størrelse også hvis det betyr noe for deg. ;) Jeg brukte 0,8 mm, og stakk bare i en vanlig øredobb etterpå. Ser ingen forskjell på det hullet og det andre som jeg har hatt siden jeg var 3 år. 

jeg har bestandig tatt hos frisør.
det som er forskjellen er at hos frisøren så er det en pistol de bruker.
mens hos et studio er det nål.

Det er jo et pluss å ta det med nål da pistolen gjør at øredobbene sitter veldig stramt.
for de som taes på studio taes først med nål og derreter sikkes øredobben igjennom :)

Sukkertopp skrev:
Jeg har tydeligvis et mer avslappet forhold enn de fleste til hullene i ørene mine, for jeg bare stakk opp selv jeg da det ene grodde igjen. Det er ikke akkurat verdens mest avanserte jobb, regner med at både frisøren og piercingstudioet klarer det helt fint. Jeg kjøpte bare en kanyle på apoteket, der får du velge størrelse også hvis det betyr noe for deg. ;) Jeg brukte 0,8 mm, og stakk bare i en vanlig øredobb etterpå. Ser ingen forskjell på det hullet og det andre som jeg har hatt siden jeg var 3 år. 

Greia er at jeg ikke har sjans til å gjøre det selv, jeg greier det rett og slett ikke!
Syns det gjør så sinnsyyykt vondt og jeg bruker lang tid. Prøvde en gang for lenge siden, men det gikk ikke!

maltesers skrev:

Sukkertopp skrev:

Greia er at jeg ikke har sjans til å gjøre det selv, jeg greier det rett og slett ikke!
Syns det gjør så sinnsyyykt vondt og jeg bruker lang tid. Prøvde en gang for lenge siden, men det gikk ikke!

Dersom du i utgangspunktet kunne tenke deg å gjøre det selv, så bør det jo være det samme for deg om du gjør det hos frisør eller piercingstudio. Jeg ville aldri fått en  frisør til å pierce andre steder enn ørene, men akkurat der synes jeg det er like greit å velge det rimeligste alternativet.

Synes det er rart som noen sier her i tråden, at de aldri har sett at frisørene vasker seg eller steriliserer øret før de skyter. De gangene jeg har fått hull i ørene hos frisør (har tatt seks hull hos frisør), så har de sterilisert ørene minene og brukt hansker. Har da aldri hatt noen problemer med hullene mine:) 

Er det noe nytt at man ikke skal rense hull med pyrisept? Jeg har renset alle mine piercinger (utenom den i tunga og leppa) med pyrisept, også de jeg har fått gjort på studio etter anbefaling av de ansatte der. 

maltesers skrev:

Sukkertopp skrev:

Dersom du i utgangspunktet kunne tenke deg å gjøre det selv, så bør det jo være det samme for deg om du gjør det hos frisør eller piercingstudio. Jeg ville aldri fått en  frisør til å pierce andre steder enn ørene, men akkurat der synes jeg det er like greit å velge det rimeligste alternativet.

Synes det er rart som noen sier her i tråden, at de aldri har sett at frisørene vasker seg eller steriliserer øret før de skyter. De gangene jeg har fått hull i ørene hos frisør (har tatt seks hull hos frisør), så har de sterilisert ørene minene og brukt hansker. Har da aldri hatt noen problemer med hullene mine:) 

Er det noe nytt at man ikke skal rense hull med pyrisept? Jeg har renset alle mine piercinger (utenom den i tunga og leppa) med pyrisept, også de jeg har fått gjort på studio etter anbefaling av de ansatte der. 

Jeg har tatt alle mine i øret hos frisøren. Fordi jeg synes piercing er drittvondt, men skyting helt greit.

Labambie skrev:
Jeg har tatt alle mine i øret hos frisøren. Fordi jeg synes piercing er drittvondt, men skyting helt greit.

Hva har du piercet da? For piercing i navel er jo annerledes en en piercing i tragus, øreflipp eller ørekant...

hissigproppen skrev:

Labambie skrev:

Hva har du piercet da? For piercing i navel er jo annerledes en en piercing i tragus, øreflipp eller ørekant...

Jeg har ingen piercinger nå, men har hatt i tunga og i hufsa. Og synes det er vondt jeg ass :-P

Labambie skrev:

hissigproppen skrev:

Labambie skrev:

Jeg har ingen piercinger nå, men har hatt i tunga og i hufsa. Og synes det er vondt jeg ass :-P

Har hatt to i tunga, tatt to ganger i navlen og har 9 piercinger i øret og 4 skutte hull i øret. Navle og sikkert hufsehull kan på ingen måte sammenliknes med øret! Det er i hvert fall min erfaring, og jeg troooor du hadde følt det samme om du hadde prøvd!
Men det handler ikke bare om smerte, men også groforhold osv

Back
Topp