Øynene renner

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Snuppa her er nå 3 uker og har vært lity snørrete siden fødselen. Ikke spesielt tett. Og de siste dagene har øynene rent. Er det vanlig ved litt lett snørrete nese? Er likt øyekatarr men kan ikke ha blitt smittet.
Både blankt:
ImageUploadedByBV Forum1393404862.961744.jpg
Og hvitt eller gul/grønt:
ImageUploadedByBV Forum1393404886.588921.jpg
Hun nyser også veldig mye, tenkte litt på katteallergi. Ser ikke ut til å plages og viker ikke syk.

Hva tror dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

D kan være tettetårekanaler. Ta et papir og vask med saltvann. Evt ta kontakt med helsestasjonen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er det noe galt med rørleggerarbeidet! Heksemelk fra øya?

Sent from my LT26i using Tapatalk

Snuppa her er nå 3 uker og har vært lity snørrete siden fødselen. Ikke spesielt tett. Og de siste dagene har øynene rent. Er det vanlig ved litt lett snørrete nese? Er likt øyekatarr men kan ikke ha blitt smittet.
Både blankt:
Vis vedlegget 52022
Og hvitt eller gul/grønt:
Vis vedlegget 52023
Hun nyser også veldig mye, tenkte litt på katteallergi. Ser ikke ut til å plages og viker ikke syk.

Hva tror dere?

Fødte ikke du på Drammen? Har du vært å tatt prøver i forhold til smitte?
Fra avisa: "Tegn på infeksjon kan for eksempel være verk (pussdannelse) i hud, negler, øyne, navle eller sår hos barnet"

Ser nå at det var på nyfødtintensiven, men ansatte og mødre som også var smitte. Greit å utelukke det hvis det ikke gir seg.

Fødte ikke du på Drammen? Har du vært å tatt prøver i forhold til smitte?
Fra avisa: "Tegn på infeksjon kan for eksempel være verk (pussdannelse) i hud, negler, øyne, navle eller sår hos barnet"
Ikke fått med meg dette. Har du link eller var det papirutgave?

Så linker du deg videre, til første gang de skrev om saken for å lese om sympomer

Så linker du deg videre, til første gang de skrev om saken for å lese om sympomer
Takk da skal jeg ta kontakt. Har ikke vært på nyfødt intensiv men kan jo hende smitten har vandret blandt personalet.

gutten min var litt gul i øyenkroken etter fødsel. fikk beskjed om å sprute morsmelk i øyene hans. det virket og var vekke dagen etter :) er nå vært ett forsøk ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min fia hadde det samme på det ene øyet hun også. Våknet opp med det bare. Jeg spurte på helsestasjonen og de sa at nyfødte kunne få det tilfeldig bare eller så kan det være tette tårekanaler. Hos Filippa var det borte igjen dagen etter, uten at vi gjorde noe annet enn å vaske med vann. Helsesøster sa tydelig at man IKKE skal bruke morsmelk i øynene lengre, fordi det er en bakterie (husker ikke navnet) som kan skade øyet og tårekanaler.

Filippa 10.02.14 ❤️

Back
Topp