å bruke sjokolade til å skrive

JeanetteR

Gift med forumet
på en kake sånn at det blir stivt.... Hvordan gjør jeg egentlig det? Tror kanskje at det er det eneste jeg ikke har prøvd når det gjelder kake og kakepynting. Bare smelter jeg kokesjokolade og trapper i sprøyta og skriver?[8|]
Skal skrive rett på marsipankaka, så dette må være bombesikkert (jada, jeg skal øve først)[:D]

Bestemor blir 85 år på lørdag, og jeg har fått æren(?) av å lage marsipankake, og jeg skal lage firkanta kake med aprikosfyll og valnøtter og trekke den med oransje marsipan og pynte med marmorerte roser.....oh boy[8|]

Jeg gjorde det på kaka til Mathias på bursdagen hans.

Smeltet kokesjokolade i vannbad og skrev på bakepapir og la det i kjøleskapet så det stivnet. Så flyttet jeg de forsiktig over på kaka når de var helt stive.. Ble knallbra :-)

Blir man ikke fornøyd med skrifta så får man ikke gjort om når du skriver rett på kaka..

ORIGINAL: NMT

Jeg gjorde det på kaka til Mathias på bursdagen hans.

Smeltet kokesjokolade i vannbad og skrev på bakepapir og la det i kjøleskapet så det stivnet. Så flyttet jeg de forsiktig over på kaka når de var helt stive.. Ble knallbra :-)

Blir man ikke fornøyd med skrifta så får man ikke gjort om når du skriver rett på kaka..

Nei, du har så rett. Men jeg skal øve meg masse på bakepapir først, så får jeg bare håpe at det går fint [;)] Og om ikke, så er jeg en ekspert på å jukse det til [8D]

[:D][:D]

ORIGINAL: Delirious

[:D][:D]

Må jo ha sånn fin oldemorlykkeskrift vettu, det der nytter nok ikke om kaka skal bli godkjent [:D] Men de er sabla gode å spise opp på 123 de der [:D]

Hahaha! Jeg bare tullet, altså. [;)]

Jeg pleier å smelte mørk og hvit sjokolade, og skrive på bakepapir. Først med hvit, lar den stivne, og så lager jeg mønster oppå med mørk. [;)]

Mener det var en her inne som sa at det var lurt å lage kremmerhus av bakepapir og ha sjokoladen oppi der[8|][:)]

ORIGINAL: Delirious

Hahaha! Jeg bare tullet, altså. [;)]

Jeg pleier å smelte mørk og hvit sjokolade, og skrive på bakepapir. Først med hvit, lar den stivne, og så lager jeg mønster oppå med mørk. [;)]

Så stressa at jeg ikke skjønte humoren i dag [:-] Men, nå er jentungen i seng og beina planta på bordet en halvtime til nyhetene, før pliktene kaller... hvit sjokkis er nam! skal lage oreokake til neste helg, da er plana å ha hvit sjokolade som topping. sabla godt altså! noe annet som var sabla godt er at jeg i dag har spist en halv liter med sjokoladepudding og 100 gr stratos, omtrent i et jafs. Har ikke spist sjokkis på 14 dager jeg(tro det den som vil), men i dag tok jeg igjen for de 14 dagene og de neste 14....[8|][:-][:-]
jada, joda...jeg er gærn.

Back
Topp