å bytte mobilabonnement

Fuglen

Elsker forumet
Nå er jeg oppgitt! Jeg har tydeligvis ikke byttet abonnement før, for det er ikke enkelt! Jeg vil gjerne ha et abonnement som gjelder fra 1. juni, det er da jeg har avsluttet mitt nåværende abonnement. Sa til Tele2 at jeg ønsket et abonnement fra dem fra denne datoen, men de sa at jeg måtte bestille det mellom 10 og 14 dager i forveien for å få abonnementet til denne datoen. MEN det kunne hende det gikk fortere enn 10 dager eller to lengre tid. DVS. om abonnementet ordner seg fortere, feks 29. mai, må jeg betale fastpris (199,-) for mai i tillegg til juni. Eller hvis det tar lengre tid, så blir jeg sittende uten telefon noen dager i juni, da mitt nåværende abonnement er ferdig 1. juni (kunne hatt det lengre selfvøleglig, men har jeg det en eller to dager ut i juni, så må jeg betale 249,- for hele måneden og så betale månedsprisen for Tele2). Noen som har en fornuftig løsning på dette??? Evt. vet om andre mobiloperatører er litt greiere å bytte litt?
--------------------------------------------------------------
Oppdatert: jeg har bestemt meg for tele2! emoticon

------------------------------------------------------------------------

Dere som har abonnement med inkluderte SMS (feks Ludo rød, Tele2 fastpris 199,-, OneCall folkepakka eller Chess on time), belastes dere ekstra for saldo SMS til banken eller trekkes dette fra de inkluderte ringeminuttene?

Skal bytte abonnement til en av de overnevnte, men syns tilbudene er så like at jeg ikke greier bestemme meg for hva som er "best". Har regnet ut på telepriser.no at disse fire abonnementene er de som lønner seg for meg.

Noen som har noen anbefalinger om hva som lønner seg, ikke lønner seg?

Hvordan går man frem for å slippe å betale for to abonnementer en måned (nåværende abonnement har også fastpris...)?

jeg har tele 2....ehm..har noen sms og en del ringeminutter inkl...ligger på ca.400kr i mnd

Du ringer den operatøren du vil bytte til og ber de sette i gang en portering av nr ditt. Da blir du ikje stående uten telefon, du vil få et tidspunkt for overføring. Om det skjer etter 1. Juni, så betaler du bare for det du bruker hos forrige operatør. Hvis du har sagt opp abonnementet ditt hos nåværende, så mister du nr ditt. Så lenge det ligger en oppsigelse der, blir nr sperret for bruk i tre mndr. Råder deg til å kansellere oppsigelsen og sette igang en utportering istedet.

Pijah skrev:
Du ringer den operatøren du vil bytte til og ber de sette i gang en portering av nr ditt. Da blir du ikje stående uten telefon, du vil få et tidspunkt for overføring. Om det skjer etter 1. Juni, så betaler du bare for det du bruker hos forrige operatør. Hvis du har sagt opp abonnementet ditt hos nåværende, så mister du nr ditt. Så lenge det ligger en oppsigelse der, blir nr sperret for bruk i tre mndr. Råder deg til å kansellere oppsigelsen og sette igang en utportering istedet.

Hei!

Takk for svar. Jeg har snakket med de jeg skal bytte til (Tele2), men de sier at de ikke vet når overføringen skjer. Det kan ta fra 10-14 dager. Skjer overføringen før 1. juni må jeg betale for mai hos dem (sier de) og skjer overføringen etter 1. juni (feks 4. juni), må jeg betale for juni hos netcom OG hos Tele2. Har ikke formelt sagt opp abonnementet hos netcom (bare forhørt meg om hvordan jeg skal gå frem).

Hva betyr "portering"? Er ikke helt sikker på hva du foreslår jeg skal gjøre. *føle meg dum*

Fuglen skrev:
Pijah skrev:

Hei!

Takk for svar. Jeg har snakket med de jeg skal bytte til (Tele2), men de sier at de ikke vet når overføringen skjer. Det kan ta fra 10-14 dager. Skjer overføringen før 1. juni må jeg betale for mai hos dem (sier de) og skjer overføringen etter 1. juni (feks 4. juni), må jeg betale for juni hos netcom OG hos Tele2. Har ikke formelt sagt opp abonnementet hos netcom (bare forhørt meg om hvordan jeg skal gå frem).

Hva betyr "portering"? Er ikke helt sikker på hva du foreslår jeg skal gjøre. *føle meg dum*

Portering betyr å overføre nr ditt fra en operatør til en annen. ;) Hvis du skal over til et abonnement uten bindingstid, så kan du jo evt velge et abonnement hos Tele2 som koster nesten ingenting. Så når du er overført, ringer du de og forandrer abonnementet til deg du egentlig vil ha. At Netcom kan ta betalt for hele juni, om du bare er der en dag, høres rart ut.

Back
Topp