å få satt inn to egg?

babytutta

Forumet er livet
får man det sånn uten videre?

greit nok at vi har disse 3 sjansene. men vi har spermen på frys å, så vi har liksom ikke hundrevis av sjanser etter disse er brukt opp, selv om vi skulle hatt penger til ørten forsøk.
og jeg vil ikke ha tvillinger, ikke første gang hvertfall. men sjansene er jo større med to egg inn...
og nå krysser jeg alt jeg har for at vi får på frys, så jeg slipper denne medisineringa ved seinere forsøk, og uttaket.

er det bare å spørre eller??
vi er jo unge, men jeg vil ha inn 2.

ååååhhhhh

Det er litt vanskelg å svare på men jeg tror det bare blir et på deg, men det kan være at de tar hensyn til svømerene. Men reglen er slik at dersom du er yngre enn 35 år så blir det bare 1 egg første gangen, andre faktorer som kan spille inn er eggkvaliteten. Men noen har fått 2 egg ved senere IVF etter vurdering av legen.

har også tenkt på to egg inn nå, siden eg kun har 2 egg på frys, men så har jo
Haukeland denne "kun-ett-egg-tilbake"-policyen da[&:] og du blir vel rammet av den du også........
...men de sier jo på nettsiden at de har like mange gravide som før de startet med dette da[8|]

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Hope

har også tenkt på to egg inn nå, siden eg kun har 2 egg på frys, men så har jo
Haukeland denne "kun-ett-egg-tilbake"-policyen da[&:] og du blir vel rammet av den du også........
...men de sier jo på nettsiden at de har like mange gravide som før de startet med dette da[8|]

Får man ikke 2 egg inn ved fryseforsøk på Haukeland?

ikke som eg har skjønt.... har 2 egg på 2 strå, så da er vel kvaliteten såpass god at det mest
sannsynlig blir kun 1 egg inn (hvis det går bra med opptiningen da[8|])

Ja, de sier at de har like mange gravide uansett. Her er det som står på nettsiden til KK:

"Ett eller to embryo
Tvillingsvangerskap er forbundet med økt risiko for fosterdød, for tidlig fødsel og lav fødselsvekt. Mange alvorlige komplikasjoner opptrer hyppigere i tvillingsvangerskap enn ved vanlige svangerskap, f eks svangerskapsforgiftning og sukkersyke.
Vårt mål er å gi parene et frisk barn til termin. Det betyr at vi må sette inn ett og ett embryo, selv om sjansen for graviditet pr innsetting går litt ned. Vi startet med vår "single embryo transfer politikk" i 2005. Vi har like mange gravide som tidligere, men tvillingprosenten har gått ned fra 35% til 10%.  "

oi såpass. takk jenter, mye jeg ikke har fått med meg. kommer vi til 3dje forsøk vil jeg nok prøve å få satt inn 2 stk,siste sjans lissom.

takk for svar.
godt jeg har dere[:D]

Vi fikk først to egg hver for seg og nå blir det to egg som er frosset sammen. Grunnen til dette var at de to første hadde delt seg i 4, men det hadde ikke de to siste. Og vi er jo på Haukeland.Så de ser nok litt på kvaliteten. For da vi kom for å sette inn det første sa hun at de kom til og sette inn to, for de ikke hadde delt seg ordentlig, og så kom hun tilbake rett etter og unnskylte seg, for de siste timene hadde 2 av eggene delt seg perfekt.

Back
Topp