Øyekatarr

Hva er typiske tegn til øyekatarr? Imårrest hadde snuppa masse "øyegugg"/puss på øynene.. Klarte nesten ikke å åpne øynene.. Pluss at hun var hås, og hosta litt. Sendte henne i bhg, hun hadde ikke feber.
Når hun kom hjem så hadde hun puss på øyet igjen, men ikke like masse.
Målte om hun hadde feber nå.. Å den var på 38,4.
Kan det være øyekatarr? Har bestilt legetime.

Hørtes veldig ut som øyekatarr ja, og det er veldig smittsomt, så i bhg skal hun ikke før hun har startet med behandling.. 

ORIGINAL: HanneHM

Hørtes veldig ut som øyekatarr ja, og det er veldig smittsomt, så i bhg skal hun ikke før hun har startet med behandling.. 

Okei! Men da blir det ikke bhg. på henne før hun har startet med behandling. Tusen takk for svar.[:)]

Det er vel ikke katarr om de KUN har puss på øynene, da blir de røde på hviten i tillegg..? Og da får en ikke medisin men må bruke vanlige øyedråper o.l. til å rense øynene med..

Har to med det her nemlig, en trengte medisin- den andre ikke..

Mi var ikke rød på øynene, men smittsom var hun jammen.... Ikke hadde hun så sykt mye verk heller. 

ORIGINAL: suki

Jeg hadde nok holdt henne hjemme fra barnehagen, men gitt øynene en sjanse til å bli bra igjen før jeg evt. hadde kontaktet lege.
Begge mine jenter har hatt øyeverk noen ganger, men har alltid gått over av seg selv.
Ved øyekatarr blir det hvite i øynene rødt i tillegg til at det kommer verk. Da skal det nok litt mere til at det går over av seg selv.

Deet hvite i øynene er litt rødt.. Så jeg er litt usikker egentlig. Er jo ikke sikkert vi får legetime imorgen heller, men kjekt med en sjekk likevel. [:)] For å være på den sikkre siden..

ORIGINAL: HanneHM

Mi var ikke rød på øynene, men smittsom var hun jammen.... Ikke hadde hun så sykt mye verk heller. 

Snuppa er ikke sånn kjemperød på øynene hun heller.. Men har masse verk. Særlig på morgenen.. Øynene er nesten klistra sammen[&:]

Back
Topp