Øyevipper

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Alt man skal lure på ...

Men altså, Ullisen har jo selvsagt øyevipper som alle andre. Det jeg dog lurer litt på er at vippene hennes, særlig de på nedre øyelokk, liksom ligger innpå selve øyet og ikke stikker ut, som normalt. Jeg kan ikke huske at det var sånn på de andre to og lurer på om det har noe å si? Vil det rette seg. Hun har ganske tjukke øyelokk nede liksom, som gjemmer vippene og jeg ser de stadig ligge innpå selve øyet. Virker ikke som hun har noe ubehag med det, men jeg synes det ser ubehagelig ut. Ikke minst er det jo en reklame på TV, riktignok forårsaket av en betennelsessykdom, der det snakkes om vipper som vendes innover og kan medføre skade på øyet og blindhet :bag:, og så blir man i ammetåke og full av hormoner at man får det for seg at ungen er på vei til å bli blind ...:rolleyes:

Flere som har opplevd/opplever dette?
 
Måtte sjekke Rolf sine. De er kraftig bustete og peker i alle retninger, også inn mot øyet. Satser på at det går seg til når vippene blir litt lengre. [emoji1303]
 
Mini har også tykke øyelokk som legger seg litt i folder nede. Og vippene stikker litt i flere vinkler, noen ligger inni folden. Men ingen som er borti selve øyet.
 
Akkurat i det jeg skulle se etter på Julian bestemte han seg for å lukke øynene...
 
Jeg konkluderer med at dette er helt normalt og nok går seg til. Synes bare hun har så «tjukke» øyelokk nede. Det er liksom en halv cm inn til øyet der, knegg. Sikkert normalt det og.
 
I sine stakk også inn på øyet en stund, men nå ligger de "riktig vei". Heldiggrisen ser ut til å få like lange, fine øyevipper som mellomste.
 
Back
Topp