å de plagene..

januarbarn på vei

Blir kjent med forumet
Nå nærmer det seg virkelig fødsel for oss:)) Har hatt et supert svangerskap til nå, med kun halsbrann som en plage:) MEN nå kjenner jeg det virkelig at ting skjer! Hva med dere, hvilke plager har dere fått nå? Jeg føler underlivet mitt er mørbanket! :p Korsrygg og bekken verker. Kan ikke sitte for lenge før det verker, og når jeg snur meg i senga eller går ett stykke så er det på det værste. Gleder meg til alt er overstått:))

Halsbrann til tusen, hovne bein og ellers kjenner jeg at bekkenet gjør seg klart :) Og trenger mye hvile. MEN bare 3(!!) uker igjen! :D

Jeg var faktisk mye verre for 3 uker siden da livmora klemte på isjiasnerven.Hadde så vondt i ene benet at det var omtrent som å få stukket en kniv i beinet innimellom.Heldogvis ble dette bedre etter at barnet snudde seg med hodet ned.
En ting som skal bli deilig er å kunne bøye seg på normal måte.Kunne ta på seg sokkene uten og nesten miste pusten..hehe

Her verker ryggen dersom jeg må stå eller rusle- ellers ikke så mange plagene..2 uker til termin!! Har kjempevondt i korsryggen når jeg ligger og skal snu meg- ellers så er det jo masse stikkinger og rare småsmerter da..
Kynnerne kommer bare jeg reiser meg så er en stund siden jeg desverre måtte kutte fysisk aktivitet..drømte jge var på sykkeltur i natt- herlig!!

Halsbrann er det som plager meg mest. Føler jeg kan spytte ild! Nedpress, hard mage og kvalme er også veldig plagsomt nå for tiden.

Sånn som du har det nå har jeg hatt siden uke 19 :p så du skal bare tenkte at du er heldig hehe. Ny time hos kiropraktor i dag for meg. Håper jeg får en litt enklere jul av det:)
Jeg sliter med rygg og bekkenet, ellers var det jo kvalme fram til 5 mnd...

Har ikke så mye plager. De er veldig overkommelige og kan ikke si de er så vonde akkurat, Men noe er det jo :) Har hovne legger- som igjen gjør at små ledd kan bli stive har jeg hørt, og det er de! klarer nesten ikke bøye fingrene etter de har vært i ro en stund, litt halsbrann , mye kynnere(!!), kjenner ingenting i rygg og bekken til vanlig, men når jeg går "langt" el anstrenger meg,og er i hvile og så skal opp å gå igjen- da går jeg som en gammel krok :)

36 uker idag <3

Har forsåvidt hatt et fint svangerskap. Har bekkenløsning, og det er veldig vondt å snu seg i senga, og gå ut og inn av bilen. Klarer ikke å gå for langt om gangen, men har sett andre ha det verre, så jeg prøver å ikke klage :) Ellers har jeg opplevd litt halsbrann, men hjelper når jeg avslutter matintaket litt tidlig på kvelden, og gjerne med melk.

Har sterke kynnere - og skal ikke mye til før jeg får de.

I natt derimot fikk jeg akutt sterke smerter i korsryggen og magen. Var nesten så jeg trodde det var rier. Var nok ikke det siden jeg sovnet til slutt og er fin idag, men det var skikkelig vondt og ubehagelig. Mulig det bare var menssmerter (har ikke hatt det på 10 år, så husker ikke helt hvordan det føltes..), eller luftsmerter i magen, eller belastningssmerter i ryggen, eller en kombo av de alle. Ikke godt å si :)

Er utrolig takknemlig for nurket i magen, og veldig glad for at jeg er i såpass fin form så jeg er, men gleder meg til å kunne gå og puste normalt igjen...! :)

må vel starte med og si at dette svangerskapet har vært mye lettere enn det første! Så skal ikke klage på det! Men klager på disse plagene istede :P

Jeg har plager med leggkramper, maserier, (svak)bekkenløsning, nedpress, stikninger, svangerskaps depresjon (bynner og bli bedre) dovner bort i fingre og er konstant trøtt og sliten!
Men sån egentlig sett bort fra alt dette, så har jeg det ikke så værst :P

