å bli tatt på magen....

Lykkemor

Blir kjent med forumet
Plutselig er magen liksom allemannseie -i allefall føles det sånn - og det er plagsomt. Jeg kjenner jeg blir lei av at mange tar på magen som om det skulle være en selvfølge.. En kollega spurte om det var greit og da jeg var ærlig og sa nei ble hun fornærma. Er det en helt vanlig ting vi bare må akseptere? Jeg synes det jo er kjekt å høre at magen er flott (for første gang i mitt liv) men overreagerer jeg når jeg blir lei og føler at magen er mitt område? Familien og mannen min må bare ta så mye de vil, men alle andre?? Hva tenker dere?

Hei du.
Jeg kjenner følelsen. Da jeg gikk med sønnen min var min mage også allemanseie. Det er ikke kjekt altså. Folk jeg har sett en gang kom plutselig og tok på magen og det er ubehagelig. Jeg vet at de ikke mener noe vondt med det, men det er fremdeles min kropp og hvis man ikke syntes det er ok, må andre rette seg etter det.
Er nå 14 uker på vei og folk tar allerede på den. Syntes ikke det er ok.

Jeg må si at jeg synes det er helt fantastisk når og at folk tar på magen min. Det er på mange måter deres måte å komme nærmere min situasjon på... hvis dere skjønner hva jeg mener??? Også synes jeg det er veldig hyggelig! Men det skal også sies at det kan bli mye av det gode til tider...[;)]

Må bare legge til at ingen lenger spørr hvordan det går med MEG, men heller; "hvordan går det med magen?" *hihi* [:D]

Er enig i det sommerjenta sier. Det er akkurat som om man er en del som sitter fast på magen. Ikke omvendt. Folk prater med magen og det er nesten som de venter at den skal svare.
Det er flott at noen liker å bli tatt på, men jeg syntes ikke mye om det. Det er greit at folk rører hvis de spør eller hvis den sparker, men før den tid er det liksom ikke så mye å ta på. Man kjenner ikke barnet igjennom magen når man er 14 uker på vei.
Klem

He he ,morsomt å lese hva dere gravide egentlig syns om folk som oppfører seg slik.[:D]
selv har jeg aldri komt så langt at dette har blitt noe "problem".
men jeg er nå en av di som "snakker"til mine venninners mage[:D]
jeg ville aldri komt på å kjent-tatt på noen sin mage uten di hadde spurt om jeg ville kjenne først.som feks når babyen sparker.[:)]
magen er jo forsatt en del av DIN kropp selv om man er gravid så jeg tror nokk jeg hadde reagert vist alle skulle kjenne på magn min.[>:]det er da ikke noe folk gjør når du ikk er gravid hihi.
men jeg kan forstå at di vil"dele gleden"men di må tenke på den vorne mor også, som står å blir "klådd på"[:D]det er min mening[:)]

Jeg er ikke så langt på vei ennå, men hadde min første "bli tatt på magen-opplevelse" i dag..

Ei venninne og jeg så på babyklær, og idet hun snakka om hvor mange babyer hun hadde omkring seg snudde hun seg mot meg, la hånda bare litt forsiktig på magen, og sa: og nå kommer jeg nok til å få være endel med denne lille her også..

Jeg synes det bare var koselig jeg.[:)]

Men hadde nok ikke tålt det fra hvem som helst, nei! [:'(]

Om noen hadde spurt meg ville jeg i allefall si at jeg synes det var flott at de SPØR først,[:)]
ikke bare "grafse", slik enkelte gjør! [:@]

Gleder meg over å endelig ha en grunn for å ha litt mage, snart er det enda mere grunn (når svangerskapet er kommet litt lengre på vei, er jo "bare" 13+3 nå..

magen min har vert lite synlig frem til uke 20, men nå har den vokst seg god og stor, så nå kan de aller fleste se hva som er i vente.. og var på kjøpesenteret sammen med mamma her om dagen, da vi traff på ei kusine av min far. Joda.. Hun gikk til "angrep" på magan min, og "ja, her skjer det saker, gu' så spennende!" og stod og klappet på den.. Har sikkert ikke snakket mer enn tre ord med dama til sammen de siste fem-seks årene.. da begynner man å lure gitt.. Hadde ALDRI spurtet bort til et nærmest fremmed menneske og grafset fatt i magen på den [:'(]

Jeg misunner dere alle jeg..Virker som det er ingen som tør og ta meg på magen..Og skulle ønske det var noen som gjorde det og var litt mer nysgjerrig på ting..

Jeg er en av de som ikke liker at folk tar på magen minm hehe.
Jeg synes det er ekkelt når folk skal nesten dra opp genseren min å si: ÅÅÅÅÅ få se på magen din
Men er det de nermeste som vil kjenne har jeg ingen ting i mot det, men jeg må innrømme at det er litt tidlig for meg ennå, de kjenner jo ikke så mye nå, hehe. Men når jeg har passert 30uker og ungen spraker så forstår jeg at mange synes dette er morsom å kjenne på.

Hei
Jeg skjønner det godt, vet at det er mange som ikke liker å bli tatt på magen av hvem som helst..
Er vel bare slik at når man ser gravide med DEN magen så har man jo bare SÅ lyst å ta på den (jeg var selv slik før jeg ble gravid)
Selvfølgelig har du lov til å si nei dersom noen spørr om å få ta deg på magen.
Synes også det var litt ubehagelig til tider at alle skulle ta på min mage, men bet tenna sammen å smilte. Fant ut at det var det beste for meg, men det må jo du selvfølgelig selv avgøre hvordan du takler det.
Lykke til

Jeg syns det er helt greit, men det må gå an å spørre først. Her en dagen sa en bekjent at "ja her vokser det ja" og klappet meg på magen før jeg fikk sukk for meg. Syns det ble litt ubehagelig. Tror vi reagerer slik fordi det har litt med grenser og personrom å gjøre. Til vanlig vil ikke folk som vi regner som bekjente stå helt oppe i oss når de prater, men nå er det liksom helt greit. Vet ikke helt jeg. Syns i hvert fall de kan spørre.

Vet du hva Bast, jeg tror ikke det er vanlig, men en dag på jobben min (jeg jobber som selger) kom en kunde innom og hun så så rart på meg. Tilslutt spurte hun: Venter du barn? Da sa jeg så klart ja, og hun tok hånden rett bort på magen min som jeg skulle vært en hund. Jeg fikk så sjokk jeg, hehe. Hadde ikke regnet meg det, gikk nesten i bakken. Men jeg tror det var ren tilfeldighet, sånne ting er direkte frekk spør du meg. Men jeg er et bevis på at det kan skje!

(Og forresten, jeg så ikke så gravid ut i den toppen, men jeg har lagt toppen øverst på hylle i skapet mitt, venter noen uker før jeg tar på den neste gang,hehe)

Hehe. Du sier noe Bast, skulle tro de trur det er smitsomt :)

Hadde det vært smittsomt skulle jeg gladlig klappet mange gravide på magen! Jeg syntes det er fint å se babymager, men det kunne ikke falle meg inn å ta på magen deres! Jeg klapper da ikke andre på magen...

Back
Topp