å snu seg i senga

Gedine87

Glad i forumet
tenkte bare å informere for jeg ringte HS her en dag fordi Lotte har begynt å snu seg litt i senga også... på lekematte kommer hun seg fra rygg til mage, men ikke alltid tilbake igjen.. så tenkte jeg at dersom hun snur seg i senga og ikke kommer tilbake igjen, hva så??

HS sa at man trenger ikke ha på vekkerklokka jevnlig for å sjekke om ligger på magen å sover, men vis jeg våknet å så at hun lå på magen så skulle jeg snu henne stillie og roligt tilbake på ryggen igjen.. (siden de ikke skal sove på magen)

så tenkte vertfall å tipse dere om hva mi HS sa, men kan jo ver andre HS sier noe annet..[;)] men bedre å si det en gang for mye enn en gang for lite[;)]

ps: forstod det slik at dette gjelder da når de ikke klarer å snu seg tilbake selv

Mie har enda ikke snudd seg værken i vogn eller i senga heldigvis. Men jeg har hørt at hvis de gir tegn til at de vil snu seg skal man ta bort puta... [8|]

ORIGINAL: Nitapus

Mie har enda ikke snudd seg værken i vogn eller i senga heldigvis. Men jeg har hørt at hvis de gir tegn til at de vil snu seg skal man ta bort puta... [8|]

Vi bruker ikke pute, og M. snur seg rett som det er...
Dersom barnet snur seg selv så vil de jo ligge sånn, og jeg snur han om jeg er våken og ser han ligger på magen og grynter...[;)]

Vi har ikke pute i sengen.
Iselinn snur seg begge veier. Men virker som om hun sover best på magen!
er inne å ser til henne når jeg er våken, men snur henne ikke for da våkner hun..

Hun klarer å løfte hodet sitt og gir klart beskjed om hun har det ubehagelig.. Hun kan og snu seg tilbake, men er ikke like flink til det

Det nytter ikke snu Martin på ryggen igjenn. Har prøvd maange ganger. Men han snur seg med en gang på mage igjen [&o] Han Men vi bruker ingen pute enda. Det skal di vell ikke før rundt 1 års alder, eller? [8|]

Vi har gitt op den kampen der altså..   Lille Glede vil kun ligge på magen..  i førsten, så snudde vi henne mye rundt på ryggen igjen, men hun "våknet" og ble sint og kjempet for å snu seg til magen igjen..

Hun klarer ikke bevisst å snu seg tilbake til rygg fra mage.   Men hun er ganske kjapp til å lage lyd hvis hun er misfornøyd, og hun kan jo løfte hodet og snu det fra side til side.

Det at de ikke skal ligge på mage..  det henger vel litt sammen med at de kan bli liggende med hodet ned i madrassen uten å klare å snu hodet for å få luft?  Eller har det noe med at det blir mer trykk på brystet også??

Vetlingen her var og fæl til å snu seg på magen, og er det enda om han ikkje er trøytt nok til å sovne.
Men eg rulla saman eit fleecepledd og la på den sida av senga som han oftast snur seg mot, så no stoppar han før han kjem seg rundt på magen - altså, no ligg han i "stabilt sideleie" som regel, med nasen opp mot sengekanten, og nakken nesten nede på ryggen.
Må le litt av og til,
men han er rett og slett nødt til å ha noko over ansiktet når han søv.. [:)]

Åååh, det er så plagsomt! Amalie snur seg på magen flere ganger om natten, og grynter og klager... så snur vi henne tilbake også sovner hun igjen...[8D]

Jeg har sånn ca gitt opp.
Her snur han seg på magen så snart han kan.
Pleier å legge ham på siden før jeg legger meg, hvis han grynter til og alle de ørten gangene på natten han våkner.
(og han våkner ikke alltid på magen, så det skal ikke være det som er problemet)

Eneste måten jeg evt kan forhindre det nå, er pose eller sele som tjorest fast i sengen........

ORIGINAL: Windy

Vi har gitt op den kampen der altså..   Lille Glede vil kun ligge på magen..  i førsten, så snudde vi henne mye rundt på ryggen igjen, men hun "våknet" og ble sint og kjempet for å snu seg til magen igjen..

Hun klarer ikke bevisst å snu seg tilbake til rygg fra mage.   Men hun er ganske kjapp til å lage lyd hvis hun er misfornøyd, og hun kan jo løfte hodet og snu det fra side til side.

Det at de ikke skal ligge på mage..  det henger vel litt sammen med at de kan bli liggende med hodet ned i madrassen uten å klare å snu hodet for å få luft?  Eller har det noe med at det blir mer trykk på brystet også??

Det er kun hvis de får lagt hodet ned og ikke klarer å løfte det til siden selv. Så når de kan snu hodet så klarer de jo selv å snu etter luft også :)

Her har Theodor Alexsander sovet på magen fra 1,5 mnd. Når han hadde kolikk var det eneste måten vi fikk han til å sovne på. Og han snudde hodet allerede da på egenhånd så her har HS sagt at han kan bare få lov å ligge på magen. For han styrer det så fint selv. Det er mere hvis de ikke har lært å løfte hodet og snu på hodet ennå så de kan risikere å ikke få opp hodet når de ligger ned så de blir kvelt. Nå har vi endelig klart å få Theodor Alexsander til å sove litt på ryggen men det er kun i vogna, i senga skal han ligge på magen. Snur seg med engang. :)

Min snur seg på magen å sover fint slikt[:)] Tenker at når de først er kommet seg rundt, kan de også komme seg tilbake.

Her snur poden seg til magen også, i starten snudde vi han, men han snur seg rett tilbake..
Har hørt at dersom de snur seg selv, kan de ligge sånn.. ikke vet jeg...

Back
Topp