Ja, de plagene.. Invalidiserende bekkenløsning sier fysioterapeuten og det stemmer nok det, halsbrann, kynnere, nedpress, ryggvondt, søvnproblemer, hovne bein og fingre, mensmurringer, stikkinger i underlivet, dårlig matlyst, kvalme, trøtt som bare det, svimmel og lavt blodtrykk, leggkramper og i det siste har beina begynt å svikte når jeg står. Plutselig kjennes det ut som jeg har en kniv øverst i låret og jeg holder på å falle sammen. Sikkert noen nerver i klem, vil jeg tro.

Jeg tror det skal være slik mot slutten, jeg kommer til å være så lykkelig når dette er over at det ikke gjør noe med våkenetter og såre bryster, det er bare barnemat mot hvordan jeg har det nå :)

Ja, de plagene.. Invalidiserende bekkenløsning sier fysioterapeuten og det stemmer nok det, halsbrann, kynnere, nedpress, ryggvondt, søvnproblemer, hovne bein og fingre, mensmurringer, stikkinger i underlivet, dårlig matlyst, kvalme, trøtt som bare det, svimmel og lavt blodtrykk, leggkramper og i det siste har beina begynt å svikte når jeg står. Plutselig kjennes det ut som jeg har en kniv øverst i låret og jeg holder på å falle sammen. Sikkert noen nerver i klem, vil jeg tro.

Jeg tror det skal være slik mot slutten, jeg kommer til å være så lykkelig når dette er over at det ikke gjør noe med våkenetter og såre bryster, det er bare barnemat mot hvordan jeg har det nå :)

Må bare signere denne, for den oppsummerte så greit hvordan jeg har det. Det som nesten plager meg mest er at jeg virkelig ikke orker noen ting!!!! Utrolig hvor sliten man kan være :(

Må bare signere denne, for den oppsummerte så greit hvordan jeg har det. Det som nesten plager meg mest er at jeg virkelig ikke orker noen ting!!!! Utrolig hvor sliten man kan være :(
Ja, det er det verste. Klarer ikke å pakke inn én hel julegave før jeg må ha pause.. Hjelper ikke om jeg sitter og gjør det heller, må bare legge meg ned.

Vel, når eg leser korleis nokon av dykk har det, så innser eg enda meir at eg er veldig heldig denne gangen. Sist svangerskap var mykje verre.
Har bekkenlåsning, og litt løsning, men klarar fortsatt å holde det noko lunde i sjakk med fysio og kiropraktor ein gang i veka (einaste det går ut over er økonomien.....)
Ellers så har eg begynt å få vonde kynnera og menssmerter på kveldstid dei siste kveldane, men det er nok fordi eg har gjort litt for mykje på dagtid. I natt var eg kvalm og dårlig i tillegg, og lurte virkelig på om fødselen var i gang.
No har eg berre ein dag igjen på jobb før permisjonen, og den er ikkje før neste søndag, så det er godt å tenke på at eg har laaang julefri no. Føler eg treng det, for her er ingenting klart.

Hold ut alle sammen, det nærmar seg veldig for alle no!! (eg berre håpar at eg ikkje får før over nyttår, kryssar beina til den tid ;)

Her har jeg vært plaget med bekkenløsning veldig tidlig i svangerskapet :s
Kvalme og vondt i magen etter matinntak har jeg og vært veldig plaget med.
Svangerskapskløe, utslett, og sår hud har jeg og hatt frem til nå. (har vært plaget med leveren og gallesyrer)
MEN, det eneste som plager meg nå er faktisk litt stikking i underlivet, og at det er fryktelig trangt i magen :P
Og at jeg våkner på natten med smerter i rygg og mage hver gang jeg rører litt på meg + at jeg er på do 3-4 ganger på natten.
Så andre ting har blitt mye MYYYE bedre de siste 2 ukene :)
Og den 20.12 så er jeg 36 uker på vei <3

Gleder meg skikkelig til å få ut lille rampen i magen, og få nyte søvn om natten på en helt annen måte (selv om det blir amming/flasking på natten) :)

Back
Topp