Øyenfarge

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Dere som har barn med brune øyne, når ble de brune? Her har far brune øyne og jeg blå. Gutten vår har foreløpig blå øyne, men jeg synes jeg ser litt brunt innerst og ytterst i øye. Spennende å høre om noen av dere har opplevd at de skifter :)
 
Jeg har brune og mannen blå, lille har knallblå :) Tror ikke de vil forandre seg ;) Min pappa har brune øyne og mamma har blå, og i følge mamma så hun tidlig at jeg fikk brune øyne (på sykehuset).
 
Vi har ulik øyenfarge, og jenta vår har hatt brune/gråaktige øyne siden begynnelsen..de har endret litt farge underveis (6 uker nå), og jeg synes noen ganger de ser ut til å ha litt blått i seg.. Men tror nok de blir brune.

Hvis barnet ditt sine øyne er klart blå allerede vil jeg tro de holder seg sånn.
 
har lest at babyer fødes med blå øyne, og ikke før mot slutten av første året blir de den fargen de får. Syns her at fargen er mer gråblå
 
har lest at babyer fødes med blå øyne, og ikke før mot slutten av første året blir de den fargen de får. Syns her at fargen er mer gråblå
Jeg og har lest at når de er rundt et år får de den skikkelige øyenfargen sin. Er veldig spent på hvilken øyenfarge jenta mi får:)
 
Last edited:
Alle har blå når de blir født. Det er først når de er 1 år de får sin endelige farge. Sønnen vår hadde knall blå men ble mer og mer brune etterhvert. Jeg har grønn og mannen brun. Jenta vår har foreløpig blå, så blir spennende å se :)
 
Jeg har et grønt og et blått øye, han har blå øyne. Fargen hennes er veldig dyp blå, nesten intens blå. Det bemerkes av alle.
Så med genetikken tror jeg at de blir blå, men hvem vet, kasnkje de blir grønne :)
 
Det er ihvertfall veldig spennende! Han er selvfølgelig verdens fineste uavhengig av hvilken farge han har på øynene :p rart at det kan gå et helt år eller mer før det endres, men jeg har også hørt at flere har opplevd det.
 
Tar nok minst ett år før øyenfargen synes skikkelig. Eldstemann hadde blå øyne lenge. Men de ble mer og mer grønne, og brune "spetter".
Mellomste har knallblå.
Tror minstemann får blå.
 
jeg har blå og faren til sønnen min har brune, sønnen min hadde de mest knallblåe øynene jeg noen gang har sett.. men fra han var rundt 5år så har de fått mer og mer brune spetter nå er han 8år og de blir fortsatt mer og mer brune :)
 
Back
Topp