Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lissyjane
Det er fordi vi har menneskerettigheter og takk og lov for det! Men du kan jo prøve å sitte inne 23 timer i døgnet, få to samtaler i uken og jobbe hele dagen. Det er nok ikke noe moro å sitte der inne. Folk kan si de kan takke seg selv,men hun som ble dømt for å voldta en mann? Hun hadde sugd han mens han sov,de var begge kraftig beruset. Hun anmeldte ham fordi han var så redd for at damen skulle tro han hadde vært utro[8D] og måtte sitte i åtte mndr. Noen sitter inne for småting. Andre sitter inne pga andre har ødelagt så salig for dem. Synes seff ikke synd i dem som sitter inne for vold og misbruk. Men her sitter man inne lenger for noen gram med hasj enn man gjør når man har voldtatt et barn.
ORIGINAL: 3xS
det er heldigvis menneskelige forhold i fengsel. tenk så ødelagt man blir i hodet av å leve på en glattcelle på en madrass på gulvet bare i mange måneder/år, da er man enda verre når man kommer ut enn når man ble fengsla, så da ville kriminaliteten økt betraktelig hvis det var sånn i fengsel[;)]
ORIGINAL: Råsa Muffin!
Jeg hadde blitt gal av å bli innesperret i mitt eget hjem, så ville hvertfall aldri ment det ikke var noen staff å sitte inne.
ORIGINAL: Heijdii
det er heldigvis menneskelige forhold i fengsel. tenk så ødelagt man blir i hodet av å leve på en glattcelle på en madrass på gulvet bare i mange måneder/år, da er man enda verre når man kommer ut enn når man ble fengsla, så da ville kriminaliteten økt betraktelig hvis det var sånn i fengsel[;)]
Ja, jeg mener jo ikke at de skal ha glattcelle.. men ett hotellrom ?[8D]
neida, er sikkert bra de har det slik.. men fikk litt sjokk!
Ja, jeg mener jo ikke at de skal ha glattcelle.. men ett hotellrom ?[8D]
neida, er sikkert bra de har det slik.. men fikk litt sjokk!
ja, man ser jo for seg noe helt annet enn sånn dem faktisk har det når man tenker på fengsel [:)]
Det er fordi vi har menneskerettigheter og takk og lov for det! Men du kan jo prøve å sitte inne 23 timer i døgnet, få to samtaler i uken og jobbe hele dagen. Det er nok ikke noe moro å sitte der inne. Folk kan si de kan takke seg selv,men hun som ble dømt for å voldta en mann? Hun hadde sugd han mens han sov,de var begge kraftig beruset. Hun anmeldte ham fordi han var så redd for at damen skulle tro han hadde vært utro[8D] og måtte sitte i åtte mndr. Noen sitter inne for småting. Andre sitter inne pga andre har ødelagt så salig for dem. Synes seff ikke synd i dem som sitter inne for vold og misbruk. Men her sitter man inne lenger for noen gram med hasj enn man gjør når man har voldtatt et barn.
Ja, men synes de uansett har det litt for godt.. [:-]
Ja men det er kanskje fordi du ikke har vært på innsiden[;)] Og godt er det[;)] Noen der blir rævsjekket hver gang de har hatt besøk. Og få en finger i ræven 2-3 ganger i uken vil ikke jeg kalle å ha det for godt. Og ikke få se dine kjære eller ta i mot brev og bli stengt inne på en 4x4 kvadratmeter celle klokken ni om kvelden og bli vekket på en høylytt måte klokken halv syv er ikke akkurat kult[;)] Det er mye som ikke synes fra utsiden[;)]
ORIGINAL: nurkeklar
hehe helt enig med deg faktisk..
Måtte le litt når jeg så Per og Veronica satt på det møte, med snitter og kake.. hehe[;)] Ære være norske fengsel..[8D]
Skjønner at det ikke er lett og sitte i fengselet assa, men får jo ikke akkurat det inntrykket..
ORIGINAL: maryjoleen
ja jeg er ganske så enig..
di har felles-stuer, skole, jobb, kjøkken, håndtverksrom bla bla bla....
nå bygges det fengsel som skal minne mest mulig om et vandlig liv.
poenget med det er?
tragisk tragisk tragisk....
ORIGINAL: Inmari
så de skal få det enda bedre ja, er det rart asylsøkere gjøre mye kriminelt når de får bedre
plass å bo i fengsel? hm.. hehe, nei norge i ett nøtteskall!
Det sier vel bare mer om kårene de kommer fra?
Ja, men synes de uansett har det litt for godt.. [:-]
Ja men det er kanskje fordi du ikke har vært på innsiden[;)] Og godt er det[;)] Noen der blir rævsjekket hver gang de har hatt besøk. Og få en finger i ræven 2-3 ganger i uken vil ikke jeg kalle å ha det for godt. Og ikke få se dine kjære eller ta i mot brev og bli stengt inne på en 4x4 kvadratmeter celle klokken ni om kvelden og bli vekket på en høylytt måte klokken halv syv er ikke akkurat kult[;)] Det er mye som ikke synes fra utsiden[;)]
Ja, stemmer nok det.. hehe, men fikk litt sjokk når jeg så sannheten bak murene.. altså
hvordan de "bor".. men er veldig glad jeg er på utsiden![:)]
Ja det er ikke sånn i alle fengsel. Mange fengsel er det skrevet på veggene og det er stygge og ubehagelige møbler. De som har sittet veldig lenge blir ofte overført til såkalt åpen soning for å tilvennes det daglige liv[;)] Men det er nok masse som skjer på innsiden vi ikke får se..
ORIGINAL: Inmari
så de skal få det enda bedre ja, er det rart asylsøkere gjøre mye kriminelt når de får bedre
plass å bo i fengsel? hm.. hehe, nei norge i ett nøtteskall!
Det sier vel bare mer om kårene de kommer fra?
Ja, er det jeg mener.. har vært i en leilighet for asylsøkere å det er ikke noe pent syn..
visst det var det du mente!
Det er jo ikke fengslene som gjør at asylsøkerne vender tilbake. Det er vel snarere oppvekst og venner og gruppepress. Akkurat som for oss andre[;)] Mange innvandrer famlier har jo ganske mange barn og mange vil prøve å gå til drastiske tiltak for å få oppmerksomheten[;)] Det er mange grunner til at mennesker gjør forbrytelser[;)]