å melde noen til bv

hopsideisi.venternr2

Blir kjent med forumet
ja hvordan går man fram da, ringer man eller sender brev.
jeg vet ikke akkurat hvor personen bor men vet hun bor i oslo.

er sikkert en dårlig veninne, men vi er flere  veninner om dette. vilikke se at den lille jenta skal behøve å ha det sånn lenger

Jeg hadde ringt BV som stedet hører til...

Aldri en lett sak det der, men tenk på at det lille barnet antagelig får det mye bedre![:)]

man kan ringe!

Synes det er flott gjort av deg! Eneste rette å gjøre høres det ut som. Stå på[:)]

ORIGINAL: *MammaLykke*

Synes det er flott gjort av deg! Eneste rette å gjøre høres det ut som. Stå på[:)]

så flink du er som tar intitiativ til dette når du vet hvordan det er, det er det ikke mange som ville gjort!

bare søk på barnevernet.no så får du opp litt forskjellige kontor og sånt på høyre sia.. [:)]

ORIGINAL: hopsideisi.venternr2

da var det gjort og de ringte meg opp med en gang.

hva sa de da? hva er det denne moren gjør?? [X(][X(][8|][X(]

vi vet ikke direkte hvor hu bor og hu har ikke skifta adresse på over et halvt år så det blir sendt et brev til bv i kommunen hun kommer fra. moren drikker så og si hver dag og ruser seg innimellom, jenta er 3 år og har ikke språk hun sier bare mamma, ball, hei og sånne ting

Kjempeflott at du melder fra!!
Og hvem vet hvor ille den jenta faktisk har det.
Sannsynligheten er stor for at hun har det verre enn folk ser.

ORIGINAL: AnneEmilie

Flott at du står opp for barnets beste! [:)]
sign!

Bra at du viser at du bryr deg. Jenten har det bedre ett annet sted hvis moren er sånn. Jeg snakker av erfaring, for min mor var slik og. Jeg håpet hver dag at noen kunne komme å gi meg ett nytt hjem. Det skjedde dessverre aldri (før jeg ble voksen og flyttet selv), men blir glad inni meg nå jeg leser om at andre faktisk ser at slike barn trenger å bli "reddet".

Verker når jeg leser at barn opplever omsorgssvikt[:(] Men hvor i all verden er helsesøster her, og ikke minst bhg hvis hun har det da..Skremmende

Forsto ingenting med en gang. Trudde du mente BV, som i babyverden[X(] 

Men, uansett. Det er bare å ringe dirrekte. Du behøver ikke å si hvem du er en gang, men at du gjerne ville forhøre deg litt først. Er ikke noe farlig, og du er ikke noen dårlig venninne for at du sier ifra! Mange tror at barnevernet er der for å ta ifra folk ungene sine, men de er der først og fremst for å hjelpe!

Lykke til! [:)]

Det er i hvert fall utrolig bra at dere har tenkt å si fra!! Det er det altfor mange som ikke gjør. Barna er viktigst!

ORIGINAL: AnneEmilie

Flott at du står opp for barnets beste! [:)]

sign[:)]

Flott at du vil melde i fra! Men jeg ser mange sier du kan ringe, det kan du selfølgelig gjøre. Men de vil mest sansynlig be deg om å sende en skriftlig bekymringsmeld. Når de mottar denne er de pliktig til å vurdere om det skal settes i gang tiltal el. lignene innen en uke. Er nok mest effektivt å sende bekymringsmeld.:)

ORIGINAL: Mizztina

Flott at du vil melde i fra! Men jeg ser mange sier du kan ringe, det kan du selfølgelig gjøre. Men de vil mest sansynlig be deg om å sende en skriftlig bekymringsmeld. Når de mottar denne er de pliktig til å vurdere om det skal settes i gang tiltal el. lignene innen en uke. Er nok mest effektivt å sende bekymringsmeld.:)

De er pliktige til å avgjøre om det skal startes undersøkelse innen en uke, og så har de 3 mnd på undersøkelsen [:)]
Flott du ringte!!

Back
Topp