Øyekontakt

Min er 5 uker og begynner å få litt mer kontakt med meg, klarer å låse synet mer enn å bare stirre i rett retning. Jordmor kommenterte på mandag at han "allerede festet synet såpass". Så vil tro det er helt normalt!
 
Babyen min er 3 uker og jeg syns han har veldig lite øyekontakt med meg. Er dette normalt ?
Min hadde ikke noe særlig blikkontakt rundt tre uker, men mye skjedde da hun ble fire uker. Hun ble født tre uker før termin, når kom din i forhold til termin? Er store individuelle forskjeller vet jeg uten at det er unormalt.
 
Min hadde ikke noe særlig blikkontakt rundt tre uker, men mye skjedde da hun ble fire uker. Hun ble født tre uker før termin, når kom din i forhold til termin? Er store individuelle forskjeller vet jeg uten at det er unormalt.
Min kom også 3 uker før termin :)
 
Jeg har merka veldig forskjell på hvordan storebroren var og hvordan lillebroren er nå. Storebror ble født 4 dager før termin etter igangsettelse, og han bare sov for det meste, hele dagen, i starten. Var bare våken for å skrike under bleieskift og bading :wacky: Lillebror er født 5 dager etter termin, og fødsel startet av seg selv. Han hadde våkenperioder omtrent helt fra starten, og hadde blikkontakt med meg allerede fra da av. Da vi kom hjem fra sykehuset, og han var tre dager, satt han i flere minutter og bare titta rundt i stua, og titta på meg når jeg snakka til han.

Så det er nok store variasjoner på babyene ja, og alt er nok også like normalt :)
 
Ja det er normalt. Noen babyer orker bare noen sekunder kontakt i begynnelsen. Så øker det litt etter litt når de lærer seg å håndtere stimuli. Hvis det ikke øker dog er jeg sikker på at helsestasjonen plukker det opp. :)
 
Back
Topp