Øyekatarr

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Lillegull har fått så mye puss på ene øyet. Hvordan var dette? Morsmelk og saltvann ikke sant? Har vert sånn i 4 dager og jeg har "behandlet" i 3 dager.. Men hun blir ikke bedre, heller tvert imot.
Nå reiser jo vi på hytten på søndag til onsdag, så får ikke tak i lege før etter den tid. Hvis dette må behandles med andre ting..??
Kan jo legge til at hun surkler fælt i nesen også. Kjører på med saltvann, men får liksom ikke noe ut. Ser ikke noe heller, bare hører det.
Noen som har noen gode råd?


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)
 
Jeg fikk beskjed om å dryppe morsmelk i øye til Caspian og det er blitt bedre etter ca 1 uke nå.

termin 28 juli ♥
Morsmelken er det beste ja. Kan ta litt tid å bli kvitt. Begge mine hadde det. Så bare tørker du pusset med litt lunka vann på en bomullsdott:) du kan også dryppe litt morsmelk i nesa:)


Venter nr 3 4. August:)
 
Og massere inni øyekrokene, når du har dryppi saltvann i øye. For da får du bevegelse i pusset.
Men husk å vaske hender godt før og etter. :)


❤ Termin 12. Juli ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤
 
Jeg kokte vann for å rense øyet til sønnen min, og brukte bomullspads! Viktig at det er kokt vann tror jeg når de er så små.. Også brukte jeg morsmelk, men fikk til slutt noe salvegreier, fordi det gikk ikke over med morsmelk..
 
Morsmelk! Begge mine to eldste var plaga med dette og det er morsmelk som funker! Masse morsmelk, spruta sikkert inn i øyekroken på de 15 ganger om dagen eller no, og då blei det bedre etter et par daga.
 
Nå vet ikke jeg siden minsten her er prematur, men han har hatt ett øye som er slikt. Har ikke morsmelk så jeg bruker sterilt vann på øyet og så masserer jeg øyekroken med q-tips. Han har ikke infeksjon, det er tårekanalene som er litt tette.... Kanskje babyen din har litt tette tårekanaler?
 
Nå vet ikke jeg siden minsten her er prematur, men han har hatt ett øye som er slikt. Har ikke morsmelk så jeg bruker sterilt vann på øyet og så masserer jeg øyekroken med q-tips. Han har ikke infeksjon, det er tårekanalene som er litt tette.... Kanskje babyen din har litt tette tårekanaler?


Var samme hos meg, men jeg brukte morsmelk, funket ikke med vann

termin 28 juli ♥
 
Nå vet ikke jeg siden minsten her er prematur, men han har hatt ett øye som er slikt. Har ikke morsmelk så jeg bruker sterilt vann på øyet og så masserer jeg øyekroken med q-tips. Han har ikke infeksjon, det er tårekanalene som er litt tette.... Kanskje babyen din har litt tette tårekanaler?


Ja. Kan hende.. Prøver no alt eg. Så ser eg om det blir bedre. :)


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)
 
Lillegull har fått så mye puss på ene øyet. Hvordan var dette? Morsmelk og saltvann ikke sant? Har vert sånn i 4 dager og jeg har "behandlet" i 3 dager.. Men hun blir ikke bedre, heller tvert imot.
Nå reiser jo vi på hytten på søndag til onsdag, så får ikke tak i lege før etter den tid. Hvis dette må behandles med andre ting..??
Kan jo legge til at hun surkler fælt i nesen også. Kjører på med saltvann, men får liksom ikke noe ut. Ser ikke noe heller, bare hører det.
Noen som har noen gode råd?


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)

Saltvann på mesoft, tørk kun en gang med hver tørkebit, og ta heller flere tørk, og beveg den fra ytterkant og inn mot nesa.
Tror lege er unødvendig så lenge øyet ikke blir rødt og babyen har vondt.
Min baby var sånn fra fødsel av og til han var ca 2 uker gammel.
Surklete i nesa... Har du prøvd å få ut noe med Otribaby "snørrsuger"? Har et par ganger fått ut m den selv om jeg ikke kan se snørr.
 
De sa forresten til meg på barsel at det er veeeldig vanlig og helt ufarlig. Det er fordi babyer generelt som regel har rørende tårekanaler i starten, som skrevet over. Helsesøster sa samme da hun så på det på hjemmebesøket sitt.
:)

Hvis du kjøper saltvann (nacl) på apoteket er det myyye billigere å kjøpe ei stor flaske enn de små ampullene. Brukte bare sånne små "sprøyter" til å ta ut vannet med.
 
De sa forresten til meg på barsel at det er veeeldig vanlig og helt ufarlig. Det er fordi babyer generelt som regel har rørende tårekanaler i starten, som skrevet over. Helsesøster sa samme da hun så på det på hjemmebesøket sitt.
:)

Hvis du kjøper saltvann (nacl) på apoteket er det myyye billigere å kjøpe ei stor flaske enn de små ampullene. Brukte bare sånne små "sprøyter" til å ta ut vannet med.


ååå supert! Takk for tips :)
 
Saltvann på mesoft, tørk kun en gang med hver tørkebit, og ta heller flere tørk, og beveg den fra ytterkant og inn mot nesa.
Tror lege er unødvendig så lenge øyet ikke blir rødt og babyen har vondt.
Min baby var sånn fra fødsel av og til han var ca 2 uker gammel.
Surklete i nesa... Har du prøvd å få ut noe med Otribaby "snørrsuger"? Har et par ganger fått ut m den selv om jeg ikke kan se snørr.

ja, bruker saltvann og mesoft. Er så vanskelig å se om hun er rød, fordi hun har storkebitt (fødselsmerke) på øyet, så hun er helt rød der.. Men du mener kansje innpå øyet? tja.. ikke så veldig rød ihverfall..
 
Sent å svare deg nå da... Men ja, mente rød innpå det hvite på øyet.
Og så at det var en fin autokorrektur-feil... Rørende tårekanaler skulle være tettere da, seff ;-)
 
Back
Topp