Øyeverk

Angelic

Gift med forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Dette er andre dagen jeg våkner med verk på øyet. I løpet av gårdagen rant det masse, og synet på det øyet var i perioder tilslørt. Litt rødt innpå der også :-S Bør jeg dra til legen, eller er det slik som går over av seg selv? Er så langt å kjøre til legekontoret, så ieg orker ikke dra dit unødig.
Skulle gjerne prøvd øyeskyllevann, men apoteket er lengre unna enn legen :-(

Høres jo ut som øyekatarr og det er det jo greit å få noe behandling for i så fall:) Så kanskje du klarer å Berge unna så ikke resten får det:D

I stedet for øyedråper kan du ta en tepose med kamillete i varmt vann og la det stå til vannet er avkjølt og bruke en bommulspadd til å "dytte" teen lett på det berørte øyet :)

Hvis det er øyebetennelse så går det ikke bort av seg selv. Jeg har hatt det mye i forbindelse med influensa/forkjølelse og du får nok en salve som du må legge i øyet. Pass på å ikke ta deg i øyet uten å vaske hendene rett etterpå og alt av øyesminke som er brukt i perioden med øyebetennelse eller rett før bør kastes. Kjøp ny øyesminke når du er ferdig med salven og frisk:) Et lite tips til, er at du har et eget håndhåndkle på badet hvis du ikke har det allerede, dette for å unngå smitte til de andre du bor med :)

Back
Topp