ååhhh...

Lillegumman

Elsker forumet
jeg føler meg som en dårlig mamma om dagen....vi bare krangler, jeg og lillemor... det er en kamp hver dag etter bhg om hva som er lov og ikke lov. hun sutrer, ig sier neineineinei og sånn går det. det er så slitsomt! jeg prøver å engasjere henne i alt mulig, men det holder ikke. hun klarer ikke leke alene mer enn 3 minutter av gangen heller. det blir så mye hyling!!! og jeg føler meg bare verre og verre [:(] det er ikke unormalt mye regler her enn i andre hjem tror jeg, men hun gjør rett og slett bare alt hun ikke får lov til! som feks å skru på stekeovnen, klatre i tripptrappen, plukke ut glass fra et veggskap....det er jo farlige ting. og jeg synes det skal være litt regler, hun må lære at hun ikke kan få lov til alt mulig!
det blir ikke noe bedre av at hun er blid og snill som ei sol i bhg.....[8|]

og når hun fremdeles våkner ca annenhver natt og er våken et par timer.....da er jeg på randen....

Skjønner så alt for godt hvordan du har det, for her har eg og en liten stabeis som skal gjøre alt annet enn det han har lov til. Sovingen har og vært et mareritt, men bank i bordet, nå ser det endelig ut til at han er kommet inn i ett greit søvnmønster. De er jo i en periode nå hvor alt skal utforskes, og grenser skal tøyes. Mitt råd er bare hold ut, det går over[;)] (gjerne ikke så mye trøst,men...)

takk [:)]

da er vi i samme båt! det er tidsklemma, utprøvende frøken og netter fra h.....!! Jeg har ingen råd, annet enn at du er ikke alene, og det er en fase så det går heldigvis over, og sovemønsteret kommer nok på plass snart det også[:)]

Her bruker vi å si:
"Nå kommer jeg å tar deg" når hun er på vei til å gjøre noe hun ikke får lov til. Da reagerer hun med å springe ifra det hun holder på med og setter heller fokuset over på oss eller hunden.

Hun leker alene i 1 times tid inne på barnerommet en gang for dag.
Da slår vi på radioen hun har der inne. (Virker som hun ikke føler seg så alene der inne når den står på).
Så legger vi litt puffet ris oppi det setet på sparkebilen hennes, eller oppi en kopp som hun kan spise av/leke med.

Ellers så er vår lille frøken ganske opptatt av:
* Fjernkontrollene til TV'en og stereoanlegget. (to ganger har jeg holdt på å bli sprø av å prøve å finne fjernkontrollen til TV'en, og begge gangene hadde hun gjemt den oppi ei skuffe i TV-seksjonen[8D]
* Putte foten oppi vannskåla til hunden[:@] ..eller sitte å plaske ut vannet på gulvet[&:]
* Åpne ei skuffe i TV-seksjonen der vi har litt kontorrekvisita liggende
* Skru på termostaten til oljekaminen som står på gulvet
* Gå i bladkurven å rive reklameaviser o.l i småbiter
* Finne en mobil-lader som hun kan putte i munnen (en som helst er koblet fast til veggen..!)[&:]
* Åpne skapdøra under kjøkkenvasken (der vi har søpla)
* Åpne fryseskape (gråter hvis hun utforsker det litt forlenge, for da blir hun kald på fingertuppene sine)[8D][:D]
* Klatre opp i sofa og stå der uten å holde seg fast, og noen ganger klatrer hun opp på sofaryggen å klamrer seg fast til speilet vi har hengende på veggen like over.. hun er så rask, så man må jo alltid ha øynene på henne.
Det værste er hvis hun blir overtrøtt..da gjør hun jo ALT samtidig. Fra den ene til den andre - såååå slitsomt[:'(] håååå[:D]

Men tipser dere om å prøve ut radio inne på barnerommet, kanskje det funker bra hos dere også[:)]

ORIGINAL: Frøbel

ORIGINAL: * Nattens Dronning *

Her bruker vi å si:
"Nå kommer jeg å tar deg" når hun er på vei til å gjøre noe hun ikke får lov til. Da reagerer hun med å springe ifra det hun holder på med og setter heller fokuset over på oss eller hunden.

Hun leker alene i 1 times tid inne på barnerommet en gang for dag.
Da slår vi på radioen hun har der inne. (Virker som hun ikke føler seg så alene der inne når den står på).
Så legger vi litt puffet ris oppi det setet på sparkebilen hennes, eller oppi en kopp som hun kan spise av/leke med.

Ellers så er vår lille frøken ganske opptatt av:
* Fjernkontrollene til TV'en og stereoanlegget. (to ganger har jeg holdt på å bli sprø av å prøve å finne fjernkontrollen til TV'en, og begge gangene hadde hun gjemt den oppi ei skuffe i TV-seksjonen[8D]
* Putte foten oppi vannskåla til hunden[:@] ..eller sitte å plaske ut vannet på gulvet[&:]
* Åpne ei skuffe i TV-seksjonen der vi har litt kontorrekvisita liggende
* Skru på termostaten til oljekaminen som står på gulvet
* Gå i bladkurven å rive reklameaviser o.l i småbiter
* Finne en mobil-lader som hun kan putte i munnen (en som helst er koblet fast til veggen..!)[&:]
* Åpne skapdøra under kjøkkenvasken (der vi har søpla)
* Åpne fryseskape (gråter hvis hun utforsker det litt forlenge, for da blir hun kald på fingertuppene sine)[8D][:D]
* Klatre opp i sofa og stå der uten å holde seg fast, og noen ganger klatrer hun opp på sofaryggen å klamrer seg fast til speilet vi har hengende på veggen like over.. hun er så rask, så man må jo alltid ha øynene på henne.
Det værste er hvis hun blir overtrøtt..da gjør hun jo ALT samtidig. Fra den ene til den andre - såååå slitsomt[:'(] håååå[:D]

Men tipser dere om å prøve ut radio inne på barnerommet, kanskje det funker bra hos dere også[:)]

hehe, trur Erling og Madelen hadde blitt et radarpar ilag!! Her ha han ødelagt fjernkontrolln t tvn, å reve av dekslet til knappan på selve tv (Så vi må ha tape over) så d e litt tungvint å skift kanal [:D]

Men elefant-tape e tingen altså! Tape alt som man ikkje vil de ska åpne. Den e lett å ta av for å åpne, å den sett ikkje merka [:)]

hehe.. litt morsomt å lese, selv om det er slitsomt når det står på. Noah er AKKURAT sånn som det her når det går mot ettermiddag og han er trøtt og vi er trøtte.
Huff huff. Da er det bare testing og testing av grenser og bølling!

Godt å lese at han ikke er unormal, siden flere her tydeligvis er litt "bøllete" [;)]

det er som å lese om Mie....spesielt det med mobillader i munnen! [:D]
vi har cd-spiller på rommet hennes, så den setter jeg på. og nå har vi satt opp prinsessetelt der inne, og det var stas! et lite øyeblikk....

bhg tanta er veldig opptatt av å vekke henne hvis hun sover for lenge og slikt, så det er bra. og hun sover jo alltid veldig godt til rundt 03, det er da det skjer ofte. er jo ikke hver natt altså. inatt sov hun fra 19-0830!!!

takk for alle tips! og håper det retter seg for dere andre og [;)]

Back
Topp