å kjenne livmora?

BflyW

Elsker forumet
Kanskje dumt spm, men.... (når man ikke vet bedre så må man jo spørre)

Man prater om å kjenne livmora over skambeinet! Jeg kjenner ingen ting jeg! Hvordan skal dette kjennes?Er 12 + 2 - burde jeg ha kjent det nå?

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva man mener med skambenet heller (Enda dummere?? okay anatomi er ikke min greie)

Magen har ikke begyndt å bli hard, synes ingen ting er forandret - Buksene begynner ikke å bli for små... Jge måler stadig med målebånd i ca navel høyde (et par cm under) og i linningen (bare for å se om det er noen endring), men ingen endring...
Jeg har litt fett på magen, det skal sies - kanskje dette har noe å si?

Noen som har noen innspill?

*JEG ØNSKER Å FØLE MEG GRAVID JEG OGSÅ - NOEN TEGN MÅ JEG VEL HA????? *(Hadde det ikke vært for at jeghadde vært på ul hadde jeg ikke trodd det - har ikke engang ømme bryster....)

*sorry -bare stamper beina i missunnelse over dere som fakstisk kan føle dere gravide... jeg ønsker ikke kvalmen altså - vil bare føle at det er sant alikevel*

Ikke bekymre deg. [:D]
Jeg passer fremdeles de vanlige buksene mine, og jordmora hadde i dag vansker med å måle livmora mi, så det er ikke alltid like lett. Og jeg har dager hvor jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt. Hadde jeg ikke vært litt mer sliten og kjenner liv i magen nå så hadde ikke jeg heller trudd jeg var gravid, og jeg har bare 7 uker igjen.

Da jeg var like langt som deg kunne det gå en hel dag hvor jeg "glemte" at jeg var gravid.

Har ingen tips til deg annet enn; nyt heller det å være frisk og rask, det kan fort endre seg... [;)]

(ang anatomi; jeg er drittdårlig i det, så jeg overlater til noen andre å forklare... hehe)

En litt stygg måte å forklare skambeinet på, er at det er fittebeinet ditt.. Altså det som ligger rett under magen! Også kalt venusberget.. Å når det gjelder å føle seg gravid, NYT at du ikke gjør det.. Mot slutten gjør du nesten alt for å føle den ikke-gravid igjen..

Okay. Grei forklaring av skambeinet! Ikke til å ta feil av [;)] Tusen takk.
Ikke missforstå - jeg NYTER at jeg er frisk! Er takknemelig for det også!!!

Jeg føler meg heller ikke gravid, bortsett fra at jeg er så uendelig trøtt og slapp hele tiden. Men vi skal vel bare være glade for det! Jeg har heller ikke fått noe særlig mage, men de som er tynne fra før får fortere mage og jeg er ikke særlig slank (men ikke tykk heller). Skambenet er det benet du kjenner over klitoris.

Du er jo ikke såååå langt på vei enda heller, men jeg husker at jeg kjente livmora i uke 12. Måtte få legen til å vise meg da, for var liksom ikke helt sikker. Men kulen på magen kan det hende du må vente litt på da.... Jeg var veldig oppblåst i starten, og selve babymagen kom rundt uke 14 - 15. Som du sier selv; hvis du har litt ekstra på magen kan det være at du ikke kjenner den enda... Spør lege eller jordmor, og få de til å vise deg[:)]

Og det med at gravide får hard mage, det har jeg ikke merka enda jeg da[;)] Eneste gangene min blir hard er når jeg har kynnere, og det har du nok ikke enda! Eller så er den hard der babeyn ligger så klart, men min har ikke vært hard på noen annen måte i hele tatt. Kan være en myte det der kanskje.....??

Nyt å være i god form, og trøst deg med at magen snart popper frem, og at du snart kan kjenne liv[:)] Jeg kjente spark utapå magen i uke 18, og var nok litt tidlig ute med det.
Bare kos deg du, og tenk at det er faktisk noe som vokser inni der[:)]

Tusen takk for alle svar!
Er egentlig ikke så utålmodig til vanlig - tror bare jeg har litt ekstra behov for bekreftelse akuratt nå!!!
Skal ha ultralyd i morgen for å sjekke om alt er bra etter en kraftig blødning i helgen, og jeg klarer liksom ikke å slappe av. Leter desperat etter svangerskapstegn for å overbevise meg selv om at det fortatt er liv der!
Etter i morgen er jeg forhåpentligvis fornøyd bare med å være frisk og rask igjen!!!!

Jeg er til og med dum nok til at jeg ikke forsto før nå hvorfor dette med livmor og svangerskapstegn har plaget meg sånn i dag! Psyken er en merkelig ting!

Men jeg fikk jo uansett svar på ting jeg lurte på [;)]

Ugh - føler at jeg krever oppmerksomhet her... sorry - litt rart humør. Er nok mer nervøs enn jeg trodde! Og det er jo godt å få ut tankene et sted....

Back
Topp