Øyekatarr

Neana

Glad i forumet
Noen av deres små som har hatt det?
Her kommer det masse gugg. Mini gråter og gråter, vet ikke om det er det som plager han, men..
Bare lurer på om det holder med mm, eller om vi må til lege å få dråper?
Foandrer seg jo hele tiden de rådene..
Og hvor lenge pleier det å vare?[8|]

Jeg hadde burkt morsmelk i dag, men dersom det ikke er noen bedring i morgen hadde jeg kontaktet lege!
Dråpene bruker å vare i syv dager. Men når du har dryppet med dråpene en gang er han ikke smittbar lenger!
[:)]
*god bedring*

Takk for svar! [:)]
Øyet er jo helt limt igjen nå, ser helt fælt ut.

Men takk for råd - blir nok å kontakte legen i morgen.

Skjønner han er utilpass av d, er fryktlig plagsomt. d klør veldig og øya blir tåkete! holdt på å bli gal når jeg hadde d[&:]

Stakar lille din. håper d virker med mm!

ORIGINAL: manfred

Skjønner han er utilpass av d, er fryktlig plagsomt. d klør veldig og øya blir tåkete! holdt på å bli gal når jeg hadde d[&:]

Takk.. Enn at man skal få SÅ vondt av at noen har det ugreit. Kunne ikke forestilt meg det før jeg selv fikk barn!

ORIGINAL: Neana

ORIGINAL: manfred

Takk.. Enn at man skal få SÅ vondt av at noen har det ugreit. Kunne ikke forestilt meg det før jeg selv fikk barn!

nei du sier noe.....vi ser raskt litt annerledes på ting nå dissa små kommer til[:)]

du kan skylle og vaske med saltvannsoppløsning (samme som du har i nesen når de er tette). hvis du ikke har hjemme kan du lage selv. koke og kjøle ned 1 liter vann og ha 9 gram salt i.

Min jente har hatt det masse, fikk det på sykehuset og varte i 6 uker også fikk ho det igjen etter en liten stund, Jeg vasket mange ganger om dagen med øyeskyllevann, Ikke nesesaltvann da, dette har høyere salt konsetnrasjon tror jeg. Legen min ville ikke gi antibiotikadråper til ho. Brukte mm et par ganger, men syntes øyebadevann funka fint.

Tok øyebadevann på et engngaskompress?? og begynte ytterst ved øye og så innover mot nesa. og passet på at ikke samme kompress eller del kom inntil det andre øye, for da kna de smitte hverandre. Noen barn får grums i øya om de er ute i vind.

Her hadde hun øyekatarr med seg ut da hun ble født. Da hun var 5 dager gammel, så det helt forjævelig ut. Hadde prøvd å dryppe morsmelk, men her ble det bare forverret. Dro til lege, og fikk øyedråper. Skulle skylle godt med saltvann og tørke bort med noe bomullsaktig papir fra apoteket og dryppe når det var renset for æsj. Det kan hende det hjelper bare med å rense det godt med saltvannsdråper, men hvis det er skikkelig ille, så dra til legen og få øyedråper [:)]

Lille her har tette tårkanaler, så mye gørr og gjenlimte øyer her, vi har fått beskjed m at så lenge det det ikke blir rødt og/eller hovent så trenger vi ikke dra til legen... Bare pass på å tørk utenfra og inn så du ikke drar de utover[;)]

I går kveld var øyet hovent og limt igjen.
I dag våknet han helt fin! Krysser fingrene for at det bare var noe kjapt forbigående! Merkelig..

Oda begynte med gult i augekroken på onsdag.. fikk legetime samme dag. Legen sa at me skulle sjå det an 3-4 dager, for gjerne det berre var virus og gikk over av seg sjølv. Me fikk resept på medisin. Samme dag var det borte.... men så kom det igjen i går kveld. Så no er me i gang med medisin, så satsar på at det går fort over!
Her er det i tillegg snuete nase, snørr og litt små sutren.

God bedring!

Back
Topp